Ärsyttää muiden tylsät synttärit...
Ensinnäkin tuntuu, että ilmeisesti lahjamäärän maksimoimiseksi nykyään kutsutaan synttäreille koko luokka ja kaikki lapset ketä tunnetaan. Sitten synttäreillä tarjotaan muutama sipsi ja jotain jäätelökakkua, muu aika riehutaan ja sitten kotiin 1,5 tunnin päästä.
Toisekseen ainakaan meidän tutuista kenenkään synttäreiden eteen ei ole nähty mitään vaivaa! Nykyajan lapset saavat karkkia ja sipsejä muutenkin, ei se enää ole juhlien kohokohta (meidän aikana oli :) Joku typerä 5 minuuttia kestävä onginta voi olla mutta muu aika riehutaan tai leikitään samoja leikkejä kun aina ennenkin. TYLSÄÄ! Yhä useammin lapset eivät edes viitsi mennä tuollaisille hikisille kotisynttäreille. Kotisynttäreistä saa kivat mutta aika paljon pitää nähdä vaivaa esim. 7-9 vuotiaiden viihdyttämiseksi.
Oma tyttäreni ei mene enää kotisynttäreille paitsi ihan parhaille kavereilleen muuten vaan leikkimään. Hänen synttärit on kahtena vuonna pidetty hoplopissa ja kaikkien osallistujien mielestä ne on aina ne vuoden parhaat synttärit. Meidän tytön synttäreitä oikein odotetaan, että mitäs kivaa nyt on tulossa. Johtuen kalliista hinnoista meidän synttäreille ei voi kutsua kovin montaa lasta. Jotenkin ottaa päähän kun tarjoaa muiden lapsille kalliit synttärit ja omalle lapselle sitten vuosi vuodelta samanlaiset tylsät kotisynttärit. Alkaa jo nolottamaan kun tyttö ei suostu menemään kenenkään synttäreille. Eihän sitä voi kutsujalle sanoa, että ei tyttö halua tulla taas samanlaisille tylsissynttäreille minne on muutenkin kutsuttu 15-30 lasta riehumaan. Muutenkaan en halua jatkuvasti ostella lahjoja muiden lapsille kun ei meidänkään lapsi saa kun muutaman lahjan johtuen synttäreistä joihin on panostettu= kalliit. Muuten en ajattelisi tuota lahja- asiaa mutta jos vuodessa menee muiden lasten lahjoihin satoja euroja ja vastineeksi saa pakastealtaan jäätelökakkua niin pakko alkaa ajattelemaan. Ymmärrän jos kotisynttäreille vie n. 10 euron arvoisen lahjan mutta noille kalliille synttäreille voisi sitten ostaa vähän kalliimman lahjankin.
Kommentit (86)
...t:nro 13
ps unohdin kummin tuomat kaasuilmapallot...jee!!!
Juuri tuosta syystä meilläkin on ollut vain kotisynttäreitlä- lapset haluavat kutsua parhaat ystävät kotiin:::)))
T. nro 13
( jo 8 v "tylsissynttäreitä" kotona...
ja tylsänkivaa silti on vieraiden mielestä ainakin ollut...)
Itse se on käynyt myös heurekassa synttäreillä, ja keilaamassa useampaan otteeseen.
Sen mielestä ne on ihan ok, mutta mielummin leikkisi oikeasti kavereiden kanssa. Eihän noissa juuri leikitä yhdessä, kukaan tekee sitä omaa juttuaa. Lapsi ehdotti itse, että kutsuis vaan parhaat kaverit meille leikkimään. Täyttää siis 8v.
No, enpä ole törmännyt ap:n kertoman kaltaiseen ongelmaan. Onneksi. Kaikki synttärit ovat olleet lasten mielestä hauskat. Tärkeää on kaverit, ei niinkään tavarat ja puitteet.
Tää oli paras ja söpöin provo pitkään aikaan.
Kiitos siitä. Olit tosiaan nähnyt vaivaa keksiäksesi tätä. Tämän takia viihdyn av.lla kun nää jutut on niin hulvattomia joskus.
Itsekin joskus yövuorossa keksin tällaisia juttuja ja teen niistä ns. jatkokertomuksia.
Kivaa ajankulua.
Ehkä sinun pitäisi vaan hyväksyä että eri ihmisille on erilaiset asiat tärkeitä kuin sinulle. Se ei ole itsekkyyttä jos haluaa juhlia ystävien kanssa ja vielä hyvällä syyllä (omat syntymäpäivät).
Miksi kaikki on vaan väärin joidenkin tiukkapipojen mielestä? Tämä on ihan kummallinen koko ketju! Teidän pitää olla vaan kotona, syödä kakkunne vaan oman perheen kesken.
Kotisyntymäpäiviin vielä sen verran, että omat lapseni ovat aina todella iloisia saadessaan kutsun ja niitä odotetaan innolla. Muistan omasta lapsuudesta monen lapsen syntymäpäiväjuhlat. Ei niissä koskaan tylsää ollut.
Samaa mieltä, kun useimmat edelliset, eli juuri HopLop synttärit ovat ne helppo vaihtoehto. Poikien sählysynttärit ovat mun mielestä kiva, jos pojat haluavat muutenkin aina pelata. Muuten kotisynttärit on kivoin vaihtoehto, myös minun neljästä lapsesta... Sekä omat, että toisten! Niissä vaan on suurin vaiva, eivätkä paljoa halvemmaksi tulekaan, etenkin jos laskee siivouksen ja kokkauksen työtunnit mukaan ;o)
olla mielipiteitä mistään? Jos jonkun mielestä kotisynttärit ovat tylsiä niin en näe siinä mitään ihmeellistä. Jättäisin vaan menemättä tai kävisin nillä harvemmin. Minun mielestäni televisio-ohjelmat ovat tylsiä, joten en katso televisiota. Myös harlekiinikirjallisuus on tylsää, mutta ilmeisesti sitä pitäisi silti lukea kun niin moni muukin lukee. Pöh teidän kanssa.
Käsitit tekstini hiukan väärin... Tarkoitin juuri sitä että nämä kyseiset ihmiset hehkuttavat omia synttäreitään maailmaan ääriin kovaan ännen ja kaikille siskon kaiman kälyn kavereille... Ihan niinkuin puolituttuja kiinnostaisi?
Ja eipä siinäkään vielä mitään, hehkuttakoot rauhassa mutta sitten eivät muista kenenkään muun synttäreitä eikä muiden synttärit kiinnosta rahtuakaan...
Se on minusta itsekästä että arvostetaan ja tuodaan esille vain omaa syntymäpäivää monen viikon ajan...
t. 53 joka välittää myös muiden synttäreistä
Ja meillä on tehty sääntö kaveripiirissä, että lahja saa maksaa max. 7€. Aivan älytöntä viedä yli kympin lahjaa. Mä tiedän ton AP:n ihmistyypin. Mulla on yks sellainen kaveri. Muistaa vielä 10-v häiden jälkeen, kuinka joku 5-lapsinen perhe toi häihin 20€ maksavan leivänpaahtimen. Eihän se kattanut edes heidän syömisiään.
Sama tyyppi ottaa messuilta yms. mainoslahjoja siskolle kans. Ja mahdollisesti myös muille tuttaville. Eikä raskinut antaa kummipojalle tuulipukua synttärilahjaksi, koska sen ovh oli niin kallis. Oli itse ostanut sen -70%, eikä ollut itsellä sen kokoisia lapsia..
tuntuu että monet kutsuvat 20 (tai ylikin) vierasta vaan lahjojen toivossa ja synttäreihin ei ole panostettu p:aan vertaa. Eli huomaa täysin ahneuden olevan motiivi. Oma tyttäreni oli juuri tällaisilla synttäreillä. Tyttöni ei oikeastaan edes tuntenut päivänsankaria, juhlissa ei ollut mitään ohjelmaa, tarjolla poppareita ja karkkia. Isäntäväki oli verkkareissaan väsyneen näköisinä. Sankari keräsi valtavat määrät lahjoja.
Ajattelin ettei ollut kohteliasta kieltäytyäkään kutsusta kun mitään oikeaa syytä menemättä jättämiselle ei ollut.
kutsuttaisiin kotiin =D. Olen huono keksimään ohjelmaa, joten pääsen helpomalla hoplopissa. Katsotaan taas miten tytön synttäreiden kohdalla, olisivatko vuorostaan muualla vai kotona.
Ensin numerolle 45: kuulosti erittäin hyvältä kunhan ei itse tarvitse johtaa niitä leikkejä.
Sitten: Ei se hoplop nyt sentään ainut paikka ole, on niitä muitakin vaihtoehtoja kotisynttäreille.
Meillä on silleen, että tytöllä on paljon kavereita ja joka päivä koulun jälkeen ja viikonloppuisin meillä on 2-5 lasta täällä koko illan. Välillä käyvät toistenkin kotona mutta enimmäkseen viihtyvät meillä. Kaikille näille lapsille on täysin arkipäivää, että leikitään toistensa luona, päästään kylään, katsotaan yhdessä videota tai uidaan tai hypitään tramppiksessa jne. Täällä omakotitaloalueella on monilla kivat pihat ja puisto joten kotisynttärit eivät yksinkertaisesti anna mitään uutta. Eri asia on jos kavereita ei näkisi kovin usein tai ei saisi kutsua kotiin kovin montaa jolloin se niiden tuleminen yhtäaikaa olisi oikeasti jotain ihmeellistä. Valitettavasti näin ei ole.
Syy miksi tyttäremme ei halua mennä noille synttäreille on se, että monesti kutsuja on joku jonka kanssa ei muutenkaan leiki (just nää kutsutaan koko luokka ja rahastetaan- tyypit) tai sitten on mieluummin kavereidensa kanssa kun tylsillä kotisynttäreillä. Eipä tuo luokkakaverikaan viimeksi halunnut lähteä synttäreille. Sen sijaan en usko, että kukaan kieltäytyisi vähän erilaisista synttäreistä!
ei mul o varaa järjestää ku kotisynttäreitä..ja niissä on aina ollut valtavasti tarjottavaa ja olen koittanut katsoa etä kaikki viihtyy. lapset itse päättävät ketä haluavat kutsua....koitan aina rajoittaa kyllä listaa....huh huh
turha murehtia. pian ei sun hienohelma, nirppanokka kakaraas kukaan enää mihinkään kutsukaan. ei edes normaalissa arjessa. voi lapsi arkaa, kun äiti on tytön pilannut.
Varaa paikan, maksaa laskun ja vie lapsen oikeaan aikaan paikalle. Siinä se vaivannäkeminen.
Kotisynttäreiden ohjelman ja tarjoilun eteen joutuu ponnistelemaan paljon enemmän. Koti kuntoon enne ja jälkeen juhlien jne.
Mun tyttäreni 6 v ei arvosta tippaakaan Hoplop synttäreitä. Pääsee Hoploppiin muutenkin. On sitä mieltä, että kotisynttäreissä on "sitä jotain", kun niissä saa oikeesti olla kavereittan kanssa. Onhan ne henkilökohtaisemmat. Hoplop-synttärit ovat persoonaton liukuhihna tusinatuote. Hoplopissa juhliminen menee kaahottamiseksi. Mennä kouhotetaan kahden, kolmen lapsen ryhmissä.
Ei ole meidän juttu.
lapseni kutsuvat aina koko luokan, koska eivät halua jättää ketään kutsumatta ja pahoittaa kenenkään mieltä. Minusta hyvä niin. Kotona pidämme juhlat, ja aina ovat kaikki tulleet innolla. Saavat kerrankin leikkiä kunnolla.
Ja on kai parempi että parempaan tottuneet ja tavallisia kotikutsuja tylsänä pitävät jäävätkin kotiin kuin että näyttäisivät hapanta naamaa toisten juhlilla!!! Meillä kutsutaan synttäreille vain parhaat kaverit, joten happamat naamat on siis karsittu jo kutsuvaiheessa. Lahjoista me ei niin välitetä, yhdessäolo on tärkeintä. Ihanaa että valtaosa meistä näyttää olevan eri mieltä kanssasi ap.
Kamala on ollut huomata myös se että lahjojen pitäisi olla kalliita ja hienoja tai saajan naama vääntyy.... Muistan kun oma lapsi sai kerran isommalta kaveriltaan lahjaksi vanhan muovisen lampaan, joka siis oli antajan entinen lelu, ja se on meillä edelleen muistona tuolta kivalta kaverilta : ) Sellaisia ystäviä lisää, kiitos ; )
Ja äippänä parhaat juhlat on ne johon on kutsuttu myös vanhemmat ja juhlat jatkuu iltaan, hyvässä seurassa!!!
hop loppiin ei saa viedä omia eväitä. popparit, namit,koristeet ja jätskipallot taitavat kuulua hintaan.
Ei mitenkään sovi kaikki meille. Meillä ei ole lähimaillakaan hoploppeja tms.
10 lasta saa kutsua ja ohjelmaa täytyy olla (päivänsankari ja kaverit on sen verran virkeää porukkaa, että menee riehumiseksi). Viimeksi oli aarteenetsintä karttoineen.
Synttärikakkuun aina panostetaan; viimeksi leivoin krokotiilikakun ja sitä edellisellä kerralla vihreän 3 kerroskakun.
Lapselle mieluisin lahja ei välttämättä ole kallein aina.