Tunnetteko yksin asuvat syyllisyyttä vessan vetämisestä?
Itse tunnen joskus kun menee vettä ja lasku nousee. Joskus yritän että vedän monet pissat kerralla niin ei menisi niin paljon vettä.
Kommentit (27)
Kusen kanistereihin ja asunto on niitä täynnä ja haisee.
Miksi se on sitten ok jos siellä asuisi kaksi? Saman verran vetoja siinä tulee per naama mitä yksin asuessa.
Kyllä.
Hoen monta kertaa päivässä Mea culpa, mea maxima culpa.
En todellakaan. Vessassa on pakko käydä ja sen vetäminen on hygieenista. Ei ole normaalia potea syyllisyyttä normaaleista kehon toiminnoista ja tarpeista.
En ole pihistellyt veden kanssa, mutta silti tuli putkitukos. Putkimies sanoi, että nykyaikaiset pöntöt ovat turhan vesipihejä ja näitä tukoksia tulee nykyään yhä enemmän. Enkä siis ollut laittanut pönttöön mitään sellaista, mikä sinne ei kuulu. Eli huuhdelkaa vaan reilusti, niin pysyy putket kunnossa.
Hei täällä näköjään Saitureiden säästövinkit, hauskaa!
Lisää näitä 😄👍
Yhden vesilitran hinta on noin 0,00196 euroa. Vessaa vetäessä (isommalla huuhtelulla) menee vettä noin 4 litraa. Eli n. 0,00784 euroa per vessakäynti.
Jos oletetaan, että henkilö käy 6 kertaa vessassa päivän aikana, kuukaudessa menee noin 1.40 euroa vesilaskuun vessan vetämisestä.
Toki voi sitten antaa kämpän haista ja pönttöön pinttyä jäämiä, mutta ei sitä rahan takia kannata tehdä.
Tietenkin. Lausun isämeidän ja pyydän synninpäästöä joka kerta kun vedän vessan. Toki teen sen vain ison hädän jälkeen, mutta kumminkin.
Joo. Eilen oli ketju, että montako kertaa käyt virtsalla päivässä? Niin siihen tuli järkyttyneitä kommentteja veden tuhlauksesta jos kävi yli 4 kertaa päivässä virtsalla.
Meinaako ap että useamman hengen talouksissa käydään porukalla vääntämässä kolmet tortut ja useammat pisut pönttöön ja vedetään vasta sitten? Vai miten ajattelit että yksin asuminen liittyy tähän vedenkulutukseen?
No en tod. Kusen ihan vtusti mutta silti saan joka vuosi 90-100 euroa vesimaksuja takaisin.
Makean veden tuhlausta se vesivessa.
En. Mulla on kiintee vesi ja sen verran paljon sitä ennakkoo, että välillä vedän kolme kertaa yhtä kuzta
Miksi ihmeessä tuntisin? En edes herätä sillä vessan vetäisyllä ketään kun asun yksin
Käytän antiseptisiä hanskoja enkä pese käsiä losotuksen jälkeen,säästyy vettä.
Vierailija kirjoitti:
Yhden vesilitran hinta on noin 0,00196 euroa. Vessaa vetäessä (isommalla huuhtelulla) menee vettä noin 4 litraa. Eli n. 0,00784 euroa per vessakäynti.
Jos oletetaan, että henkilö käy 6 kertaa vessassa päivän aikana, kuukaudessa menee noin 1.40 euroa vesilaskuun vessan vetämisestä.
Toki voi sitten antaa kämpän haista ja pönttöön pinttyä jäämiä, mutta ei sitä rahan takia kannata tehdä.
Mulla vanha pönttö joka vie aina n. 8 - 9 litraa, eli maksaa n. 3 e/kk. Todellakin vedän joka käynnin jälkeen.
No en tunne. Kiitoksia kysymästä. Olen töissä ympäristöalalla erityisasiantuntijana