Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu "tönköt" jalat?

Vierailija
08.07.2022 |

Ollut nyt muutaman päivän, ihan kuin ois kävellyt kovasti portaita mutta en ole tehnyt mitään erikoista tai liikkunut normaalia enempää. Välillä hiukan pistelee kuin ämmänneuloilla. Oon tietääkseni ihan terve, tein koronatestinkin kun ihmettelen tätä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin turvonnut jalat helteen aikana päivän mittaan. Jalkateristä näkyy ja pohkeessa kiristää.

Vierailija
2/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esidiabetes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites jos sokerit  normaalit ja iltapäivästä jalan alla olisi tunne kuin pallon päällä kävelisi käsin tunnustellessa ei huomaa mitään

Vierailija
4/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi johtua vaikka mistä. Venyttele nyt alkuun ja jos ei auta tai jatkuu, niin eiköhän ole parasta kääntyä lääkärin puoleen vaivan kanssa

Vierailija
5/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas magnesium-suihketta.

Mulla auttoi👍

Vierailija
6/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuminen auttaa yleensä vaivaan kuin vaivaan, vaikka se juuri silloin vaivalloisena tuntuisi hankalalta. Jos et pysty kävelemään, ui. Jumppaa illalla varpaita ja nilkkoja jalat ylös nostettuina. Pienikin liikehdintä auttaa!

Vierailija
7/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalat eivät ole turvonneet. Voiko diabetes olla muutoin oireeton? Olen normaalipainossa, ehkä hieman sen alapuolella ajoittain. Kokeilenkin magnesiumia ja jotain sopivaa liikuntaa, tosin tällä hetkellä käveleminen ei tunnu kivalta. Ap

Vierailija
8/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos soittaisit tk:hon/päivystysnumeroon ja kuvailisit oireitasi

Vierailija
9/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteellä jalat turpoaa. Asetu mukavasti niin että saat jalat ylös seinää vasten.

Saman voi tehdä vaikkei olisi hellekään.

Vierailija
10/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmä suihku jaloille voi myös auttaa, kuten myös magnesium tai pieni määrä suolaa. Tönkköys voi johtua nestetasapainon heittelystä.

Vierailija
11/11 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suolavesi kylpy jaloille. Ota ämpäri tai joku iso vati ja paa siihe vettä ja merisuolaa 3-4 ruokalusikallista ja anna imeytyä sen suolan siihe veteen 10-15 min. Sekaan voi laittaa tilkan öljyä. Ja jotai kamomilla teetäki voi. Mulla jalat piristyy suolakylvystä.