Onko totta, että kissoista pitävät ihmiset pelkäävät hämähäkkejä ja koirista pitävät käärmeitä
Itse olen kissaihminen ja pelkään hämähäkkejä yli kaiken, mutta en käärmeitä ollenkaan. Mitä mieltä olette?
Kommentit (28)
Pidän molemmista, mutta en pelkää käärmeitä, paitsi tietysti myrkyllisiä. Hämähäkkejä pelkäsin ennen, mutta sen jälkeen kun muutin asuntoon, jossa on paljon hämähäkkejä, totuin niihin enkä enää pelkää ainakaan yhtä paljon.
Mistä tuollainen ajatus on edes tullut?
Olin nuorempana koiraihminen ja inhosin hämähäkkejä. Äitini on koiraihminen ja inhoaa käärmeitä mutta pitää hämähäkeistä.
Nykyään pidän itse melko lailla saman verran kissoista ja koirista enkä enää erityisemmin kammoa hämähäkkejä.
Ööh mitä? Tykkään kissoista enkä pelkää hämähäkkejä enkä käärmeitä.
Olen eläinrakas, ja kissaihminen. En pelkää käärmeitä enkä hämähäkkejä. En usko, että tuossa väitteessä on mitään perää.
Koiraihminenkin voi pelätä hämiksiä enemmän kuin käärmeitä, koska käärmeen näkee harvemmin ja se on yleensä pellolla tai metsässä.
Minun kohdallani pitää paikkansa. Käärmeet saavat minut paniikkiin. Suomalaisia hämähäkkejä en pelkää. Koiraihminen.
Mulla on 2 kissaa ja 2 koiraa, inhoan/kammoan sekä käärmeitä, että hämähäkkejä.
Täsmää muhun. En pidä kissoista enkä pelkää/inhoa hämähäkkejä. Meillä on koira ja olen aina hysteerisesti pelännyt käärmeitä - ja nykyään vielä enemmän kun kyy meinasi tappaa meidän koiran.
Olen kissaihminen ja inhoan hämähäkkejä. Niissä ei ole mitään järkeä. Ei ole toisaalta käärmeissäkään, mutta niitä en pelkää ollenkaan.
En pelkää kumpaakaan ja olen kissaihminen. Punkkeja kyllä pelkään ja siksi en otakaan koiraa.
Olen sekä kissa- että koiraihminen, enkä pelkää mitään. Hämähäkit ovat osa luontoa ja suojelen hämähäkkien verkkoja mökillä. Käärmeitä täällä ei juuri ole, mutta en tappaisi käärmettä vaan kuljettaisin sen pois jonnekin. Ihmisellä ei ole oikeutta tuhota luontoa ja se lähtee ihan yksilötasolta pienten metsän eläinten kohdalla
Nyt keksin mistä tuo ajatus saattaisi olla peräisin.
Kissan omistaja joutuu ehkä näkemään kissan tappavan ja syövän hämähäkkejä, kun taas koiranomistaja saa koiran kanssa ulkoillessaan olla varuillaan käärmeiden vuoksi.
Ystäväni on henkeen ja vereen koiraihminen ja pelkää hämähäkkejä yli kaiken. Minä pelkään lähinnä ampiaisia.
Kammoan molempia ja olen kissaihminen. Punkkeja inhoan.
Pidän molemmista, ja inhoan etanoita ja sammakoita.
Pidän molemmista ja en pelkää kumpaakaan. Turkiskuoriaiset ehkä ainoita mitä pelkään
Pidän kaikista neljästä: kissoista, koirista, hämähäkeistä ja käärmeistä. Ampiaiset ovat ainoita eläimiä, joita pelkään.
Jos omistat koiran ja lenkkeilet luonnossa, ei käärmeisiin törmääminen ole yllätys. Ja ketä niiden purasusta piutäisi.
Ei ole totta. Eihän tuollaista voi yleistää .