Suomalaisia partureita ei ole koulutettu hoitamaan afro-hiuksia. Ammattiopistojen pitäisi laajentaa koulutusta
Itselläni on afrotukka johtuen sukupuustani ja aina kun olen mennyt parturiin niin vastaus on ollut sama etteivät he osaa hoitaa afrohiuksia ellei hiuksiani SUORISTETA!!!!!
Mitä helvettiä. Eletään vuonna 2022 jossa eri taustaiset ihmiset maapallolla matkustaa lentokoneella maasta toiseen mutta Suomessa yksikään parturi ei osaa hoitaa luonnostaan kiharia hiuksia. PITÄISIKÖ OIKEASTI maapallon koulutetuimmassa maassa vihdoin opettaa kuinka palvellaan muista kulttuureista tulleita mutta koko ikänsä Suomessa asuneita asukkaita?
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miksi käkkäräpäät ei itse perusta partureita ja kampaamoita? Niittenhän sellaisiin hiuksiin pitäisi olla perehtyneitä. Jenkeissä mustilla on aina omat puljunsa mihin mennä.
Jotkut ovat tulleet tänne palveltaviksi eivätkä palvelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käkkäräpäät ei itse perusta partureita ja kampaamoita? Niittenhän sellaisiin hiuksiin pitäisi olla perehtyneitä. Jenkeissä mustilla on aina omat puljunsa mihin mennä.
Jotkut ovat tulleet tänne palveltaviksi eivätkä palvelemaan.
Käyttäköön sitten peruukkeja, niinhän 85% mustista naisista muutenkin tekee.
Miettikää afro-partureita mahdollisuutena kehittää Suomen taloutta. Afrikkalaiset lisääntyvät eniten maapallolla samaan aikaan kun monessa maassa on väestön laskua kuten Suomessa. Jos saadaan Afrikkalaiset sopeutumaan hyvin Suomeen niin he ratkaisevat Suomen yhteisen eläkepommin ja väestön vähenemisen, eikö vaan? Ajatelkaa positiivisesti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollaisia ole jo täälläkin. Pääkaupunkiseudulla ainakin.
Herra/Rouva matkustakoon kanadaa, se kun sattuu olemaan maailman koulutetuin maa.
Vierailija kirjoitti:
Miettikää afro-partureita mahdollisuutena kehittää Suomen taloutta. Afrikkalaiset lisääntyvät eniten maapallolla samaan aikaan kun monessa maassa on väestön laskua kuten Suomessa. Jos saadaan Afrikkalaiset sopeutumaan hyvin Suomeen niin he ratkaisevat Suomen yhteisen eläkepommin ja väestön vähenemisen, eikö vaan? Ajatelkaa positiivisesti.
Ap
Paljonko nämä tax-free-parturit kehittävät Suomen taloutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuollaisia ole jo täälläkin. Pääkaupunkiseudulla ainakin.
Pääkaupunki seudulla asuu vain juntteja ja siellä on eniten ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Etkö sä rasisti ymmärrä viestiäni?!?! Yhdessäkään ammattikoulussa ei opeteta afrikkalaisten ihmisten hiusten käsittelyä!!!!! Se tän aloituksen koko pointti oli, mutta sä vaan et ymmärrä sitä.
Kumiveneesees ja tallinkin perään!
Helsingissä varmasti on kampaajia. Meidän perheessä vaikeuksia aiheuttaa tumma ja paksu hiuslaatu. Suomalaiset ei osaa leikata. Kävin kerran Koreassa kampaamossa ja avot, hyvin leikattu.
Voi ei, sinua sorretaan suuresti!
Niin minuakin, minun sakkiani pidetään roskana Lähi-Idän maissa ja yleensäkin toisen luokan kansalaisena, vaikka meitä on 10-15 prosenttiä väestöstä. Ennen jopa Suomessa meitä pakotettiin väkivalloin vaihtamaan pois tavoistamme. Nykyisin meille lähinnä naureskellaan, kun ei osata tehdä asioita tismalleen samalla tavalla kuin valtaväestö. Koko paikka on rakennettu tälle äänekkäälle enemmistölle.
Me ollaan vaan vasekätisiä.
Erityistapausten kannattaa hakeutua erityispalveluita tarjoaviin puljuihin eikä odottaa koko maailman pyörivän heidän ympärillänsä.
ap:n viesteistä voidaan päätellä että hän on ihan tavallinen peikko ja tuosta voidaan vetää johtopäätös että hän on ihan tavallinen valkoihoinen henkilö, jolla on suorat hiukset.
Hyvä aloitus! Tällaista osaamista suomalaisilta kampaajilta varmaan puuttuu. Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä asian tiimoilta ammatillisiin oppilaitoksiin tai vaikkapa Opetushallitukseen. Sieltä kai ne tutkintojen sisällöt määrätään.
Meidän naapurissa asuu Afrikasta adoptoitu tyttö. Todella nätti ja älykäs tyttö onkin. Muistan hänenkin vanhempiensa tuskailleen tytön hiusten kanssa. Eli tarvetta osaamiselle varmasti on.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Afrikka on jo olemassa, ei kai uutta tarvitse ehdoin tahdoin tehdä.
Mitä syntyy kun yhdistää afrotukkaisen parturin ja mustekalan?
En tiedä mutta se kampaa niin helvetin nopeeta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus! Tällaista osaamista suomalaisilta kampaajilta varmaan puuttuu. Kannattaisi ehkä ottaa yhteyttä asian tiimoilta ammatillisiin oppilaitoksiin tai vaikkapa Opetushallitukseen. Sieltä kai ne tutkintojen sisällöt määrätään.
Meidän naapurissa asuu Afrikasta adoptoitu tyttö. Todella nätti ja älykäs tyttö onkin. Muistan hänenkin vanhempiensa tuskailleen tytön hiusten kanssa. Eli tarvetta osaamiselle varmasti on.
Olisi varmaan kannattanut siellä adoptiomaassa jo käydä hiustenhoidon pikakurssi. Nykyään kyllä luulisi netistäkin löytyvän videoita ja muuta opetusmatskua.
Luonnonkiharainen valkonaama on pulassa saman syyn takia. Voisiko joku vinkata hyvää kampaajaa Helsingissä, joka osaa leikata kiharaa?