Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin kesämökin, mitä nyt?

Vierailija
07.07.2022 |

Eli ostin mökin, pienen, aika uuden. Järven rannalta. Mutta en viihdykään kuin päivän-pari kerrallaan täällä. Tuntuu että pitäisi viettää enemmän aikaa kun on siihen aika paljon rahaa laitettu. Mitä te ihmiset teette mökeillänne? Jotkut puhuu työleiristä, mutta ehkä se koskee vanhoja mökkejä joissa tulee koko ajan kunnostettavaa, tai sellaisia joissa on pihahommia. Meidän mökin piha on täysin luonnontilassa, ei mitään pihatöitä siis

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siellä tarvitse olla viikkotolkulla putkeen, jos ei halua, yksi viikonloppu on ihanan rentouttava silloin tällöin. Luonnon lähellä yöpyminen on parasta, seurata muutoksia luonnossa. Takassa voi grillata makkaraa, uida järvessä, keittää kahvit puuhellan päällä.

Vierailija
22/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mökki ei ole kaukana, niin voithan käydä siellä niin usein kuin haluat ja olla sen pari päivää kerrallaan. Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa mökkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin auton mutta käytän sitä vain silloin kuin tarvitsen. En aja yhtään sen enempää sen takia että mulla on se auto.

Vierailija
24/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kutsua sinne tuttaviasi ja pidätte mökkibileet.

Vierailija
25/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin mökille kunnon ranta.

Ostettaessa oli hirveesti hyttysiä.

Vedettiin puitaalas urakalla, pihalle tuulee kunnolla.

Aurinkotuolit, plytä, varjo, laituri, sup laudat.

Ei oo enää hyttysiäkään.

Meillä on iso pakkanen, syödään lähes kokonaan grilliruokaa.

Tultiin heti, kun koulut päättyi ja olöaan siihen asti, kun koulut alkaa.

Lapsilla on naapurimökeissä seuraa.

Ollaan päätetty ollaan vuoropäivinä jokaisen pihalla ja jos tulee riitaa, lähetetään omalle pihalle.

Joka 3.s päivä meillä on paljon lapsia ja 2 päivää ollaan kaksin.

Ihan parasta !

Vierailija
26/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä unelma sinut pani ostamaan mökin vai ostitko vain, kun muillakin on?

Oma mökkini vaatii jatkuvaa kunnostusta, terasseja, ulkokalusteita pitää öljytä. Maalaamista riittää joka kesäksi ja katselen lehdistä ideoita, mitä sinne mökille voisi tehdä. Enemmän minulla on ideoita kuin aikaa toteuttaa niitä.

Ja jos haluat, voithan istuttaa esim omenapuun, herukkapensaita tai vaikka vadelmapensaita ja muutaman vuoden päästä saat satoa.

Kerralla kun maalaa mökin, se on moneksi vuodeksi sillä selvä. Helppohoitoisemmat kalusteet myös. Asun kyllä omakotitalossa, tässä asuttu 10 vuotta, vielä me ei olla maalattu. Terassikalusteet on myös huoltovapaat (polyrottinkia) ja kestäneet uudenveroisina ja ehjinä sen jo liki 10 vuotta.

Meillä on monta terassia ja useita rakennuksia, joita pitää maalata. Ikkunanpuitteet (puiset) vaativat myös kunnostamista ja maalaamista. No me pidämme puukalusteista, joita pitää huoltaa. Tykkään puuhailla, en hae mitään laiskana olemisen ihanuutta.

Vierailija
27/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä ainakaan koe, että mulla olisi jokin velvollisuus olla siellä esim koko viikko kerrallaan. Olen sen verran kuin huvittaa, yleensä muutaman n 4 pv kerrallaan vuodessa.

Teen lisäksi lomilla paljon muutakin. Mutta mökki on hyvä rauhoittumisen paikka olla olemassa.

Siellä voi lukea, katsella tvtä ja uida, saunoa, kävellä, marjastaa, sienestää.

Vierailija
28/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä mökiltä. 👋 Tänään en ole tehnyt mitään ihmeellistä hommaa. Tunnin verran pihatöitä. Lopun päivää olen vain ollut. Otin päikkärit. Lämmitin saunan. Huomenna ajattelin leipoa. Tällaista työleiriä täällä. 😊

Vierailija
29/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään viihdy mökillä pitkiä aikoja. On niin lähellä että saatan käydä vaan lenkkeilemässä siellä tai saunassa.

Vierailija
30/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ostin ja möin.Oli raskasta raahata sinne ruoat ym ja siivota pihaa .Jotenkin se on yliromantisoitu koko kesämökki.  Myös vieraat joita piti passata kokoajan alkoi kyllästyttää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi