Kuinka kaulitset letut ennen paistoa?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ennen paistoa? Eikö ne letut tule keittää?
Ensin keitetään, sit kaulitaan ja sen jälkeen paistetaan.
Joka keitetyn paistaa, se makean maistaa!
Mökillä pidetään aina isot lettukestit. Teen taikinan betonimyllyyn ja pestyä soraa joukkoon, jonka siivilöi muurikalle kaadettaessa pois. Tulee parhaat pitsiletut!
Taikina kannattaa laittaa sukkahousujen reisiosasta tehtyyn pursotuspussiin niin ohuesti reikäistä puristetta pannulle. Ei tarvitse kaulia ollenkaan!
Perjantai-illan idiootit vauhdissa.
Tämän keskustelun voisi ylläpito poistaa. Joku vielä oikeasti kokeilee noita teidän konsteja ja pilaa lettunsa. Täysin ala-arvoista huumoria.
Vierailija kirjoitti:
Taikina kannattaa laittaa sukkahousujen reisiosasta tehtyyn pursotuspussiin niin ohuesti reikäistä puristetta pannulle. Ei tarvitse kaulia ollenkaan!
Kiitos vinkistä! Aina ilahduttaa, kun kuulee arkielämää helpottavia niksejä!
tllon avojloin letun päällä pari minuuttia
Mä oon nyt yrittänyt istua päällä n 40 vuotta, mutta ei se tuosta oikein miksikään kummene. Ehkä annan miehen yrittää kaulimellaan.
Vierailija kirjoitti:
Olettehan huomanneet sen kirjan: Neulotaan yhdessä lettuja. On kyllä jo 70-luvulta Patakakkosen ajoilta.
Voi ei, meillä oli tuo kirja! Saakohan sitä enää mistään? Muistelen, että sille oli joku jatko-osa, oliko se Kirjokuvioletut - hillolla heleämpää vai sittenkin Kirjoletuista kauneimmat - pinaatti, nokkonen ja porkkana ilon antajina??
No nyt alkoi tehdä mieli lettuja iltapalaksi. Anoppi neuvoi ensin siivilöimään taikinan, jää vähemmän sitten tasoitettavaa perunanuijalle.
Mä ostan valmiiksi kaulittuja lettuja. Ne on niin ihanan helppo paistaa, eikä tule ylimääräistä tiskiä kaiken maailman prässeistä ja puristimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo kertoikin käyttävänsä leveärenkaista raskasta autoa. Kun laittaa nastat alle niin saa niitä pitsilettuja.
Rengaskuviot ovat niin ihania letuissa, naapurin Audissa on tosi kauniskuvioiset renkaat
Valmetilla tulee melko rustiikkisen näkösiä.
Opiskelukämpässä ei ollut meillä kaulinta. Täytimme muovipussin vedellä ja sillä painelimme taikinan sileäksi. Nykyään olen todennut silikonisen kaulimen parhaaksi ohukkaille. Niin ne ajat muuttuvat.
Vierailija kirjoitti:
Mä ostan valmiiksi kaulittuja lettuja. Ne on niin ihanan helppo paistaa, eikä tule ylimääräistä tiskiä kaiken maailman prässeistä ja puristimista.
Myydäänkö niitä maitokaapista? Jos saa pakasteena, voisin jemmata mökille hätävaraksi. Sinne ei viitsi sitä prässiä raahata.
Laitan kahden betonilaattaelementin väliin.
Vihtorin lettu on kaikkein maukkain.
Oletteko kokeilleet? Burgerprässi on sopivan kokoinen, jos paistaa pikku-lettuja. Ja blineille käy myös.
Mun pitää ottaa mies kaveriksi tuohon lettuhommaan. Mies heittää köntsän taikinaa mua kohti ja mä täräytän sen littanaksi kahdella kattilankannella. Osumatarkkuus vaihtelevaa.
Ei jaksa kaulita. Vedän taikinasta juustohöylällä siivuja ja paistan ne.
Tämä on niin näppärä, että vinkki on varmaan Martoilta. Ei tarvitse ostaa taas uutta pienkonetta keittiöön.