Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkirjoitus: Koska Helsinki aidosti herää muuttotappioonsa?

Vierailija
06.07.2022 |

Helsingin on aika pohtia mitä on tehty väärin ja miten ongelmat voidaan korjata. Muuten koko kaupunki näivettyy.

https://www.helsinginuutiset.fi/paakirjoitus-mielipide/4710485

Kommentit (1019)

Vierailija
921/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä pahin asia Helsingissä on melu ja saasteet. Asuin vuosia siellä ja pahin juttu oli bussin odottelu pysäkillä. Edestä kiilaa sata autoa minuutissa ja rengasmelu on korvia huumaava. Siihen kun yhdistetään vielä huono keli. Rapa ja pöly lentää ja kaikki on tumman harmaata ja rumaa. Julkisissa oli niin paljon ihmisiä, että oli väkisin oltava kosketusetäisyydellä toisiin ihmisiin. Hengitysilma myös on erityisen huonoa, minkä astmaatikkona huomaa hyvin.

Kämpät on vanhoja ja pieniä ja super kalliita ja teknisesti vanhanaikaisia. Jäähdytysjärjestelmiä ei ole kesäkuumalle ja jos avaat ikkunan, niin harrikkaäijät pitää huolen että sinä yönä et nuku. Lisäksi niissä kerrostaloissa ei ole muuta tekemistä kun telkkarin katselu. Mitään et voi askarrella, koska ei ole tilaa ja melua ei saa aiheuttaa naapureille esim. musisoinnilla.

Matka 5 km päähän kestää helposti puoli tuntia ja sisältää useamman vaihdon julkisilla. Pyörällä on hengenvaarallista ajaa. Kaupat on ihan samat kun muissakin kaupungeissa. Erikoiskaupat netti ajoi konkurssiin jo ajat sitten.

Ympäristökunnissa on rauhallista. Lapset pääsee joka paikkaan pyörällä. Kaikkien lasten kaverien vanhemmat tunnetaan. Kaupassa auton saa aina parkkiin odottamatta. Luonto on lähellä. Juuri valmistumassa uusi omakotitalo isolla pihalla. Sillä rahalla ei saisi Helsingistä kun max kaksion kerrostalosta. Ja jos tarve tulee, ajan 30 min Helsinkiin. Mulle asumispaikka ei ole mikään egokysymys.

Tämä astmaatikko vietti juuri kolme vrk maalla ja olin helpottunut kun pääsin takaisin Helsinkiin. Siitepölyallergia vaivaa myös ja mulla oli tukala olo tuolla reissulla, kai se kaikki luonto oli meikäläisen keuhkoille liikaa. Ehkä se jatkuva hyttyssavun hengittäminen ei myöskään auttanut asiaa. Niitä kun oli pakko polttaa koko ajan runsaasti vuokramökin terassilla. Oikeasti, kurkkukipu ja hengittäminen helpottui nyt kun olen ollut pari päivää  kotona Helsingissä.

Ja siitä maaseudun ravintolatarjonnasta... Lähikahvilassa ainoa ruoka-annos oli makkaraperunat. Nettisivuillaan mainostivat kyllä yhtä ja toista, mutta kaikki olikin "loppu". Sipsejä, suklaata, kahvia ja teetä sai kyllä myös. Ja limua.

Maaseudun ravintolatarjonta naurattaa jo käsitteenäkin. 😂

Pakkoko on keskelle peltoa muuttaa. On niitä pienempiä kaupunkeja ja kuntia Suomi täynnä ja niissä on käytännössä samat ketjut paitsi että ravintolaan ei tarvitse jonottaa kahta tuntia.

Oltiin kaveriporukalla menossa ravintolaan Forumin yläkertaan. No ravintolaan oli oikeasti 20 m jono. Osa kavereista oli kerennyt aikaisemmin jonoon eikä me loput kehdattu kiilata, joten päädyimme toiseen ravintolaan. Olipa hieno viettää aikaa "yhdessä". Ihme porukkaa kun jaksavat haaskata elämänsä jossain ravintolajonossa. Pienemmissä kaupungeissa pääsee heti pöytään. Tilaa on tarpeeksi kaikille. Monessa helsinkiläisravintolassa on myös saanut pettyä ruuan laatuun. Ei keskustasijainti takaa mitään laatua.

Forumissa on lähinnä pikaruokapaikkoja, joten ihan turha odottaakaan muuta. Esim Triplassa nuo samat pikaruokapaikat pitävät yhteiset pöydät, joten kukin voi hakea sen hampurilaisensa miltä tiskiltä haluaa. Käytännössä mitään laadukkaampia ravintoloita ei Suomessa löydä isojen kaupunkien ulkopuolelta. Voisin kuvitella, että Turussa ja Tampereella vielä voi syödä kelvollisesti, mutta sitten hypätään siihen Hesburgerin ja ABC:n tasolle. Mitä tulee lomapaikkojen ruokiin, niin niistä ei kokemukseni mukaan saa kuin pizzaa ja burgereita. Helsinkiläisenä minua viehättää laaja ravintolatarjonta. Jos haluan juhlistaa voin mennä vaikka Eliten tai Kosmoksen tasoisiin kulttiravintoloihin. Muuten voin etsiä vaikka kreikkalaista, uzbekkilaista tai vaikkapa etiopialaista ruokaa. 

Jokaisesta Suomen 10 suurimmasta kaupungista löytyy mm. se kreikkalainen ravintola. Ja lukuisia muitakin. Pelkkää ennakkoluuloa väittää ettei muualta saa kuin pitsaa ja burgeria.

Se yksi (usein hyvin surkea) kreikkalainen ravintola on nyt vaan todella kaukana siitä tasosta ja valikoimasta jota haettiin. 😂

Löytyy myös ihan fine diningiä ja lukuisia muita. Mutta selvästi olet nyt päättänyt että sama ruoka on parempaa jos sen syö Helsingissä, joten turha varmaan yrittääkään sanoa muuta. Ja kyllä, on kokemusta pääkaupunkiseudun tarjonnasta, ja kyllä, on totta että se on laajempi. Mutta loppujen lopuksi sitä päätyy kuitenkin wolttaamaan niistä muutamista suosikeista, varsinkin jos haluaa saada ruokansa lämpimänä, välimatkat kun on sielläkin aika pitkät kaupungin eri laidoille.

Ei löydy. Ei fine diningiä eikä mitään muutakaan hieman tasokkaampaa yksittäisiä poikkeuksia lukuunottamatta. Turku ja Tampere toki erikseen, niistä löytyykin jo murto-osa siitä mitä Helsingissä.

Kyllä meiltä täältä Joensuusta löytyy ravintoloita käydä sen kerran kuussa illallisella, fine diningia, thaikkua, sitä kreikkalaista jne. Joskus kun siltä tuntuu, matkustetaan muutenkin kuin työn merkeissä johonkin nauttimaan kaupunkikulttuurista. Näitä metsiä ja järviä ja tätä vapautta ei minusta voita mikään!

Mutta ihmettelen tätä jankkaamista, kun nyt on todettu, ettei Helsingillä ole enää vetovoimaa suomalaisten asuinpaikkana ja pohditaan syitä. Ensimmäinen on fakta, toinen osin spekulointia, osin kyselyjen tuloksia. Jos monen mielestä onkin mukavaa asua siellä, vielä useamman mielestä ei ole. Jos kaupunki kokee sen ongelmana, tarttis varmaan tehdä jotain, eikä vaan inttää, että kyllä meillä täällä on kaikkea ja ihanaa ja ainakin enemmän ja parempaa kuin muualla.

Kirjoitit Joensuun vahvuuksista: "metsät ja järvet". Niitä olisi aivan typerää lähteä kiistämään. Aivan yhtä typerää on kiistää Helsingin vahvuudet, mutta jostain syystä sitä halutaan kovasti tässäkin ketjussa tehdä.

Ja tuo Venetsiaan vertaaminen..😜

No, pääasia että vihollinen löytyy jostain ja olo helpottuu.

Niitä on semmoisiakin kummajaisia jotka viihtyvät jokaisessa paikassa missä asuvat. Mikähän niitäkin oikein vaivaa?!

Vierailija
922/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Oulussa ja olen parhaillaan kesäreissussa Helsingissä. Tänään ainakin olen nähnyt pelkästään Helsingin hyviä puolia. Kaduilla on paljon hyväntuulisia ihmisiä (kyllä, kaikenvärisiä), kaupunki on kauniina ja turistit on tehneet paluun. Samassa hotellissa jossa asumme, on kolmisenkymmentä saksalaista, jotka ovat tulleet Helsinkiin jättämään jäähyväiset Sunrise Avenuelle.  Yksikään nisti tai muu hörhö ei ole häirinnyt yhtään. Ravintoloita on monipuolisesti ja ratikalla pääsee liikkumaan sujuvasti. Missään kohtaa ei ole tarvinnut pelätä.

Huomenna vieraillaan jossain Helsingin saaressa ja varmaan tulee shoppailtua myös. Illalla ehkä mennään miehen kanssa Helsingin yöelämään. Ehkä käydään katsomassa se paljon puhuttu kanavaranta ja mummotunneli.  

Helsinki on asenne kysymys. Eniten saa irti ilman ennakkoluuloja. Sama tietysti pätee Ouluun ja muihinkin kaupunkeihin. 

Nistejä on keskustassa tosi vähän. Ne hengailee enimmäkseen lähiöissä, missä ihmiset asuu. Lisäksi myös Kalliossa ja Pasilan huudeilla. Meillä on lähellä tosi kaunis puisto, missä olisi ihanaa viettää kesäpäiviä, mutta nistit ovat vallanneet sen. Kiva ylläpitää verovaroin virkistysalueita noille paikkojen tuhoajille ja muut joutuu kököttämään parvekkeillaan.

Oli muuten Kalliossa pandemia-aikana kivaa, kun ns. normaalielämä katosi kaduilta. Kerran Brahenkadun ratikkapysäkillä odottaessa vältin jotain hölisevää nistiä pysäkin seinän taakse, koska puhuin puhelimessa. Kaveri rupes leikkimään kuurupiiloa niin kuin lapset ja jahtasi minua pysäkin ympäri, kurkkien aina suunnasta, johon olin menossa. :D Se nauratti, mutta lopulta tollaisenkiin väsyy. Sattumoisin silloinen puhelu oli tulevalle vuokranantajalle muussa kaupungissa. Sanoin, että anteeksi tämä häiriö - on hieman vaikea kuvailla, mitä tässä ympärillä tapahtuu. Yksi Helsingin kalleimmista alueista, ladies and gentlemen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun Oulussa ja olen parhaillaan kesäreissussa Helsingissä. Tänään ainakin olen nähnyt pelkästään Helsingin hyviä puolia. Kaduilla on paljon hyväntuulisia ihmisiä (kyllä, kaikenvärisiä), kaupunki on kauniina ja turistit on tehneet paluun. Samassa hotellissa jossa asumme, on kolmisenkymmentä saksalaista, jotka ovat tulleet Helsinkiin jättämään jäähyväiset Sunrise Avenuelle.  Yksikään nisti tai muu hörhö ei ole häirinnyt yhtään. Ravintoloita on monipuolisesti ja ratikalla pääsee liikkumaan sujuvasti. Missään kohtaa ei ole tarvinnut pelätä.

Huomenna vieraillaan jossain Helsingin saaressa ja varmaan tulee shoppailtua myös. Illalla ehkä mennään miehen kanssa Helsingin yöelämään. Ehkä käydään katsomassa se paljon puhuttu kanavaranta ja mummotunneli.  

