Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turun yliopisto oli tänä vuonna suosituin hakukohde, Helsingin yliopisto jäi kakkoseksi

Vierailija
07.07.2022 |

Miksei Helsinki houkuttele enää opiskelijoitakaan?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun yliopistosta ei ole kuulunut yt- tai muita kurjistamisuutisia. Koronauutisoinnissa pääkaupunkiseutu dominoi, joten opiskelijoiden ongelmat jotenkin miellettiin hesoilaisten ongelmiksi? Tampereella on yhditymisen ongelmat, yt:t ja kampusten kurjistaminen. Helsinki on tosiaan iso ja laajalle levittäytynyt. Turku vaikuttaa yhtenäisemmältä ja enemmän mahdollisuuksia taroavalta. Ja näiden komen lisäksi oikeastaan Aalto on samalla viivalla. Muut yliopistot ovat maakuntayliopistoja.

Mun mielestä Jyväskylän yliopisto on kans tosi viihtyisä yliopisto. Olisin kyllä jääny sinne opiskelemaan samaan pääaineeseen kuin mitä opiskelen nyt Helsingin yliopistossa, jos en olis päässyt tähän pääaineeseen opiskelemaan Helsingin yliopistoon 4 vuotta sitten. Onneks vanhin isosisko asuu vielä kissan ja avomiehen kera Jyväskylässä, niin pääsen sinne joskus fiilistelemään vielä Jyväskylää.

T: 2 vuotta Jyväskylän yliopistossa opiskellut ja samaa pääainetta opiskelemaan Helsingin yliopistoon päässyt 4 vuotta sitten

Viihdyit Jyväskylässä mutta vaihdoit silti Helsinkiin samaan pääaineeseen? Miksi ihmeessä?

Koska mulla asuu enemmän sukulaisia pk-seudulla ja sen läheisyydessä. Jyväskylässä ainoa perheenjäseneni on mun vanhin isosisko. Lisäksi näin jälkikäteen ajatellen viihdyn tosi hyvin opiskellessani viron kieltä yhtenä sivuaineenani Helsingin yliopistossa. Oon alottanut viron kielen opiskelun jo kansalaisopistossa 12-vuotiaana, joten osasin jo hyvin viron kieltä, kun aloitin sen sivuaineopinnot syksyllä 2019. Nykyään jo ajattelen vähän viroksi pääni sisällä, joten pärjään hyvin viron kielen opinnoissani HY:llä. Juuri viimeisimmältä viron aineopintojen kurssilta tuli arvosana 5.

Vierailija
22/23 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampere on kuitenkin paras, vaikka ei Turkukaan huono ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turun yliopistosta ei ole kuulunut yt- tai muita kurjistamisuutisia. Koronauutisoinnissa pääkaupunkiseutu dominoi, joten opiskelijoiden ongelmat jotenkin miellettiin hesoilaisten ongelmiksi? Tampereella on yhditymisen ongelmat, yt:t ja kampusten kurjistaminen. Helsinki on tosiaan iso ja laajalle levittäytynyt. Turku vaikuttaa yhtenäisemmältä ja enemmän mahdollisuuksia taroavalta. Ja näiden komen lisäksi oikeastaan Aalto on samalla viivalla. Muut yliopistot ovat maakuntayliopistoja.

Mun mielestä Jyväskylän yliopisto on kans tosi viihtyisä yliopisto. Olisin kyllä jääny sinne opiskelemaan samaan pääaineeseen kuin mitä opiskelen nyt Helsingin yliopistossa, jos en olis päässyt tähän pääaineeseen opiskelemaan Helsingin yliopistoon 4 vuotta sitten. Onneks vanhin isosisko asuu vielä kissan ja avomiehen kera Jyväskylässä, niin pä

No kai nyt syitä voi olla vaikka mitä????