Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikon budjetti 40e 2 aikuiselle ja 3 lapselle

Vierailija
19.10.2006 |

Auttakaa keksimään joka päivälle edulliset ruuat, jotta saatais tuo rahamäärä riittämään. Vaippapakettikin joudutaan luultavasti ostamaan, joten 30e taitaa olla se virallinen summa. :/ Pesuaineita ja wc-paperia on riittävästi. Joudutaan juomaan laktoositonta maitoa, se maksaa hieman enemmän.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

makaronia

Laita makaronilaatikkoa,lihapullia,jauhelihakeittoa,nakkikastiketta,broilerinsuikalelaatikkoa.

Laita puuroja,tee leivät itse. Käytä pakastimesta marjoja yms

Halpa pastakastike: tomaattimurskaa, sipulia, mausteita. jos kaapista löytyy lisää tonnikalaa/kinkkusuikaleita/jauhelihaa

Vierailija
2/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehty hernekeitto kuivatuista herneistä on tosi namia ja halpaa ruokaa. Maun mukaan voi lisätä myös esim kinkkusuikaleita. Muutkin keittoruoat edullisia, juureksia ja jauhelihaa, makkaraa tai..kalaa, vaikkapa itse pyydystettynä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitosta riittää kahdelle aterialle (hinta max. 5¿)

Makaronilaatikosta riittaa kahdelle aterialle (hinta max. 4¿)

Puuro on edullista, samoin esim kinkkukiusaus tai broilerikiusaus ei paljoa maksa ja riittää parille aterialle.

Kannattaa tinkiä jugurteista ym. kalliista elintarvikkeista ja syödä leipää (itse leivottua) aamu- ja iltapaloilla.

Vierailija
4/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerropas miten tuo hernekeitto tehdään ihan alusta loppuu. Mä oon uusavuton joka ostan hernekeiton aina valmiina...

Vierailija
5/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. peruna-porkkanasosekeitto

kinkkukiusaus

Minä laittaisin myös makaronilaatikkoa

ehkä uunimakkaraa, kera perunan

broilerin koipireisiä saa edullisesti, niitä riisipedillä uunissa

Riisipuuro-uunissa on muuten myös halpa ja maukas syötävä, ohje on ainakin risella-pussin kyljessä.

40 eurolla saa kyllä aika paljon perusruokaa, kyllä sillä viikon pärjää vaikka ostaisi leipiäkin, kunhan ei osta mitään herkkuja, mehuja tai limuja.

Leikkeleeksi minä ostaisin edam-juuston, halvimmat tosi edullisia, ja sitä voi lisäksi käyttää ruuan valmistukseen.

Kun meillä oli tiukkaa, mies lomautettuna, minä tein 4-päiväistä työviikkoa, rahaa ruokaan, vaippoihin ja hygienituotteisiin meni n. 70 euroa viikossa, siinä oli kuitenkin mukana esim. tuoremehua ja limua. Ostin silloin aina pakkaseen esim. viimeisen päivän tavaraa, jota lähikaupassa myytiin alehintaan. Ja usein laskin, että ruuan hinnaksi koko perheeltä oli tullut 2 tai 3 euroa.

Vierailija
6/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hernekeitto

500 g kuivattuja herneitä

1,25 l vettä

0,5 tl suolaa

1 sipuli

(300 g kinkkusuikaleita, savulihaa tms maun mukaan)

1 tl meiramia

Herneiden liottamiseen:

2 l vettä ja 2 tl suolaa.

Liota herneitä suolalla maustetussa vedessä 6 - 12 tuntia. Kaada vesi pois.

Pane herneet, vesi ja suola kattilaan. Kiehauta ja kuori vaahto sekä irronneet herneenkuoret.

Kuori ja lohko sipuli. Lisää keittoon sipuli ja lihasuikaleet. Hauduta noin tunnin ajan ja mausta meiramilla.

Vierailija
7/7 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 euroa oli maanantaina tilillä rahaa, ja sillä piti ruoat ostaa 6 henkiselle perheelle. Ihmeen hyvin sitä pärjää pienelläkin summalla. Nyt on menny 20 e rahaa, ja hyvin ollaan syöty. Sillä lopulla 20 eurolla saakin ostettua jo juhla aterian viikonlopuksi:) onneks maanantaina tulee rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme