Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kaulitset letut ennen paistoa?

Vierailija
08.07.2022 |

Onko puinen kaulin paras?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pastamankelilla 

Tämä on niin näppärä, että vinkki on varmaan Martoilta. Ei tarvitse ostaa taas uutta pienkonetta keittiöön.

Vierailija
42/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ennen paistoa? Eikö ne letut tule keittää?

Ensin keitetään, sit kaulitaan ja sen jälkeen paistetaan.

Joka keitetyn paistaa, se makean maistaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökillä pidetään aina isot lettukestit. Teen taikinan betonimyllyyn ja pestyä soraa joukkoon, jonka siivilöi muurikalle kaadettaessa pois. Tulee parhaat pitsiletut!

Vierailija
44/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taikina kannattaa laittaa sukkahousujen reisiosasta tehtyyn pursotuspussiin niin ohuesti reikäistä puristetta pannulle. Ei tarvitse kaulia ollenkaan!

Vierailija
45/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantai-illan idiootit vauhdissa.

Vierailija
46/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän keskustelun voisi ylläpito poistaa. Joku vielä oikeasti kokeilee noita teidän konsteja ja pilaa lettunsa. Täysin ala-arvoista huumoria.

Vierailija
47/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikina kannattaa laittaa sukkahousujen reisiosasta tehtyyn pursotuspussiin niin ohuesti reikäistä puristetta pannulle. Ei tarvitse kaulia ollenkaan!

Kiitos vinkistä! Aina ilahduttaa, kun kuulee arkielämää helpottavia niksejä!

Vierailija
48/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tllon avojloin letun päällä pari minuuttia

Vierailija
49/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon nyt yrittänyt istua päällä n 40 vuotta, mutta ei se tuosta oikein miksikään kummene. Ehkä annan miehen yrittää kaulimellaan.

Vierailija
50/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olettehan huomanneet sen kirjan: Neulotaan yhdessä lettuja. On kyllä jo 70-luvulta Patakakkosen ajoilta.

Voi ei, meillä oli tuo kirja! Saakohan sitä enää mistään? Muistelen, että sille oli joku jatko-osa, oliko se Kirjokuvioletut - hillolla heleämpää vai sittenkin Kirjoletuista kauneimmat - pinaatti, nokkonen ja porkkana ilon antajina??

Vierailija
51/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkoi tehdä mieli lettuja iltapalaksi. Anoppi neuvoi ensin siivilöimään taikinan, jää vähemmän sitten tasoitettavaa perunanuijalle.

Vierailija
52/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan valmiiksi kaulittuja lettuja. Ne on  niin ihanan helppo paistaa, eikä tule ylimääräistä tiskiä kaiken maailman prässeistä ja puristimista. 

Vierailija
53/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku jo kertoikin käyttävänsä leveärenkaista raskasta autoa. Kun laittaa nastat alle niin saa niitä pitsilettuja.

Rengaskuviot ovat niin ihania letuissa, naapurin Audissa on tosi kauniskuvioiset renkaat

Valmetilla tulee melko rustiikkisen näkösiä.

Vierailija
54/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelukämpässä ei ollut meillä kaulinta. Täytimme muovipussin vedellä ja sillä painelimme taikinan sileäksi. Nykyään olen todennut silikonisen kaulimen parhaaksi ohukkaille. Niin ne ajat muuttuvat.

Vierailija
55/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ostan valmiiksi kaulittuja lettuja. Ne on  niin ihanan helppo paistaa, eikä tule ylimääräistä tiskiä kaiken maailman prässeistä ja puristimista. 

Myydäänkö niitä maitokaapista? Jos saa pakasteena, voisin jemmata mökille hätävaraksi. Sinne ei viitsi sitä prässiä raahata.

Vierailija
56/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kahden betonilaattaelementin väliin.

Vierailija
57/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihtorin lettu on kaikkein maukkain.

Vierailija
58/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kokeilleet? Burgerprässi on sopivan kokoinen, jos paistaa pikku-lettuja. Ja blineille käy myös.

Vierailija
59/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitää ottaa mies kaveriksi tuohon lettuhommaan. Mies heittää köntsän taikinaa mua kohti ja mä täräytän sen littanaksi kahdella kattilankannella. Osumatarkkuus vaihtelevaa.

Vierailija
60/75 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa kaulita. Vedän taikinasta juustohöylällä siivuja ja paistan ne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän