Mustat etuhampaiden välit?
Mitä tää on?
Tosi monella näyttää olevan mustat etuhampaiden välit (tutut, ihmiset tv ohjelmissa yms.) ja haluan toki itse välttää. Yhdellä näyttää jopa hammas liikkuneen paikaltaan ja näyttää jotenkin siltä kuin olis putoamassa. Siis yläetuhammas. Hampaiden välit ihan mustat ikenen läheltä. Mitä tää on?
Kommentit (6)
Kyllä hammaskiveä. Mutta aina ei ole kyse hoitamattomuudesta. Itsellä tulee helposti hammaskiveä, vaikka pesen huolella 2 kertaa päivässä, käytän hammasväliharjaa joka päivä, huutelen suun joka ruoksulun jälkeen, käyn säännöllisesti hammaslääkärissä jne. Toisilla syljen koostumus altistaa hammaskivelke. Ikävä, ikävä vaiva, mutta ei siis aina hoitamattomuutta.
Oho, siis ihan mustaa. Oon kuvitellut että se on tummankellertävää kuten itsellä.
Mut liittyyks tähän nyt sit se, että jos on hammaskiveä niin ne hampaar alkaa myös irtoamaan?
Parilla nähnyt et eka ne välit on pikimustat, henki haisee ja jossain vaiheessa roinen etuhammas on lähtenyt jotenkin siis ihan irtoamaan. Yhdelläkin liikkui puhuessa. En oo koskaan ennen tavannu tällaista. Arvrlin onko jokin sairaus. En mä ainakaan tiennyt että hammaskivi voos tehdä tuollaista. Hampaiden hoidosta puhutaan varmaan liian vähän.
Ap
Voi juoda paljon teetä, kahvia tai punaviiniä, ja jättää hammasvälit putsaamatta.
Tollaset on varmaan niitä jotka enimmäkseen valittivat maskin käytöstä – joutuivat kerrankin haistamaan omaa hengitystään.
Vierailija kirjoitti:
Oho, siis ihan mustaa. Oon kuvitellut että se on tummankellertävää kuten itsellä.
Mut liittyyks tähän nyt sit se, että jos on hammaskiveä niin ne hampaar alkaa myös irtoamaan?
Parilla nähnyt et eka ne välit on pikimustat, henki haisee ja jossain vaiheessa roinen etuhammas on lähtenyt jotenkin siis ihan irtoamaan. Yhdelläkin liikkui puhuessa. En oo koskaan ennen tavannu tällaista. Arvrlin onko jokin sairaus. En mä ainakaan tiennyt että hammaskivi voos tehdä tuollaista. Hampaiden hoidosta puhutaan varmaan liian vähän.Ap
Kyllä, jos tarpeeksi pitkälle mennään tuon hammaskiven ja parodontiitin kanssa niin hampaita alkaa irtoamaan. Se musta on todennäköisesti värjäytynyttä hammaskiveä.
Hammaskiveä
Näyttää usein lakritsilta
Hampaan välit on putsaamatta.