Millainen ihminen ei pelkää lainkaan kuolemaa ja jopa toivoo sitä?
Pakko sanoa, että uskon hänen olevan täysin tosissaan. Toivoo kuolemaa avoimesti itselleen ja muille 😳
Kommentit (42)
Minä, tosin en toivo sitä muille, enkä haluaisi kuolla tietenkään vielä. Tapaturman takia elän nyt tätä toista elämääni päivä kerralla, lisäksi olen saanut rakastaa, olla rakastettu, nähnyt maailmaa ja olen saanut muutenkin elämältä paljon. Jos nyt kuolisin, kuolisin tiedostaen että olen elänyt hyvän elämän. Se vapauttaa.
Hmm.
Varmaan sellainen joka elää joka päivä niinkuin haluaa.
Kuolemanpelko on istutettu ihmisiin uskonnon kautta. Ajatuksena tietty se, että kuolema on niin pelottavaa, että kannattaa alistua vaikka minkälaiseen helvettiin välttääkseen sen.
Muuten massojen hallitseminen keräily metsästyskulttuurin väistyttyä olisi ollut mahdotonta.
Eli, alkuihminen.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen jolta on kuollut joku todella läheinen kuten oma lapsi?
Rohkea ja kestävä ihminen , tai toisin nähnyt, herännyt.
En minäkään pelkää. Koko elämän tarkoitus on palata Rakkauteen, miksi sitä pelkäisin? Olen jo niin monta kierrosta elänyt että tahtoisin lepoon. Mutta lapset vielä pieniä tässä elämässä, mieluusti heidät saatan aikuisuuteen. Olen myös halunnut elää nyt kun pahan aikakausi on päättymässä ja astumme Kulta-aikaan. Mutta väsyttää olla ihminen. Niin paljon hössötystä.
Toisten kuolemaa en toivo, se jäi ymmärtämättä aloituksesta. Enkä toki omaakaan aktiivisesti, kehon elämä päättyy kun se päättyy.
Vierailija kirjoitti:
En toivo kenellekään kuolemaa, vaikka oma lapseni kuoli ollessaan 1,5v. En toivo kenellekään sitä, että joutuisi oman lapsensa hautaamaan. Kuolemanpelkoa minulla ei ollut ennen lapsen menettämistäkään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä rohkeaa siinä on, että toivoo kuolemaa itselleen ja muille? Minusta se on ennemminkin itsetuhoisuuden ja mt-ongelmien merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kuolemaa pelkää muut kuin uskovaiset.
Päinvastoin. Jeesukseen uskovana kuolemaa ei tarvitse pelätä.
Tietenkin pitää pelätä. Se lukee siellä Raamatussakin että ihminen ei pelastu yksin uskosta, vaan ainoastaan jos Jumala päättää olla armollinen. Se on ihan tuuripeliä sitten kaikilla millä tuulella Jumala on.
Tuon ovat pahan voimat sinne lisänneet jotta ihminen eläisi pelossa. Ei Jumala ole mielivaltainen. Jumala on Rakkaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kuolemaa pelkää muut kuin uskovaiset.
Päinvastoin. Jeesukseen uskovana kuolemaa ei tarvitse pelätä.
Tietenkin pitää pelätä. Se lukee siellä Raamatussakin että ihminen ei pelastu yksin uskosta, vaan ainoastaan jos Jumala päättää olla armollinen. Se on ihan tuuripeliä sitten kaikilla millä tuulella Jumala on.
Tuon ovat pahan voimat sinne lisänneet jotta ihminen eläisi pelossa. Ei Jumala ole mielivaltainen. Jumala on Rakkaus.
Miksi se sitten sallii mm. pikkulasten r'iskaukset ynnä muut hirveydet. Minusta sellainen ei ole rakkautta, ettei estä viattomien lasten kiduttamista.
Ei kuolemassa ole mitään pelättävää. Yhtä luonnollinen tapahtuma kuin syntymäkin.
Seuraava elämä minua enemmän mietityttää...
Vierailija kirjoitti:
Rohkeaa toivoa muiden kuolemaa? Mistäs hullujen huoneelta sinä olet herännyt?
Vierailija kirjoitti:
Ei kuolemassa ole mitään pelättävää. Yhtä luonnollinen tapahtuma kuin syntymäkin.
Turha miettiä; et sinä siellä muista mitään tästä tietoisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun sellasta ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuule kun sellasta ei tule.
Mistä tiedät? Onko joku palannut kuolleista kertomaan sen sinulle? Jos on, eikö sekin ole toinen elämä?
Luulen että ainoastaan nuoret sielut pelkäävät kuolemaa kun eivät muista. Vanhempia alkaa jo kyllästyttää koko karuselli.
En varsinaisesti toivo kuolemaa, mutta krooninen kipu ja moni muuu sairaus on tehnyt minusta valmiimman lähtemään kun sen aika koittaa
M28v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En toivo kenellekään kuolemaa, vaikka oma lapseni kuoli ollessaan 1,5v. En toivo kenellekään sitä, että joutuisi oman lapsensa hautaamaan. Kuolemanpelkoa minulla ei ollut ennen lapsen menettämistäkään.
Aloituksessa taidettiin puhua omasta kuolemasta, ei siitä että toivoisi jonkun toisen kuolevan.
Ystäväni menetti lapsensa todella nopeasti edenneeseen sairauteen ja sanoi lapsen kuoleman vieneen häneltä viimeisenkin pelon koska kaikkein kauhein asia on hänelle jo tapahtunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa taidettiin puhua omasta kuolemasta, ei siitä että toivoisi jonkun toisen kuolevan.
Ystäväni menetti lapsensa todella nopeasti edenneeseen sairauteen ja sanoi lapsen kuoleman vieneen häneltä viimeisenkin pelon koska kaikkein kauhein asia on hänelle jo tapahtunut.
Lukutaito ei näköjään ole vahvuutesi. Tässä suora sitaatti aloituksesta: Toivoo kuolemaa avoimesti itselleen ja muille
t. eri