Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää Lapin-matkailu!

Vierailija
08.07.2022 |

Olen itse käynyt lapsena Rukalla ja tiedän pienen Karhunkierroksen. Muuta en lapista tiedä, eikä tuota ehkä edes lasketa lapiksi. Kun kävin Rukalla, oli ruska. Olihan se tietenkin kaunista, mutta en minä ole sinne koskaan palannut.

Kertokaapa Lappi-fanit, että mitä ihanaa Lapissa on! Miksi käytte siellä, ehkä jopa joka vuosi?

Vääntäkää rautalangasta.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruska on oikeasti kauniimpi etelässä, Lapista puuttuu ne värikkäimmät lehtipuut.

Vierailija
2/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vaan sanomaan että makuja on monia.

Minua ei saisi erkkikään vaikka Roomaan hikoilemaan ja jonottamaan. Ja tämä on siis vain minun mielipiteeni yhtään Roomaa ja siitä pitäviä mollaamatta. Jatkakaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsee hiilineutraalilla lentokoneella paskomaan tuntureita, ai ihanaa!!

Vierailija
4/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkkiin kyllä kamalin matkskohde ikinä. Lapissa on tilaa hengittää ja kaunista ja ei liikaa väkeä

Avaruutta

Vierailija
5/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin on aina kiva tulla, sitä alkaa arvostaa kun on viettänyt hetken kurjuudessa kaukana kaikesta itikoiden kuppaamana.

Vierailija
6/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse Lapin rajoilta kotoisin, enkä minä haltioidu Lapin maisemista.

On niitä tuntureita, vaaroja ja vuoria muuallakin, samoin järviä ja jokia.

Jos siellä matkailee, niin kaikki on jumalattoman kallista ja heikkotasoista.

Olin muutama vuosi sitten Levillä pari yötä keskikesällä ja hotellihinnat taivaissa.

Asiakkaita olin minä ja yksi perhe. Kannattaisiko miettiä off-seasonille hieman halvempia hintoja? 

Vierailija
7/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin Tallinnaan pääsee halvemmalla

Vierailija
8/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapissa on rauhaa ja hiljaisuutta (no, ei toki turistikylissä kuten Rukalla), ihmisiä ei tule vastaan luonnossa, hiljaisuus on hiljaista eikä kuulu auton äänet. Elämän rytmi on jotenkin verkkaisempi. Siellä voi olla luonnossa ja kosketuksissa itseensä. Jossain Roomassa (kun joku sitä esimerkkiä käytti) on siten virikkeitä kulttuurista ja ehkä ulkoapäin tulevia elämyksiä. Lapissa ja hiljaisuudessa voi kääntyä itseen päin.

Toki Lapissakin voi viettää turistielämää ja käydä vaikka laskettelemassa tai koskia laskemassa, siihenhän se luonto tarjoaa ihanat puitteet myös.

Vierailija
9/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse Lapin rajoilta kotoisin, enkä minä haltioidu Lapin maisemista.

On niitä tuntureita, vaaroja ja vuoria muuallakin, samoin järviä ja jokia.

Jos siellä matkailee, niin kaikki on jumalattoman kallista ja heikkotasoista.

Olin muutama vuosi sitten Levillä pari yötä keskikesällä ja hotellihinnat taivaissa.

Asiakkaita olin minä ja yksi perhe. Kannattaisiko miettiä off-seasonille hieman halvempia hintoja? 

Hotellit ovat aina kalliita. Mökkejä saa halvalla off-seasonin aikaan. En yhdy tuohon heikkotasoiseenkaan. Toki Lapissa on hintavaa,muttei missään enää edullista ole. Semmoisia tuntureita ja karuutta ei missään muualla ole kun Lapissa, kirkkaita tunturijärviä, puroja, avaruutta ja hiljaisuutta. Meille pohjoisesta etelään ajautuneille Lappi on se minne pääsee pakoon tätä elämänhälinää. Missään muualla Suomessa en ole nähnyt esim niin upeaa uimarantaa kun Pallaksen riviera punaisinehiekkoineen ja Hietajärvi lasinkirkkaine vesineen ja valkoisine hiekkoineen. Levi vielä ei sitä Lappia ole.

Vierailija
10/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lapin luonto luo outoa taikaa, se on kaunis ja korvaamaton"

Tuota taikaa en ole ole onnistunut muaalta löytämään , vaikka innokas olenkin reissaamaan.

En laskettele,venkä käy Lapissa noissa keskuksissa ( Levillä viimeksi 1994 perhetuttavien mökillä) ja olin melkeinpä järkyttynyt millainen kaupunki siihen oli rakennettu. Mutta jokaiselle jotain. Luonnonrauhaa ja erämaata onneksi riittää.

Vierailija
11/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin nuorempana Rukalla pariin otteeseen. Minulle se oli ns. Lappi koska olen läntisemmästä Suomesta. Olin siellä tunturin laella ja tuuli vihmoi, puissa oli tykkylunta ja näkymä oli silmän kantamattomiin. Tuli joku ihme alkukantainen tunne. Sitä on vaikea selittää mutta mielen valtasi tyyneys ja rauha vaikka olin vain hikisen laskettelutunturin laella.

Vierailija
12/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaliskuussa on kiva käydä siellä hiihtämässä. Ihan parasta aikaa vuodesta. Katotaan sellaiset reitit, että voi pysähtyä latukahvilassa ja nauttia vaan.  

Vierailija
13/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Lapin luonto luo outoa taikaa, se on kaunis ja korvaamaton"

Tuota taikaa en ole ole onnistunut muaalta löytämään , vaikka innokas olenkin reissaamaan.

En laskettele,venkä käy Lapissa noissa keskuksissa ( Levillä viimeksi 1994 perhetuttavien mökillä) ja olin melkeinpä järkyttynyt millainen kaupunki siihen oli rakennettu. Mutta jokaiselle jotain. Luonnonrauhaa ja erämaata onneksi riittää.

ja vaikka matkailumainokset muuta väittävät on Ruka Pohjois-Pohjanmaata.

Vierailija
14/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruka on Pohjois-Pohjanmaalla ei Lapissa.

Lapissa viehättää ainakin se avaruus, kun nousee tunturiylängölle, josa näkee kymmeniä kilometrejä joka suuntaan.

Ja se, että esim. UKK-puistossa voit kulkea vaikka 100 km teltan kanssa, eli siellä oikeasti pääsee kauaksi kaikesta "sivistyksestä" ja voi olla vaan rauhassa luonnossa.

Vierailija
15/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä junttien touhua, joka on nykyään vielä aiemminkin juntimpaa.

Vierailija
16/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täydellistä junttien touhua, joka on nykyään vielä aiemminkin juntimpaa.

Silti aion jatkaa Lapin reissuja, kuten olen 37 vuotta tehnyt. Vaikka se, että tykkään vaeltaa ja kulkea tuntureissa jonkun palstalaisen mielestäjunttia olisikin. Erityisesti Norjan Lappi on aina kiehtonut. Vaikka esim.Lemmenjoki kyllä lumoaa aina uudestaan.

Vierailija
17/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jäänyt vaikuttavana mieleen esim. se. kun päivän tarpoo Sokostin liepeillä olevillä ylängöillä ja auringon laskiessa laskeutuu kohti Luirojärveä.

Mutta eihän kaikki tykkää samoista. Jos loma Kanarialle sopii jollekin paremmin, niin mikäs minä olen sitä sanomaan, että mikä on parempi.

Vierailija
18/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen seikkailumielisyys. Se, että sulla on vaikkapa viikkoa varten kaikki siinä yhdessä repussa ja sillä pitää pärjätä. Vettä vain saat lisää matkan varrelta. Ja että voi olla yötä siellä missä huvittaa. Kun rupeaa väsyttämää ja ilta hämärtymään, niin voi valita mieluisan paikan teltalle.

Vierailija
19/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa luonnon kauneus. Miinusta vatusti mäkäräisiä kesällä ja alkusyksysti.

Vierailija
20/27 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkinlainen seikkailumielisyys. Se, että sulla on vaikkapa viikkoa varten kaikki siinä yhdessä repussa ja sillä pitää pärjätä. Vettä vain saat lisää matkan varrelta. Ja että voi olla yötä siellä missä huvittaa. Kun rupeaa väsyttämää ja ilta hämärtymään, niin voi valita mieluisan paikan teltalle.

Ja miksei tätä voisi tehdä Nuuksiossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi