Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, jos Sarastia ei vastaa?

Vierailija
07.07.2022 |

Miten asian saisi etenemään? Palkka väärin ja kesäkuusta alkaen palkkakuitit hävinneet Verkkopankista.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin juuri työsuhteen Helsingin varhaiskasvatuksessa. Sarastian käyttöönoton jälkeen on ollut jatkuvasti ongelmia. Ja kun ei kerrota, millon se palkka tulee. Tästä on tullut niin paljon stressiä, että jatkossa menen tekemään työtä johonkin sellaiseen yritykseen/kuntaan, missä palkanmaksu onnistuu paremmin. En vaan jaksa työn ohessa käyttää omaa aikaa siihen, että anelen palkkaani.

Vierailija
22/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain sinne työhön. Olen vuosia tehnyt palkanlaskentaa ja asiakaspalvelua. En päässyt, rivien välistä ymmärsin että 47-vuotias on liian vanha, "pyrimme nuorekkaaseen työyhteisöön", minulle sanottiin pahoittelu viestissä.

Noh, tekemällä oppii, ja kun selvittävät nuo ongelmat, ovat taas oppineet paljon lisää. Veikkaan että osa "nuorekkaasta jengistä" siirtyy nopeasti muille työnantajille, ja uutta "nuorekasta porukkaa" etsitään tilalle.

Olin Sarastiassa töissä ja hyvin vahvasti tuli sellainen vaikutelma että pyrkivät "nuorekkaaseen työyhteisöön" koska nuorilla on teknistä osaamista ja innostusta jne. 2019 - 2021 Sarastiassa oli kumulatiivinen vaihtuvuus 30% ... ongelmat kenties johtuu osittain vaihtuvuudesta ... jatkuvasti uusia jotka ei heti tiedä/osaa niin paljon kuin vanhat. Henkilöstökyselyjen työtyytyväisyys kommentit oli karua luettavaa, ainakin minun mielestäni tosi paljon negatiivisia mielipiteitä. Viime syksynä Sarastiassa oli YT neuvottelut eräässä osastossa ja tiimeistä irtisanottiin suurimmaksi osaksi kaikkein vanhimmat työntekijät. Tänä vuonna kuulin että eräs johtajista olisi julkisesti haukkunut irtisanotut työntekijät omille alaisilleen (viime vuonna).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tekisin rikosilmoituksen, olen todellakin tosissani.

Vierailija
24/30 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meidän kunta siirsi palkkahallinnon takaisin itselleen pari vuotta sitten Sarastialta.

Vierailija
25/30 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meidän kunta siirsi palkkahallinnon takaisin itselleen pari vuotta sitten Sarastialta.

Mikä kunta on kyseessä?

Vierailija
26/30 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hki on punavihreä kaupunki, jonka kaikki asiat ovat sekaisin.

Sosialisti ajaa aina hallinnon etua ja sortaa omia kansalaisiaan.

Ota lopputili ja mene parempiin hommii.

hki vajoaa...

Vierailija
27/30 |
11.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne palkkakuitit kannattaa tallentaa omalle kovalevylle talteen samalla kun ne kävy tarkistamassa. Tekee vaan uuden kansion niille ja tuuppaa ne sinne niin ovat tallessa.

Mihin niitä vanhoja palkkalaskemia enää tilipäivän jälkeen tarvitsee? Verottajakin saa tarvittavat tiedot suorasiirtona.

MInä ainakin olen tarvinnut palkkojen tarkistamiseen. Jos tammikuussa on virhe, niin sen korjauksen tulisi tapahtua jossain vaiheessa ja on kiva kuiteista seurata, miten paljon rahaa on saamatta ja miten isosta summasta voi jo vaatia korkoja. Tällä hetkellä Helsingin kaupunki on minulle velkaa vähän yli 6000 e, joka summa on kertynyt helmikuusta alkaen. Korjauksia on tullut nyt kaksi kertaa, ensimmäisellä kerralla sain 7 e huhtikuun palkanlisiä (puuttumaan lisiä jäi vielä satasia) ja toisella kerralla toukokuun kokonaan puuttuvasta palkasta 382 e, joten tonneja uupuu siitäkin.

Vierailija
28/30 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkkakuittien "häviäminen" voi myös johtua siitä, että yrität etsiä niitä väärästä kohtaa verkkopankkia. Itsellä ainakin palkkalaskelmia on OP:n verkkopankissa kahden eri Palkkatietojen toimittajan alla: Tieto ja CGI

Helsingin kaup työntekijöiden palkkalaskelmat eivät tule enää minkään pankin yhteistyöfirmojen palkkahotelleihin, vain ja AINOASTAAN sen helewetin Sarastian omaan järjestelmään, jonne kirjautuminen ei edes kaikilta onnistu, kun ovat epäoätevät osanneet ryssiä senkin.

Hrhelsinki.sarastia.fi

Onnea vaan matkaan kaikille 😝

Vierailija
29/30 |
14.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että on tarve tietää oma tilanne, mutta kai te ymmärrätte, että pommittamalla sähköposteja vaan ruuhkautatte järjestelmää. Ne palkanlaskijat varmasti pyrkii tekemään ne palkat oikein sen mitä pystyy eivätkä ehdi vastailemaan.

Vierailija
30/30 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä teidän muiden palkanmaksulle kuuluu nyt?

Huhti-kesäkuun palkkio maksettiin kerralla ja myöhässä, mutta siitä puuttui 99,98€. Heinäkuun palkkio tuli ajoissa, mutta siitäkin puuttui 33,33€. Kumpaakaan puuttuvaa osaa ei ole maksettu. Molemmilla kerroilla lähetin sähköpostia palkanmaksuun ohjeiden mukaan, muttei niihin tietenkään ole vastattu. Ilmeisesti heillä on siellä mulle laitettu väärä, kaksinkertainen veroprosentti.

Ja joo, nää mun summat on pientä verrattuna joihinkin joilta puuttuu palkkaa satoja, tuhansia tai kokonaan, mutta olen pienituloinen omaishoitaja ja kyseessä mun päätulonlähde jolla pitäisi elättää 2 henkeä. Tästä työstä ei niin vain voi irtisanoutua ja vaihtaa työpaikkaa, kun kyse on kaupungin maksamasta tuesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan