Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole mekkoihmisiä mutta

Vierailija
08.07.2022 |

Joskus on tullut ostettua pari mekkoa kesäjuhliin(silloin kun niitä vielä oli). No päätin sitten että laitan päälleni kun lähden kauppaan että niitäkin tulee käytettyä niin kyllä oli ahdistava olo. Mekko ostettu 2v sitten ja kyllä se meni päälle mutta olen myös lihonut niin ei näyttänyt niin kivalta kuin aiemmin. Tuntui että kaikki kyttäsivät vaikka tuskin kukaan nyt katsoi mutta itsestä tuntui siltä. Ahdistavaa.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mukava mekko. Minä olen mekkoihminen ja käytän ympäri vuoden pelkästään mekkoja, en edes omista housuja, mutta mitään epämukavaa en laittaisi päälleni. Esim kotelomekot ovat kauheita, en ymmärrä, kuka niitä tykkää käyttää. Nyt parhaillaan mulla on päällä trikoosta tehty vältä, lyhyt kukkainen A-linjainen hellemekko. Sitä tuskin edes huomaa, kun on niin mukava.

Te, jotka ette käytä housuja, vaellatteko ikinä luonnossa, urheiletteko, teettekö ulkotöitä, metsätöitä tai mitään sellaista? Itsekin pidän mekkoja usein, mutta esimerkiksi urheillessa tai töissä niiden tai hameiden pitäminen on mahdottomuus. 

No kyllä mulla on puutarhatöissä mekko ollut päällä, jos ulkotöillä sitä tarkoitetaan. Viimeksi eilen siistin pihan metsänpohjaa oksasaksien kanssa koivunaluista, mekko ja kumpparit oli asuna. Pari jämäkämpää männynalkuakin sahasin poikki.

Vierailija
22/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekon kanssa tarvitsen kesällä lahkeelliset alkkarit, koska reidet hinkkaavat yhteen ja iho ärtyy. Siksikin ei mekkoa juuri tule pidettyä jos ei ole niin viileää, että voi pitää sukkahousuja.

Lahkeelliset alkkarit ovat viileämmät kuin tavalliset, etenkin teknistä materiaalia olevat, koska ne kuivaavat ihoa ja siirtävät hien pois. Tavalliset puuvillapikkarit ovat heti hiessä ja sitten on nihkeä ja kamala olo. Eli en kyllä ymmärrä miksi hametta ei tule näiden alkkarien takia käytettyä, kun nehän ovat kaikista mukavimmat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www2.hm.com/fi_fi/productpage.1073084002.html

Monelle tulee mekosta mieleen kukkamekot, mutta mekkoja on kaikenlaisia. Tällaiset voi sopia heille jotka eivät ole mekkoihmisiä.

Tuo on aika armoton malli monelle vartalolle.. Paitamekko voisi myös olla hyvä vaihtoehto niille, jotka eivät ole mekkoihmisiä (mutta haluaisivat olla).

https://www.esprit.fi/p/pellavasekoitetta--midipituinen-mekko-032EE1E32…

Tai farkkumekko:

https://www.vila.com/fi-fi/vyoetaroelta-sidottava-farkkumekko-14067445_…

Vierailija
24/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hameet ja mekot eivät ole läskien vaatteita. Läskeille on esim. burka tai vastaava teltta, joka on mukavan väljä käyttäjälle ja normaalipainoisten ihmisten hyvinvointia huomioiva.

Höpöhöpö. Hameet ja mekot käy kaiken kokoisille.

Vierailija
25/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa hankit isomman mekon?

Helteellä mekko on hyvä, minusta ainakin.

Ja tälläkin säällä kun on +20 astetta on mekko aivan ihana. Sitten jos on viileämpää niin maksimittaisen alle voi laittaa vaikka ne legginsit. Ja/tai siihen päälle vaikka farkkutakin tai neuleen.

Mekko on ihan hirmuisen monikäyttöinen vaate, mutta ei kaikki tietenkään ole mekkoihmisiä.

Vierailija
26/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pitää enemmän mekkoja. Mulla on niitä noin 14 kpl, joista muutama ei tosin mahdu enää päälle. Pitäisi myydä tai antaa pois. Mutta, kuljen paljon (lähes aina) pyörällä, jolloin helma on tiellä tai nousee liian ylös. Mekot jää siis kaappiin. Harmi!

Vierailija
27/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekot on just parhaita! Eivät kiristä tai purista eivätkä hiosta, ja ovat helteellä viileämpiä kuin jotkut nihkeät shortsit ja topit.

Jeps. Mekot ei rullaudu nivusiin eikä ole muutenkaan päällä tuhannella kierteellä kävellessä kuten shortsit. Ja mukavasta matskusta valmistetut pyöräilyhousut on ehkä maailman miellyttävin vaate päällä ja mekon alta ne ei näy, koska ovat miellyttävyydestään huolimatta myös yksi maailman rumimpia vaatekappaleita.

Vierailija
28/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisi pitää mekkoja läpi kesän, mutta nyt ainakin jäätyy elävältä mekon kanssa..

Voihan niitä käyttää talvellakin. Paksut sukkahousut ja neuletakki. Ulos tietenkin päälle talvella talvitakki.

Olen eri, mutta itse en tarkene mekossa talvella pelkissä paksuissa sukkahousuissa. Pitäisi olla vielä tuulta pitävät housut tai farkut jalassa, mutta sehän näyttäisi jo naurettavalta.

Ärsyttää, kun jotkut eivät vaan ymmärrä, että kaikki eivät tarkene niissä missä itse tarkenevat, ja sitten ihmettelevät, että miten sua voi palella.

Vierailija
29/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun voisi pitää mekkoja läpi kesän, mutta nyt ainakin jäätyy elävältä mekon kanssa..

Hyvin tarkenee, kun laittaa tennarit jalkaan ja farkkutakin/ paksun neuletakin päälle.

Tennarithan lämmittääkin tosi paljon....

Vierailija
30/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta mukava mekko. Minä olen mekkoihminen ja käytän ympäri vuoden pelkästään mekkoja, en edes omista housuja, mutta mitään epämukavaa en laittaisi päälleni. Esim kotelomekot ovat kauheita, en ymmärrä, kuka niitä tykkää käyttää. Nyt parhaillaan mulla on päällä trikoosta tehty vältä, lyhyt kukkainen A-linjainen hellemekko. Sitä tuskin edes huomaa, kun on niin mukava.

Te, jotka ette käytä housuja, vaellatteko ikinä luonnossa, urheiletteko, teettekö ulkotöitä, metsätöitä tai mitään sellaista? Itsekin pidän mekkoja usein, mutta esimerkiksi urheillessa tai töissä niiden tai hameiden pitäminen on mahdottomuus. 

No kyllä mulla on puutarhatöissä mekko ollut päällä, jos ulkotöillä sitä tarkoitetaan. Viimeksi eilen siistin pihan metsänpohjaa oksasaksien kanssa koivunaluista, mekko ja kumpparit oli asuna. Pari jämäkämpää männynalkuakin sahasin poikki.

Onhan se varmaan mukava mekko päällä kyykkystellä, kun ruohonkorret kivasti kutittelevat pimperoa. Juu ja joo. Saattaa joku ötökkäkin luikahtaa heinikosta toiseen kätevästi...

Vierailija
31/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monelle tulee mekosta mieleen kukkamekot, mutta mekkoja on kaikenlaisia. Tällaiset voi sopia heille jotka eivät ole mekkoihmisiä.

Toi on ihan hirveä. Miten ei-mekkoihminen muka ikinä päätyisi tuollaiseen valintaan?

Vierailija
32/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se varmaan mukava mekko päällä kyykkystellä, kun ruohonkorret kivasti kutittelevat pimperoa. Juu ja joo. Saattaa joku ötökkäkin luikahtaa heinikosta toiseen kätevästi...

Mikä nyt kenellekin on mukavaa?

Vierailija
33/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paitamekko on muuten ehkä maailman rumimpia vaatteita. Tulee mieleen just sellainen hiuksensa sängelle nyrhinyt rillipäinen ja roikkuvia korviksia käyttävä maskuliininen täti, joka yrittää olla naisellinen ja vetää paitamekon päälle. Näyttää pikemmin huonolta transulta tai pervolta n*tsikenraalilta.

Vierailija
34/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin tarkenee, kun laittaa tennarit jalkaan ja farkkutakin/ paksun neuletakin päälle.

Tennarithan lämmittääkin tosi paljon....

Lämmittää ne ainakin sandaaleihin verrattuna..

Vierailija
35/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi on ihan hirveä. Miten ei-mekkoihminen muka ikinä päätyisi tuollaiseen valintaan?

Tällainen mekko tuli kaupungilla vastaan. Nainen oli nuori ja sopusuhtainen. Mutta rintsikat oli jäänyt kotiin ja nännit näkyi mekon läpi. Myötähäpeä.

Vierailija
36/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekon kanssa tarvitsen kesällä lahkeelliset alkkarit, koska reidet hinkkaavat yhteen ja iho ärtyy. Siksikin ei mekkoa juuri tule pidettyä jos ei ole niin viileää, että voi pitää sukkahousuja.

Hyi, kuinka lihava pitää olla että reidet osuu yhteen kävellessä? 

Vierailija
37/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä esimerkiksi olen 58 kiloa lihava, ja ne osuvat toisiinsa kun kävelen.

Vierailija
38/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu aika paljon lantion rakenteestakin. Ei välttämättä tarvitse olla paljoakaan ylipainoa.

Vierailija
39/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En yleensä hortoile metsissä tai muissakaan tiheissä kasvustoissa. Ja jos on pakko laitan kumisaapaat jalkaan. Kesällä on sääskiä ja punkkeja, talvella lunta. Tiesittekö muuten että jalkojen suojaaminen ei estä punkkeja, minun tutuiltani niitä on löytynyt silmäkulmasta, rinnasta, kaulasta, jne. luonnossa kävelyn jälkeen. Mekot on parhaita kesävaatteita.

Vierailija
40/44 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se riippuu aika paljon lantion rakenteestakin. Ei välttämättä tarvitse olla paljoakaan ylipainoa.

Ei tarvi olla lainkaan ylipainoa. T. Se 58kg

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan