Tyttären kaveri ei osaa käyttää mikroa
Tuleva 7. luokkalainen tyttö ei osaa keittää puuroa kattilassa saati lämmittää sitä mikrossa. Onko tämä normaalia? Tyttäreni kaverista kyse. Kuulin, että tytöltä on kielletty hellan ja mikron käyttö, koska yritti kerran paistaa lettuja yksin kotona ja ne kärähti pahasti.
Opetin omaa tytärtäni käyttämään mikroa kun hän oli 3. luokalla. Teen usein aterioita valmiiksi jääkaappiin, joita on helppo lämmittää mikron avulla. Tyttären kaveri saa ilmeisesti tehdä leipää välipalaksi, mutta ei saa lämmittää mitään, ellei aikuinen ole paikalla tekemässä sitä hänen puolestaan.
Kommentit (7)
Muistan kanssa kun erään lapsuudenkaverin äitini lesoi että tämä kaverini X on koristellut kakun. Ikään kuinse olisi suuri saavutus. Mä kokkasin 10 vuotiaasta lähtien koko meidän perheen ruuat.
Vasta 3. luokalla opetit. Itse opetin jo 5-6 v lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kanssa kun erään lapsuudenkaverin äitini lesoi että tämä kaverini X on koristellut kakun. Ikään kuinse olisi suuri saavutus. Mä kokkasin 10 vuotiaasta lähtien koko meidän perheen ruuat.
Omituinen tulkinta. Saa kai sitä kakkua ihastella vaikla sama henkilö osaisi tehdä jotain muutakin?
Jotkut mikroaaltouunit ovat niin monimutkaisia, etten minäkään osaa ilman ohjekirjaa.
Kuinka pahasti ne letut kärähtivät? Jos palokunta tarvittiin, niin ymmärrän tytön vanhempia.
Onkohan sulla liikaa aikaa pohtia ihan muiden ihmisten asioita?