Miksi KELA ja TE-toimistot on jatkuvaa vääntöä ja epätietosuutta?. Kansanpalkka heti
Kansanpalkka lopettaisi monilta jatkuvan painajaisen ja paperisodan, jne.
https://www.vauva.fi/haku?search_term=kela
https://keskustelu.kaksplus.fi/keskustelu/haku/730774/?q=kela
Kommentit (78)
Kehitysapuun on varaa, kuunerit ovat suomi lampailla sydämen asia.
Vierailija kirjoitti:
Johan sitä kokeiltiin,ei kannustanut töihin ja kävi kalliiksi.
Olet niin väärässä.
Sitä kokeili vain työttömiin ja vain pieneen määrän.
Opiskelijat, kotiäidit, eläkeläiset jäivät kokonaan kokeilusta pois.
Vain oikeisto oli sitä mieltä, että kokeilu epäonnistui.
Kokeilijoilla elämänlaatu parani ja he tekivät sitä mitä halusivat.
Koku pisti pienempi firman pystyyn joku toinen kirjoitti kirjaa tai teki jotain muuta, mutta elämänlaatu parani huomattavasti.
Ja sehän on oikeiston mielestä väärin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen kansalaispalkkaan ei yksinkertaisesti ole varaa. Mistä rahat sen rahoittamiseksi? Jos kansalaispalkka olisi esim 1000 €/kk niin esim minä jäisin saman tien pois töistä, koska ei olisi mitään syytä tehdä stressaavaa työtä, josta maksaa tolkutonta veroa (jo nyt) kun kansalaispalkka + pääomatulot takaisi riittävän mukavan elintason.
Väsynyt argumentti, että mistä rahat...
Mistä löytyi miljoonat eu tukipakettiin? Mistä löytyi miljoonat kehitysapuun? Mistä löytyi miljoonat Ukrainalle?
Miksei löydy miljoonia omille kansalaisille?
Ihmiset eivät lopeta töitä sen vuoksi, että kehitysapuun menee miljoonia. Ei ihme että olet työtön ja/tai köyhä ja vaadit kansalaispalkkaa, jos yhteiskuntaosaamisesi ja talousasioiden ymmärtämisesi on tuota tasoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen kansalaispalkkaan ei yksinkertaisesti ole varaa. Mistä rahat sen rahoittamiseksi? Jos kansalaispalkka olisi esim 1000 €/kk niin esim minä jäisin saman tien pois töistä, koska ei olisi mitään syytä tehdä stressaavaa työtä, josta maksaa tolkutonta veroa (jo nyt) kun kansalaispalkka + pääomatulot takaisi riittävän mukavan elintason.
Ne rahat otettaisiin te-virkailijoiden palkoista. Niitä ei enää tarvittaisi. Jäisi vielä ylikin.
ei jäisi. TE-keskusten toimintamenoista voisi maksaa jokaiselle aikuiselle kansalaispalkkaa 4,80 €. Eli TE-keskusten ja kelan toimitamenoilla voitaisiin jokaiselle aikuiselle maksaa yhteensä noin 17,12 €.
Aika laiha tuo kansalaispalkka.
KYLLÄ MEITÄ SUOMALAISIAKIN RUOKAKUSKEJA ON. Mutta itse en ainakaan tahdo kovin paljon sitä huudella, koska olen selkeästi vä--he--m--m--istöä siinä työssä enkä halua kaikkien alkavan kyttäilemään, että jaa oliko tuo se, joka kirjoitti vauvapalstalle silloin...
Otsikkoon viitaten: sitten IHMETELLÄÄN (yleisesti joka paikassa), kun esimerkiksi minä olen ihan hermoheikkona ja joskus jopa räjähdän virkailijoille. Minä, joka olen normaalisti kohtelias, UJO, saan hyvää palvelua livenä olemalla vain oma itseni yms.
Kyllä voin kertoa, että hermoille käy, kun ensin vääntää omia velvollisuuksiaan, jotka voivat olla oikeusjuttuja, opintoja, töitä. Yrittää jaksaa päivästä toiseen unettomuuden ja ihmissuhteiden aiheuttaman v....ksen kanssa. Siivoaa ja puunaa, tekee ruokaa, yrittää pitää ihmissuhteita jotenkin kasassa... Sitten tämän jälkeen tulee jokin haistap...a-kirje kelalta ja saat vähän lisää hommaa kaiken muun päälle.
Ei minullakaan kestä pää ihan mitä tahansa määrää stressiä ja v....tusta. Kelan päätökset ovat valtaosin pelkkää kiusantekoa, joten ei ihmekään, että niistä raivostuu.
Vierailija kirjoitti:
Otsikkoon viitaten: sitten IHMETELLÄÄN (yleisesti joka paikassa), kun esimerkiksi minä olen ihan hermoheikkona ja joskus jopa räjähdän virkailijoille. Minä, joka olen normaalisti kohtelias, UJO, saan hyvää palvelua livenä olemalla vain oma itseni yms.
Kyllä voin kertoa, että hermoille käy, kun ensin vääntää omia velvollisuuksiaan, jotka voivat olla oikeusjuttuja, opintoja, töitä. Yrittää jaksaa päivästä toiseen unettomuuden ja ihmissuhteiden aiheuttaman v....ksen kanssa. Siivoaa ja puunaa, tekee ruokaa, yrittää pitää ihmissuhteita jotenkin kasassa... Sitten tämän jälkeen tulee jokin haistap...a-kirje kelalta ja saat vähän lisää hommaa kaiken muun päälle.
Ei minullakaan kestä pää ihan mitä tahansa määrää stressiä ja v....tusta. Kelan päätökset ovat valtaosin pelkkää kiusantekoa, joten ei ihmekään, että niistä raivostuu.
Voi voi, kun sinäkin jouduit antamaan jonkin selvityksen tai lähettämään jonkun tiedoston, kun sekin aika oli siivouksesta ja ruoanlaitosta pois. Samaan aikaan muut siivoavat ja tekevät ruokaa, käyden vieläpä 8 tunnin ajan töissä. Joka päivä.
Sääliäkö kaipasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt argumentti, että mistä rahat...
Mistä löytyi miljoonat eu tukipakettiin? Mistä löytyi miljoonat kehitysapuun? Mistä löytyi miljoonat Ukrainalle?
Miksei löydy miljoonia omille kansalaisille?Ihmiset eivät lopeta töitä sen vuoksi, että kehitysapuun menee miljoonia. Ei ihme että olet työtön ja/tai köyhä ja vaadit kansalaispalkkaa, jos yhteiskuntaosaamisesi ja talousasioiden ymmärtämisesi on tuota tasoa.
En ole työtön enkä köyhä. En ole itse asiassa ikinä ollutkaan työtön. Silti omaan kyvyn ajatella muitakin toisin kuin näemmä sinä.
Vierailija kirjoitti:
Joka saatanan kk sama älytön paperisouvi ja veronpalautuksista ei toki saa käyttää senttiäkään mihinkään kivaan tai edes hyödylliseen kuten uusiin kenkiin, vaatteisiin jne. vaan ne katostaan tuloksi ja niilä pitää maksaa useita kuukausia sähkö ym.laskut jotka kela muuten sentään maksaisi.
Ei veronpalautukset ole mitään tuloa, koska ne on maksettu joskus ylimääräisenä verona, mutta säästöihin ne voidaan rinnastaa hyvinkin.
Olet ylimääräisenä verona tavallaan laittanut valtiolle rahojasi jemmaan.
En kannata mitään kikkailua, mutta tt-tuella kannattanee maksaa veroa aina liian vähän? Vai voiko siihen itse edes vaikuttaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No just väänsin aamulla Kelan kanssa. TE-toimisto heitti taas kirjeellä ja kertoi, että työmarkkinatuki on katkaistu 1.5. alkaen, koska olen työkyvytön ja saan etuuksia sen takia. Olen hakenut työkyvyttömyyseläkettä keväällä. Päätöstä en ole kylläkään saanut.
Eiku soittamaan. Yksi virkailija kehotti hakemaan tt-tukea! Ihmettelin ja sanoin, etten saa, koska miehellä tuloja, ja että minulle kuuluu tm-tuki tai työkyvyttömyyseläke.
Toinen puhui kuntoutustuesta?? Hohhoijaa.
Kolmas viimein, kun en antanut periksi, alkoi asiaa selvittää, ja kertoi, että päätös on tullut myönteisenä, ja siksi pätkäistiin tm-tuki.
Sanoi vielä, että lisäksi tuohon tulee jo aiemmin haettu kansaneläkeosuus ja se on siinä. Minne lie eläke päätös eksynyt matkalla, meillä on usein postikin jaellut vääriin laatikoihin. Josko nyt loppui vääntäminen?
Sinä (tai posti) on hukannut kirjeen ja tämä on jotenkin kelan vika?
Voi voi. Minä en ole saanut kirjettä. En ole myöskään hukannut sellaista. Posti ei ole sitä tuonut.
Koska TE-toimisto ilmoitti työmarkkinatuen katkaisun johtuvan siitä, että saan työkyvyttömyyteni takia eläkettä, eivät he tietenkään enää maksa. Mitä eläkettä siis? Joten mihis muualle mä soitan kuin Kelaan? Eläke Varman puhelimet olivat täysin ruuhkautuneet, ja netissä jo ilmoitettiin siitä, siispä Kela.
Kelalla oltiin ainakin sitä mieltä, että oikeaan paikkaan soitin ja lopulta sain tarpeeksi ammattitaitoisen virkailijankin hoitamaan asian.
Kakkoshenkilö sanoikin, että kollegansa on pätevämpi, haen hänet asioimaan sun kanssa.
Mutta vääntöä oli kuitenkin. On aiemminkin ollut.
Ja kun joku sanoi, että "menkää töihin", mulla on työeläkeikään pari vuotta aikaa, mutta kroppa ei kestä.
Tätä eläkettä ei todellakaan myönnetä heppoisin perustein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin väärässä.
Vain oikeisto oli sitä mieltä, että kokeilu epäonnistui.Kokeilijoilla elämänlaatu parani ja he tekivät sitä mitä halusivat.
Koku pisti pienempi firman pystyyn joku toinen kirjoitti kirjaa tai teki jotain muuta, mutta elämänlaatu parani huomattavasti.
kokeilu oli katastrofi. median piti maalata siitä sellainen kuva että se ei tulisi käyttöön. silti jokainen huomasi että idea oli ihan toimiva ja ihmisten elämän laatu parani. moni voisi mm. saada työkyvyn takasin kun on varaa hierontaan, kuntosaliin, kunnon sänkyyn jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee siitä kansalaispalkastakin vero, ei se niin ole, että saa puhtaana tonnin käteen.
Ja kansalaispalkka poistaisi sitten joitain muita etuuksia, riippuen kansalaispalkan suuruudesta.
On jonkun tehtävä aloitus kansalaispalkan maksamisesta, eduskunnassa.
Jotta asia tulis laajasti esille. Eivät virkamiehet tuollaisia päätöksiä voi tehdä.
Kansalaispalkalla tulee olla laaja poliittineb tuki takana, että se saataisiin eduskunnassa läpi.
Kansalaispalkasta ei ole vielä yhtään järkevää ehdotusta tullut. Siis sellaista jossa sanottaisiin, -paljon se olisi, mitä tukia se korvaisi ja mitä ei, keille sitä maksettaisiin (millä ehdoilla) ja miten se rahoitettaisiin. Minä esimerkiksi lopettaisin työnteon jos veroprosenttini olisi 50%. 40-60 viikkotyötunnin tekemisessä ei olisi mitään järkeä jos siitä puolet menisi veroihin ja sen päälle vielä 10% niihin sivukuluihin.
minä maksaisin mielelläni 50% veroja jos tulot nousee 8000€ korville. totta kai minulle maksetaa reilusti palkkaa koska muuten jäisin kansalaispalkan varaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin väärässä.
Vain oikeisto oli sitä mieltä, että kokeilu epäonnistui.Kokeilijoilla elämänlaatu parani ja he tekivät sitä mitä halusivat.
Sipilän kokoomuskorruptio-hallituksen tekemä kokeilu oli alle 1000 henkeä- eli vähemmän kuin luotettava gallup-
koko homma tarkoitettu epäonnistumaan ja täsmävalitut osallistujat tai valikoidut mielipiteet?
Tämä oli ainoa kokeilu joka Suomessa suoritettiin koe-henkilöillä-
esim aktiivimalli-kokeilu ja kaikki muut kokeilut on aina suoritettu koko kansanlaajuisina.
Eli haiskahtaa tämäkin Sipilä-kokoomuksen touhu, kuten kaikki muukin ko. hallituksessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin väärässä.
Ja sehän on oikeiston mielestä väärinkokeilu oli katastrofi. median piti maalata siitä sellainen kuva että se ei tulisi käyttöön. silti jokainen huomasi että idea oli ihan toimiva ja ihmisten elämän laatu parani. moni voisi mm. saada työkyvyn takasin kun on varaa hierontaan, kuntosaliin, kunnon sänkyyn jne.
Tärkeintähän on se että jokainen voisi vastaanottaa töitä menettämättä tulojaan-
nykyään Kela- TE- asiakas menettää kaikki tulonsa heti-ja saattaa mennä puol vuotta tai enemmän ennenkuin on taas samoilla tuilla kuin ennen- eli henk. koht . konkurssi jos menet hetkeksi töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet niin väärässä.
Sipilän kokoomus-hallituksen kokeilu oli korruptioo alusta loppuun?
Tuhat henkilöä jotka mukana- tuhat ei riitä edes luotettavan gallupin tekoon- ja hallitus piti tätä kokeiluna...
Voi vain epäillä korruptiota alusta loppuun tuossakin asiassa?
Kaikki muut kokeilut on aina tehty koko väestöllä esim aktiivimalli.
Kokeilu tehtiin vain poistamaan kansanpalkka-keskustelu? - ja tulos oli ennaltamäärätty?
Vierailija kirjoitti:
Miten paljon Kelan organisaation pyörittäminen maksaa? Väitän, että kansalaispalkka tulee halvemmaksi yhteiskunnalle.
Hallitus antaa valmistellun lakiesityksen kansalaispalkasta ja eduskunta hyväksyy/ei hyväksy.
Vierailija kirjoitti:
joku toinen tekisi työsi.
Kansanpalkkaan on varaa aina koska kaikki raha palautuu valtiolle verojen kautta- ja sossutuet vie nytkin yhtäpaljon- sensijaan nyt ei voi tehdä työtä- kansanpalkka vapauttaisi kaikki tekemään työtä jos huvittaa.
Suomessa ei tunnuta osattavan ajatella muuta kuin pakkotyötä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on hyvä eläke. Teen kaikkeni, jottei sitä alenneta joksikin kooltaan 500 euroa/kk olevaksi kansalaispalkaksi.
KANSANPALKKA TULEE JOKAISELLE- mutta se tulee eläkkeen ja muun tulon lisäksi-
muutenhan siinä ei olisi järkeä.
Etkö osaa lukea? Selvästikin ortopedi rahakkainta mitä on.