Japanilainen Gen Takagi haluaa opettaa suomalaisille parempaa japanilaista huumoria
HS juttu
https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000008913928.html
Japanilainen haluaa opettaa suomalaisille älykästä, eli japanilaista huumoria, jossa ilmeillään toisten kertomille vitseille ja heitetään läppää takaisin.
No eihän se meidän syy ole, että Genin suomalainen eukko ei ole avioliiton aikana yhtään vitsiä heittänyt ja että ainoa kokemus savolaisista oli sellainen, jota Gen ITSE ei osannut hyödyntää.
Suomessa murjotaan vitsejä puolin ja toisin ja jatketaan toisten vitsejä, pitäisikö tutustua maan kulttuuriin paremmin ja päästä sisään ennen kuin alkaa haukkumaan?
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin tämän ketjun perusteella suomalaiset ovat kun ovatkin huumorintajuttomia sitruunasuita :/
Joo jotkut ovat loukkaantuneet turhasta.
Itse nyt vain totesin sen faktan että japanilaista huumoria muunmaalaiset pitävät lähinnä outona.
Mieshän puhuu jo todella hyvin suomea ! (ihailtavaa suorastaan)
Asenne huumoriin ja kaikkeen muuhunkn tuntuu olevan kohdallaan.
Hienoa saada tuollaisia ystäviä tänne Suomeen !
Tervetuloa hänelle tänne henkiseen, kansalliseen ilmapiiriimme !
Perinteinen japanilainen slapstick-huumori on kyllä hyvää, esimerkiksi koronan viemä Ken Shimura teki todella paljon komediaa joka saa nauramaan hysteerisenä.
Youtubesta löytyy esimerkkejä.
Sensijaan nämä television komediat. Duh, ei naurata.
Japanilainen huumori on lapsellista ja tylsää. Joskus voi olla ihan oivaltavia sanaleikkejä, edellyttää kielitaitoa sitten se. Pääsääntöisesti kuitenkin p a s k a a.
Musta on jotenkin huvittavaa, että tähän ketjuu on selkeästi osuneet kaikki japanilaisen huumorin ekspertit. Siis kuinka moni meistä oikeasti voi väittää tietävänsä tai ymmärtävänsä japanilaisesta huumorista mitään? Itse tunnen muuten japanilaista kulttuuria varsin syvällisesti, mutta komedia skene on hyvin vieras itselleni, mitä nyt olen katsonut Netflixistä Hibanan. Useimmat länsimaiset todennäköisesti tuntevat aihetta vielä vähemmän, sillä japanilaisten huumori on aika omalaatuista. En kyllä usko, että yhden kansakunnan huumorista voi vetää vielä johtopäätöksiä sen perusteella, että on katsonut jakson jotain peliohjelmaa tms. Ei suomalaisestakaan huumorista voi tehdä johtopäätöksiä jonkun Nasse-sedän perusteella.
Etsikääpä netistä vaikka pätkä nimellä Ernesto Hoost Japanese game show. Siinä on meille hauskaa ja älykästä japanilaista huumoria 😁