Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko ikinä nähnyt nälkää? Syitä ei tässä ruodita. Miten selvisit?

Vierailija
08.07.2022 |

Itse olen yhden kesän elänyt pellosta varastetuilla perunoilla, itse ongitulla kalalla ja mustikoilla, sienillä, voikukan lehdillä yms mitö luonnosta löytää.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastin ruokaa kaupasta. Sosiaalitoimistosta olisi saanut rahaa lapsen harrastuksiin, mutta ei ruokaan.

Tämä on siis oikeasti totta, eikä mikään provo.

Vierailija
2/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Opiskeluaikoina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Opiskeluaikoina. 

Jaa niin unohtui kertoa miten selvisin. En tiedä, söin vain niin vähän kuin mahdollista. Kyllähän sitä hengissä näköjään pysyi kun tässä olen. 

Vierailija
4/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt nälkää, mutta se johtuu maalaisjärjestä, ja siitä mikä maksaa mitäkin ja kyvystä tehdä ruokaa ja suunnitelmallisuudesta.

Vierailija
5/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä. Ihan kirjaimellisesti elin koulun tarjoamalla puurolla tai sopalla.

Viikonloppu ilman lämmintä ruokaa. Näkkäriä ilman voita oli useimmiten.

Nyt kun voi ostaa kaupasta mitä haluaa, niin en näe kuitenkaan uhkana tulevaa ruoan hinnan nousua. Elän sitten puurolla. Olen tottunut.

Vierailija
6/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt nälkää.

Jos on vyötäröllä vararavintoa, niin vedelläkin pärjää hyvin. Laihalle voisi olla rankempaa.

Vierailija
7/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä.

Vierailija
8/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä kyllä oikein voi sanoa nähneeni nälkää. Korkeintaan olen ollut syömättä yhden päivän niin että on alkanut heikottamaan.

Vierailija
9/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV palstalla kielletyyjä sanoja on nä lä nhätä ei kannata käyttää, koska viesti tarkistetaa ja luultavasti poistetaan.

Vierailija
10/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä. Ihan kirjaimellisesti elin koulun tarjoamalla puurolla tai sopalla.

Viikonloppu ilman lämmintä ruokaa. Näkkäriä ilman voita oli useimmiten.

Nyt kun voi ostaa kaupasta mitä haluaa, niin en näe kuitenkaan uhkana tulevaa ruoan hinnan nousua. Elän sitten puurolla. Olen tottunut.

En muista miten selvisin. Ilmeisesti aivot kärsivät ravinnon puutteesta, mutta tässä ollaan. Kolme ammattitutkintoa ja ikää yli 60v

Vierailija
11/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pengoin pakastimesta ihan kaiken, vuosia vanhat leivät jne. Sitten kuivatavarat mm jauho+vesi+sokeri, paistoin pannulla.

Hevosten melassia, kauraa ja suolaa. Marjoja metsästä. Omppuja. Söimpä kerran koirannappuloitakin.

Olin lapsi, enkä päässyt mihinkään. Oli koulujen loma.

Myöhemmin kyläilin paljon ja sain siellä ruokaa. Koulussa söin aina paljon ja pihistin näkkäriä mukaan.

Vierailija
12/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, kun minulla yhtäkkiä puhkesi kasa allergioita homealtistuksen vuoksi. Kaikesta tuli järkyttävän huono olo. Laihduin 20 kiloa muutaman kuukauden aikana. Onneksi olin lievästi ylipainoinen, eli en mennyt alipainon puolelle, vaan hoikistuin. Olo oli heikko mutta selviydyin hengissä. Painoni ei ole noussut enää samoihin lukemiin. Vaatekaappi piti laittaa uusiksi.

Vierailija
13/13 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran yökylässä ollessani kun en ole lähtiessä syönyt ja isäntäväellä ihan eri vuorokausirytmi eivätkä jamitään suuhunpantabaa 4-5 h kuluttua siitä kun itse normaalisti söisin.

Selvisin vettä juomalla.

Seuraavan kerran heille mennessä oli jotain banaania ja protskusuklaapatukka käsilaukussa.