Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TÄÄ EI OO ENÄÄ MAHDOLLISTA!!!!

19.10.2006 |

Mä soitin äsken Uviin... Meillä siis vuoden kestänyt tämä oleskelulupaprosessi.

Meillä on yhteinen lapsi (senkin olemme heille todistaneet dna-testein) ja olemme naimisissa. Tosin naimisiin menimme vasta lapsen synnyttyä, mutta kuitenkin..

Ehdimme jo hetken iloita siitä että on tämä kamala prosessi loppuviivalla kun he saivat dna-testien tulokset n.kuukausi sitten. Käsittelijä LUPASI meille päätöksen parin viikon sisällä.

Nämä pari viikkoa tulivat ja menivät eikä päätöstä kuulunut vieläkään. Kun sitten soitin niin oli käsittelijä vaihtunut (kolmas kerta!) ja tämä uusi käsittelijä ei tiennyt meidän tapauksesta yhtään mitään.

Mä hermostuin sitten tälle uudelle käsittelijälle puhelimessa kun hän sanoi että soita parin viikon päästä... PARIN VIIKON PÄÄSTÄ... Mitä hittoa tää on??? Sanoin sille että soitan ensi viikolla ja on paras olla tietoa silloin..

Testaako ne nyt että milloin meidän päät hajoaa?? Mitä mä pystyn tekemään tässä tilanteessa vai pystynkö mitään? Tää kun vaikuttaa aivan h...tisti kun toisella ei oo oleskelulupaa! ! ! Mikä DEMOKRATIA???

Sorry, mut pikkusen suututtaa!!!!!!!! :)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...tuo on aivan " normaalia" tuolta laitokselta. Ole yhtä vaativainen kuin taisit jo ollakin, älä anna heidän huomata,että hermostut heidän vitkuttelusta. Voimia & kärsivällisyyttä, sitä näissä asioissa tarvitaan täällä....:/

Vierailija
2/8 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä ei vaadittu mitään dna-testiä todisteeksi isyydestä, riitti pelkkä isyyden todistaminen -paperi tässä asiassa. Ja käsittelyssä meni n. 5 kk. Kuulostaa siis ihmelliseltä tuo UVI:n toiminta teidän tapauksessa. Taitaa olla ihan tuurista - tai miehen kotimaasta - kyse UVI:n käsittelyt?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on shaoli? Tuntuu että meillä on tosiaan menty vaikeimman kautta ton oleskelulupa-asian kanssa. Kaikista kamalinta on katsoa miten mies tästä kärsii. Ei tunne todellakaan olevansa tervetullut koko maahan. Ei voi hakea töihin jne.. Raukalla kun olisi vielä niin kova halu taloudellisesti elättää perhettään nyt kun itsekin olen äitiyslomalla, mutta kun ei niin ei..

Vierailija
4/8 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetkuttaa voivat määrättömän ajan, mutta ikuisesti eivät voi evätä. Soita sinne, niin usein kuin vain itse ehdit ja viitsit. Älä nöyristele tai pokkuroi, vaan vaadi perheellesi oikeutta.

Voimia teille molemmille!

Vierailija
5/8 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä vaikka työhalut olisivatkin korkealla, todellisuus voi iskeä... ja lujaa eli töitä ei sitten noin vain saakkaan.

Jasmina_06:

miehesi on shaoli? Tuntuu että meillä on tosiaan menty vaikeimman kautta ton oleskelulupa-asian kanssa. Kaikista kamalinta on katsoa miten mies tästä kärsii. Ei tunne todellakaan olevansa tervetullut koko maahan. Ei voi hakea töihin jne.. Raukalla kun olisi vielä niin kova halu taloudellisesti elättää perhettään nyt kun itsekin olen äitiyslomalla, mutta kun ei niin ei..

Vierailija
6/8 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut omanmaalaistensa ravintoloissa töissä ja myös suomea osaa, oppi töiden ohella ja kotona...

Ehkä myös nämä asiat vaikuttivat.

Mies on Aasiasta, Intian läheltä.

Vierailija
7/8 |
20.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni oli viime talvena työpaikka ja työsopimuskin allekirjoitusta vaille valmis. Työnantaja otti yhteyttä uviin ja... Ihanainen uvimme ei antanut miehelleni työlupaa! Syynä oli se että oleskelulupa on alunperin haettu perhesuhteiden perusteella. (Joku saattaa vielä muistaa mun kirjoituksia tuosta tapauksesta viime talvelta)

Vierailija
8/8 |
21.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vaiheessa minä ottaisin yhteyttä asianajajaani ja kysyisin lainopillisia neuvoja ja häntä apuun hakuprosessiin SEKÄ valitusprosessiin. jos olet äityislomalla eli ei töitä niin saat ilmaisen asianajajan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi