Mitä voi tehdä, jos Sarastia ei vastaa?
Miten asian saisi etenemään? Palkka väärin ja kesäkuusta alkaen palkkakuitit hävinneet Verkkopankista.
Kommentit (30)
En tosiaan tiedä. Munkin kesäkuun palkasta puuttui osa, onneksi vain vähän, mutta eihän sieltä kukaan vastaa, vaikka pyydetään ottamaan yhteyttä jos on ongelmia. Hirvittää, että millaistahan palkkaa nyt heinäkuussa tulee, kun ei keneenkään saa yhteyttä.
Minä hoidin asiat sähköpostilla ja hyvin toimi.
Ovat varmaan kesälomilla just. Odotahan kärsivällisesti
Vierailija kirjoitti:
En usko. Todista!
On valitettavasti todella hidasta.. yhteyttä esimieheen ensin ja jos ei auta niin luottamusmieheen.
Hain sinne työhön. Olen vuosia tehnyt palkanlaskentaa ja asiakaspalvelua. En päässyt, rivien välistä ymmärsin että 47-vuotias on liian vanha, "pyrimme nuorekkaaseen työyhteisöön", minulle sanottiin pahoittelu viestissä.
Noh, tekemällä oppii, ja kun selvittävät nuo ongelmat, ovat taas oppineet paljon lisää. Veikkaan että osa "nuorekkaasta jengistä" siirtyy nopeasti muille työnantajille, ja uutta "nuorekasta porukkaa" etsitään tilalle.
Jumalauta, että odotan valmiiksi jo tuskan hiki otsalla ja hermo pinkeänä syyskuuta, kun Vantaakin siirtyy palkoissaan kys läven alaisuuteen.
Ikäänkuin olisi aikaa tai mahdollisuuttakaan esim.työpäivien, ns virka-aikaan, aikana hoitaa mitään palkkasotkuja, ei helvetin helvetin helvetti🤨🤬!!
T.varhaiskasvatuksesta
Verkkopankista jos jotain häviää, pitää olla yhteydessä OMAAN VERKKOPANKKIIN.
Vierailija kirjoitti:
Hain sinne työhön. Olen vuosia tehnyt palkanlaskentaa ja asiakaspalvelua. En päässyt, rivien välistä ymmärsin että 47-vuotias on liian vanha, "pyrimme nuorekkaaseen työyhteisöön", minulle sanottiin pahoittelu viestissä.
Noh, tekemällä oppii, ja kun selvittävät nuo ongelmat, ovat taas oppineet paljon lisää. Veikkaan että osa "nuorekkaasta jengistä" siirtyy nopeasti muille työnantajille, ja uutta "nuorekasta porukkaa" etsitään tilalle.
älä jauha jaskaa. kaverini, joka on selkeästi yli 50 valittiin just sarastialle töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko. Todista!
Miten mä sulle voin sen todistaa ? Voi tietty olla että meidän palkanlaskija vaan oli hyvä tyyppi joka hoisi homman niin kuin pitää,mutta hyvin asiaointi sujui.
Palkkakuittien "häviäminen" voi myös johtua siitä, että yrität etsiä niitä väärästä kohtaa verkkopankkia. Itsellä ainakin palkkalaskelmia on OP:n verkkopankissa kahden eri Palkkatietojen toimittajan alla: Tieto ja CGI
Vierailija kirjoitti:
Verkkopankista jos jotain häviää, pitää olla yhteydessä OMAAN VERKKOPANKKIIN.
Ei auta palkkakuittien osalta. Verkkopankeissa on vain linkki eri palveluntarjoajiin jotka vastaavat palkkakuittien säilyttämisestä.
Ne palkkakuitit kannattaa tallentaa omalle kovalevylle talteen samalla kun ne kävy tarkistamassa. Tekee vaan uuden kansion niille ja tuuppaa ne sinne niin ovat tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älä jauha jaskaa. kaverini, joka on selkeästi yli 50 valittiin just sarastialle töihin.
Omassa viestissäni luki, "valitettavasti et tullut valituksi nuorekkaaseen työryhmäämme", miten se olisi pitänyt sitten ymmärtää. Harvemmin tuommoisissa vedetään ikää esiin 😅. Kiva kuitenkin että tuttusi pääsi.
Vierailija kirjoitti:
Ne palkkakuitit kannattaa tallentaa omalle kovalevylle talteen samalla kun ne kävy tarkistamassa. Tekee vaan uuden kansion niille ja tuuppaa ne sinne niin ovat tallessa.
Mihin niitä vanhoja palkkalaskemia enää tilipäivän jälkeen tarvitsee? Verottajakin saa tarvittavat tiedot suorasiirtona.
Palkkakuitit ovat Sarastiassa, eivät verkkopankissa. Sehän riippuu siitä palkanmaksuoperaattorista minne kuitti menee, ei pankista, eikä siis kyseessä ole mikään "katoaminen", vaan erilainen tapa toimia.
Helsingissä on 10 000 viestiä jonossa Sarastiassa, joten valitettavasti niitä ei kaikkia pysty käsittelemään heti. Siksi sinullekaan ei ole vastattu.
Tilanne on tosi, tosi ikävä, tietenkin.
Kuukausipalkat, joissa ei ole mitään lisiä, on niin helppo laskea, että ne tulevat ajallaan ja oikein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omassa viestissäni luki, "valitettavasti et tullut valituksi nuorekkaaseen työryhmäämme", miten se olisi pitänyt sitten ymmärtää. Harvemmin tuommoisissa vedetään ikää esiin 😅. Kiva kuitenkin että tuttusi pääsi.
Herranen aika miten tökerösti ilmaistu. 😶
Vaikka sillä ei välttämättä tarkoitettu, että sinut on hylätty iän vuoksi, on tuollainen "tää on tosi hyvä mesta!"-korostaminen hylkäyskirjeessä tosi törppöä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tää voi pitää paikkaansa, toihan on ikäsyrjintää? Lain mukaan kielletty
Vierailija kirjoitti:
Palkkakuitit ovat Sarastiassa, eivät verkkopankissa. Sehän riippuu siitä palkanmaksuoperaattorista minne kuitti menee, ei pankista, eikä siis kyseessä ole mikään "katoaminen", vaan erilainen tapa toimia.
Helsingissä on 10 000 viestiä jonossa Sarastiassa, joten valitettavasti niitä ei kaikkia pysty käsittelemään heti. Siksi sinullekaan ei ole vastattu.
Tilanne on tosi, tosi ikävä, tietenkin.
Kuukausipalkat, joissa ei ole mitään lisiä, on niin helppo laskea, että ne tulevat ajallaan ja oikein.
Tilanne ei ole pelkästään ikävä vaan ainakin itselleni katastrofi. Aina on voinut luottaa aiemmin, että palkka tulee ajallaan ja itse olen sillä maksellut pitkään jo vanhoja takausvelkoja ulosoton kautta. Elän siis kädestä suuhun, mutta maksan itse elämiseni, ilman mitään tukia. Nyt työ on tehty, mutta palkkaa ei tule ja jos tulee, niin siinä on virheitä ja itselle joka ikinen euro on tärkeä, että saan ruokaa pöytään. Pikavippejä ja lainoja en tietenkään saa (enkä tässä tilanteessa halua ottaa). Sossu ei myöskään anna mitään, koska olen hyväpalkkainen ihminen. Että ikävä on tosiaan joo.
Asiani ei etene. Ap