Maksoin loput asuntolainasta pois. Taidan kuulua nyt varakkaiden joukkoon.
Omakotitalo pääkaupunkiseudulla. Arvo on lähes tuplaantunut ostohetkestä.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on tuplaantunut, saitko rahat tilille? Pyyntihinnat varsinkin nyt sodan uhassa on hatusta revittyjä ja koronahintoja.
Alueella toteutuneiden myyntihintojen perusteella on helppo päätellä hintataso. Sillä ei kuitenkaan ole minulle merkitystä, koska aion asua tässä loppuikäni. Lapset saavat sitten aikanaan mukavan perinnön itselleen. ap
Arvottomia hometaloja suurinosa, ja purkaminenki maksaa
Milläs summalla tuohon varakkaiden kerhoon kuuluu?
omakotitalojen arvoja vaikea määritellä, voi olla vaikka 0€ purkkun vaan, tostinta saat ehkää vähän jos hyvällä paikalla
ei kukaan ei tuusulaan tai sipooseen halua
sipooranta rojekti tais mennä perseelleen, ei sieltä aleta myymään kauheel hinnal mitään ku ei sinne vaan haluta
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Tyhmä. Työssäkäyvällä "pitää" olla lainaa. Itellä olisi veroprosentti 8 yksikköö korkeampi, jos ei asuntolainaa olisi, mun palkalla se tarkoittaa aika lailla 250€ enemmän käteen kuussa tai siis vähemmän... 250 egee every kuu ! ....kyllä mä tuon 250 mieluusti laitan asuntolainaan...
Sinulla täytyy olla julmetusti asuntolainaa, jos vähennys on verotuksessa 250€/kk eli 3000€/v
Asuntolainan korkovähennys on 5% koroista, joka vähentää vuosituloa, eikä suoraan verotusta.
Esim.
"Vähennyskelpoista on vuonna
2022: 5 %
2023: 0 %
Esimerkiksi: Mikäli asuntolainaa on 300 000 €* ja asuntolainan korko on 2 % = korot 6 000 €/v.
Verohyöty vuosittain:
2022:
90 €
ei niitä kukaan halua, pistä kumoon vaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät että on tuplaantunut, saitko rahat tilille? Pyyntihinnat varsinkin nyt sodan uhassa on hatusta revittyjä ja koronahintoja.
Alueella toteutuneiden myyntihintojen perusteella on helppo päätellä hintataso. Sillä ei kuitenkaan ole minulle merkitystä, koska aion asua tässä loppuikäni. Lapset saavat sitten aikanaan mukavan perinnön itselleen. ap
Arvottomia hometaloja suurinosa, ja purkaminenki maksaa
Pelkästään tontit maksavat täällä kuusinumeroisen summan ja maan arvo vain nousee. Lapset voivat halutessaan myydä talon ja tontin jollekin grynderille hyvään hintaan. Grynderi voi vetää talon matalaksi ja rakentaa viisi taloa tontille. Se näyttää olevan trendi nykyään ja varmasti myös tulevaisuudessa, kun rakennuskantaa tiivistetään. ap
Vierailija kirjoitti:
omakotitalojen arvoja vaikea määritellä, voi olla vaikka 0€ purkkun vaan, tostinta saat ehkää vähän jos hyvällä paikalla
sipooranta rojekti tais mennä perseelleen, ei sieltä aleta myymään kauheel hinnal mitään ku ei sinne vaan haluta
Nyt nimenomaan nettoveronmaksajat suuntaavat Helsingistä pois kehyskuntiin.
Vierailija kirjoitti:
Joku on maksanut asunnostaan 300.000e ja nyt ei myy sitä, koska vuokralla oleminen on "kallista" ja kuvittelee asuvansa nyt jossain rahakirstussa 😀
Enpä olisi näin edullisesti voinut asua missään vuokralla samantasoisessa asunnossa. Tästä edespäin maksan vain ylläpitokuluja, joka ovat pienemmät kuin jos asuisin yksiössä vuokralla. Mielummin tilavasti omakotitalossa, omalla rauhallisella pihalla. ap
kerrostalot nostaa arvoa, ei omahometalot
kysykää vaikka hometaloja ostaneilta
pohjavedet nousi homehutti koko paskan alakerran ja kellarin, nyt arvo on enää tontin arvo jos sitäkään kukaan ostaa.
ei spurgukuntost kukaan haluu riesakseen.
