Ravintoloissa ei terveellisiä ruokavaihtoehtoja lapsille
Miksi suuri osa ravintoloita tarjoaa vain ne perus nakit ja ranskalaiset lapsille? Onko tosiaan niin, ettei muulle olisi kysyntää vai tarjotaanko epäterveellisiä vaihtoehtoja tottumuksesta/laiskuudesta? Edes kasvistikut lisukkeena pelastaisivat vähän.
Kommentit (79)
Käytiin juhlapäivänä Alexanderplatzissa syömässä. Lapselle tehtiin omeletti, joka oli täytetty kanttarellikastikkeella, lisänä oli mummon kurkkuja. Tarjoilija ehdotti kolmea annosta ja lapsi valitsi tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän terveysruokaa mahdat itse ravintoloissa syödä?
En ole ap, mutta esim. kalaa kasvisten kanssa.
Terveellisempää kun ranskalaiset ja nakit mitä lapsille on vaihtoehtoina.
Lähes jokaisen ravintolan lastenlistalla on minun kokemukseni mukaan jokin kala-annos. Yleensä se taitaa olla tosin perunamuusin kanssa, mutta lisukkeen pystyy yleensä vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tää ole jo nykypäivänä aika kulunut kitinän aihe. Kyllä niitä terveellisempiä vaihtoehtoja on nykyisin jo useimmissa paikoissa. Tietty jos joku ABC on ainoa käsityksenne ravintolasta niin omapa on ongelmanne.
Isommissa kaupungeissa totta kai on valinnanvaraa, mutta maakuntamatkaillessa ei. Valitettavasti usein kunnasta löytyy peruspitseria, grilli ja ehkä yksi normi ravintola.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kun ranskalaiset ja nakit mitä lapsille on vaihtoehtoina.No mikähän mahtaa estää tilaamasta sitä lapsille?
Ei varmaan mikään muukin aikuisen annoksen hinta. Et varmaan ymmärrä sitä koska taidat olla niitä, joiden ulkona syöminen on Hese tai Mäkkäri.
Sitäkin ihmettelen, miksi aikuinen ei saa tilata lasten annosta? (ei koske kaikkia paikkoja)
Itse en koskaan jaksa syödä ns. normaali annosta, eikä joka paikasta saa jämiä eden mukaan...
Ei meille ole koskaan kieltäydytty tuomasta lapsille samaa ruokaa kuin aikuisille. Tosin yksi lapsista ei syö lainkaan riisiä, joten se jätetään annoksesta pois, jos sitä muuten olisi.
Lapsille voi muuten tilata vaikka millaisen annoksen, hinta voi nousta korkeaksi, mutta nakit ja ranskalaiset on huoltoasema- eikä ravintolaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kun ranskalaiset ja nakit mitä lapsille on vaihtoehtoina.Lähes jokaisen ravintolan lastenlistalla on minun kokemukseni mukaan jokin kala-annos. Yleensä se taitaa olla tosin perunamuusin kanssa, mutta lisukkeen pystyy yleensä vaihtamaan.
Ja yleensä se kala on lasten annoksissa friteerattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kun ranskalaiset ja nakit mitä lapsille on vaihtoehtoina.No mikähän mahtaa estää tilaamasta sitä lapsille?
Ei varmaan mikään muukin aikuisen annoksen hinta. Et varmaan ymmärrä sitä koska taidat olla niitä, joiden ulkona syöminen on Hese tai Mäkkäri.
Jos hinta on ongelma, ei kannata käydä muualla kuin Hesessä tai Mäkissä.
P.S. Aikalailla kaikissa ravintoloissa saa tilattua aikuisen annoksen pienempänä ja luonnollisesti silloin sen hintakin on pienempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveellisempää kun ranskalaiset ja nakit mitä lapsille on vaihtoehtoina.Lähes jokaisen ravintolan lastenlistalla on minun kokemukseni mukaan jokin kala-annos. Yleensä se taitaa olla tosin perunamuusin kanssa, mutta lisukkeen pystyy yleensä vaihtamaan.
Ja yleensä se kala on lasten annoksissa friteerattu.
No voi kamalaa. Lapsi varmasti kuolee, jos muutaman kerran vuodessa syö friteerattua kalaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitäkin ihmettelen, miksi aikuinen ei saa tilata lasten annosta? (ei koske kaikkia paikkoja)
Itse en koskaan jaksa syödä ns. normaali annosta, eikä joka paikasta saa jämiä eden mukaan...
Missä mättöpaikoissa oikein käyt, jos et normaaliannosta jaksa KOSKAAN syödä?
Vierailija kirjoitti:
Tilaa pelkkä alkupala, jos vatsasi on niin pieni, ettei sinne normaali ateria mahdu.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tää ole jo nykypäivänä aika kulunut kitinän aihe. Kyllä niitä terveellisempiä vaihtoehtoja on nykyisin jo useimmissa paikoissa. Tietty jos joku ABC on ainoa käsityksenne ravintolasta niin omapa on ongelmanne.
Näyttää ABC:llä olevan lasten annoksissa dippikasviksia kalan,broilerin,lihapullien,nakkien tai lehtipihvin kanssa. Joten niistäkin löytyy terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Ranet silloin tällöin ei ole kuolemaksi.
Ap
Nimen omaan SILLOIN TÄLLÖIN. Ei aina, kun ravintolaan mennään.
Miksi ravintolassa ylipäätään pitäisi tarjota ensisijaisesti terveellistä ruokaa, ei kai siellä kukaan joka päivä käy? lapset ainakaan. Lounasruokalat on sitten erikseen.
On ap,lla ongelmat. Miksi lapsen pitää syödä terveellisesti silloin harvoin kun käydään ravintolassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Meille tuli jo selväksi, että olet ääliö.
Lasten annokset on mitä on, koska ne on halpoja. Tosin yleensä se lohi perunamuusilla löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
No kuinka usein te siellä ravintolassa oikein käytte? Ja ylipäätään miksi, jos sieltä ei saa haluamaanne ruokaa?
Minun ravintolassani ei ole lasten listaa ollenkaan, lapsille tehdään pyynnöstä pienempi annos mutta lista on sama kaikille. Vähän uskoa siihen lapseen, nuo nakit ja ranskalaiset on lähinnä vanhempien iloksi ravintoloiden listalla, koska luulevat ettei lapsensa söisi muuta. Eivät vaan anna tilaisuutta.
Aikuisten aterioita saa yleensä tilattua pienemmässä koossa aika monessa ravintolassa. Kannattaa kysyä.