Pk-seutu on Putinin ohjusten ensimmäinen kohde joten en nuolaisisi ennen kuin tipahtaa
Mä oon jäänyt eläkkeelle 24 vuotiaana skitsofrenian takia ja olen vaimon kanssa ostanut jo 5 asuntoa jotka tosihuonokuntoisia ja flipattu ne mun eläke rahoilla. Ollaan voitettu 400k.
Vierailija kirjoitti:
Pk-seutu on Putinin ohjusten ensimmäinen kohde joten en nuolaisisi ennen kuin tipahtaa
Kaikki on kotiinpäin nyt kun talo on oma. Vuokralla menisi joka kuukausi iso summa rahaa kaivoon. Nyt jää säästöön. Säästöillä voi helposti ostaa tai vuokrata jonkun piilopirtin, jos Putin hyökkää. ap
Hyvä että pääsee asuntolainoista eroon ennenkuin hintojen alamäki alkaa. Ruotsin tukholmassa hinnat laskevat jo siinä 5% kuukausivauhtia. Ovat kai huomanneet että minne ikinä muuttavat, yhteiskunnan isot ongelmat seuraa sinne perässä. Pakopaikkoja ei ole ja nyt on voimat lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt nimenomaan nettoveronmaksajat suuntaavat Helsingistä pois kehyskuntiin.
Tuo on totta, muttei siltikään kukaan halua juuri mainittuihin Tuusulaan, tai Sipooseen.
Kummastakaan ei ole junayhteyttä (todella monille nykyään tärkeä töissä käymiseen).
Toisekseen molemmat noista aivan kuolleita kuntia, joissa ei nimeksikään keskusta-aluetta.
Vierailija kirjoitti:
pohjavedet nousi homehutti koko paskan alakerran ja kellarin, nyt arvo on enää tontin arvo jos sitäkään kukaan ostaa.
ei spurgukuntost kukaan haluu riesakseen.
Niin, se on ikävää asua perähikiällä, jossa ei edes asumiskuntoiset okt:t maksa paria kymmentä tuhatta enempää.
Ja jos sulla ei ole kunnolliset salaojat, niin taatusti tulee ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon jäänyt eläkkeelle 24 vuotiaana skitsofrenian takia ja olen vaimon kanssa ostanut jo 5 asuntoa jotka tosihuonokuntoisia ja flipattu ne mun eläke rahoilla. Ollaan voitettu 400k.
No ensiksi sanoisin, ettet paljoa sääliä saa, jos sairastat skitsofreniaa.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että pääsee asuntolainoista eroon ennenkuin hintojen alamäki alkaa. Ruotsin tukholmassa hinnat laskevat jo siinä 5% kuukausivauhtia. Ovat kai huomanneet että minne ikinä muuttavat, yhteiskunnan isot ongelmat seuraa sinne perässä. Pakopaikkoja ei ole ja nyt on voimat lopussa.
Oi hitsit. Itse olen kuullut viime viikolla työkavereilra ja mediasta lukemalla, että tullien sisäpuolella kasvu on edelleen +15 ja suurimmassa osassa Tukholmaa vähintään +10% nousua. Jaa toki lähteesi. Olen ostohousut jalassa ja mietin, että kannattaako nyt lähteä kaupoille.
Pölijä. Rahat kuuluu sijoittaa ja ostaa uusi auto rahoituksella.
Joku on maksanut asunnostaan 300.000e ja nyt ei myy sitä, koska vuokralla oleminen on "kallista" ja kuvittelee asuvansa nyt jossain rahakirstussa 😀