Helsinki on asenne kysymys. Eniten saa irti ilman ennakkoluuloja. Sama tietysti pätee Ouluun ja muihinkin kaupunkeihin. 

Nistejä on keskustassa tosi vähän. Ne hengailee enimmäkseen lähiöissä, missä ihmiset asuu. Lisäksi myös Kalliossa ja Pasilan huudeilla. Meillä on lähellä tosi kaunis puisto, missä olisi ihanaa viettää kesäpäiviä, mutta nistit ovat vallanneet sen. Kiva ylläpitää verovaroin virkistysalueita noille paikkojen tuhoajille ja muut joutuu kököttämään parvekkeillaan.

Oli muuten Kalliossa pandemia-aikana kivaa, kun ns. normaalielämä katosi kaduilta. Kerran Brahenkadun ratikkapysäkillä odottaessa vältin jotain hölisevää nistiä pysäkin seinän taakse, koska puhuin puhelimessa. Kaveri rupes leikkimään kuurupiiloa niin kuin lapset ja jahtasi minua pysäkin ympäri, kurkkien aina suunnasta, johon olin menossa. :D Se nauratti, mutta lopulta tollaisenkiin väsyy. Sattumoisin silloinen puhelu oli tulevalle vuokranantajalle muussa kaupungissa. Sanoin, että anteeksi tämä häiriö - on hieman vaikea kuvailla, mitä tässä ympärillä tapahtuu. Yksi Helsingin kalleimmista alueista, ladies and gentlemen.

Kuurupiiloa :DD

Vierailija
924/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, minäkin olen ollut turistina Lontoossa ja New Yorkissa, ei mitään pahaa sanottavaa. :)

Vierailija
925/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen neljännen polven Stadilainen, joka ei teinivuosien jälkeen enää jaksanut nähdä Kallion romantiikkaa. 

Tein Davet ja muutin Tampereelle asumaan. Olen erittäin tyytyväinen valintaani.

Kaikki aina sanoo, että lyhyt matka kulttuuritarjonnan pariin junalla. Perse sanon minä. Päinvastoin, täällä on monta laadukasta teatteria, rockklubeja, punkklubikin. Vireä yliopisto - ja vaihtoehtokulttuuri.

Aina vettä lähellä. En muuttaisi todellakaan mihinkään. Ratikan jälkeen ei tarvitse, kuin fillarin. Edes kuukausikorttia julkisiin.

Tampereesta on tullut "uusi Helsinki". Siellä on tietynlainen nuoruuden ponnekkuus ilmassa.

Kuitenkin nämä Tampereen sättijät on yhtä kiihkeitä kuin Helsinginkin.

Mutta hyvää analyysiäkin ketjuun mahtuu. Ei kai Tampere ole sama kuin ennen, mutta mikäpä olisi??

Vierailija
926/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen neljännen polven Stadilainen, joka ei teinivuosien jälkeen enää jaksanut nähdä Kallion romantiikkaa. 

Tein Davet ja muutin Tampereelle asumaan. Olen erittäin tyytyväinen valintaani.

Kaikki aina sanoo, että lyhyt matka kulttuuritarjonnan pariin junalla. Perse sanon minä. Päinvastoin, täällä on monta laadukasta teatteria, rockklubeja, punkklubikin. Vireä yliopisto - ja vaihtoehtokulttuuri.

Aina vettä lähellä. En muuttaisi todellakaan mihinkään. Ratikan jälkeen ei tarvitse, kuin fillarin. Edes kuukausikorttia julkisiin.

Tampereesta on tullut "uusi Helsinki". Siellä on tietynlainen nuoruuden ponnekkuus ilmassa.

Kuitenkin nämä Tampereen sättijät on yhtä kiihkeitä kuin Helsinginkin.

Mutta hyvää analyysiäkin ketjuun mahtuu. Ei kai Tampere ole sama kuin ennen, mutta mikäpä olisi??

Olen tamperelainen, ja tunnustan kaupunkimme ongelmat, toisin kun helsinkiläiset.

Vierailija
927/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä auttaisi paljon, jos asumistuesta siellä tehtäisiin työ- tai opiskeluperustaista. Saisi vaikka jonkin tietyn ajan etsiä ns. järkevää tekemistä ja jos sitä ei löydy, tuet lakkaa tai pienenee. Tuolloin täytyy muuttaa. On älytöntä, että normityössäkäyvät joutuvat muuttamaan kauemmas ja kauemmas kehyskuntiin samalla kun asumistuella mahdollistetaan lähiöissä asuminen ihmisille, joilla ei muuten olisi siihen varaa. Tästä ilmiöstähän johtuu, että ei ala löytyä enää opettajia tarhoihin ja kouluihin niille rikkaille alueillekaan, kun palkat on niin pienet, että niillä ei siellä elä, mutta niin ns. suuret, että tukiin ei ole oikeutettu.

Suurin asumistukea saava ryhmä Helsingissä on eläkeläiset ja seuraavaksi pitkäaikaistyöttömät yli viisikymppiset miehet. Minkä kunnan niskoille ajattelit heidät muutattaa? 

Prosentuaalisesti suurin erä sosiaaliavusta menee yhdelle ryhmälle eikä se ole eläkeläiset.  Tuskin ne pitkäaikaistyöttömät viisikymppisetkään.

Itse keksityt prosentit ei todista mitään. Lisäksi valtiontalouden kannalta on merkitystä kokonaissummalla eikä sillä onko joku rane kontulasta luokiteltuna omaan ainutlaatuiseen erityisryhmäänsä laskennallisesti suomen suurimman tukiaisprosentin saaja. 

Muuhanmaattajille keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna:

-Kela maksaa hieman yli kaksinkertaisen määrä etuuksia muuhanmaattajille verrattuna syntyperäisiin suomalaisiin. Asia selviää Kelan omasta tutkimuksesta, joka käsitteli muuhanmaattajien etuuksien käyttöä vuonna 2018.

Tutkimuksen mukaan etuuksia maksettiin väestömäärään suhteutettuna keskimäärin 2 243 euroa Suomessa syntyneelle henkilölle ja 4 676 euroa muuhanmaattajalle. YLE

Kyllähän tuo kaksinkertainen summa kasvattaa niitä kokonaismenoja.

Mene nyt vi...u takaisin sinne persujen runkk...rinkiisi hokemaan tuosta asiasta. Tässä ketjussa puhutaan ihan jostain muusta jos et tajunnut. 

Jos ei faktat kelpaa niin pitää alkaa räyhäämään????

Jos et sen vertaa tajua mistä ketjusta puhutaan niin suksi v...uun faktoinesi. 

Tai sit sinä et ymmärrä. Haluat vaan loukata ja vaihtaa puheenaihetta. Nuo tuet on nimenomaan yksi juuri syistä pois muuttoon.

ainoastaan rasistien mielestä jotka ei ole koskaan hesassa asuneet vaan huutelee kankaanpäästä.

Vierailija
928/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsinkiä auttaisi paljon, jos asumistuesta siellä tehtäisiin työ- tai opiskeluperustaista. Saisi vaikka jonkin tietyn ajan etsiä ns. järkevää tekemistä ja jos sitä ei löydy, tuet lakkaa tai pienenee. Tuolloin täytyy muuttaa. On älytöntä, että normityössäkäyvät joutuvat muuttamaan kauemmas ja kauemmas kehyskuntiin samalla kun asumistuella mahdollistetaan lähiöissä asuminen ihmisille, joilla ei muuten olisi siihen varaa. Tästä ilmiöstähän johtuu, että ei ala löytyä enää opettajia tarhoihin ja kouluihin niille rikkaille alueillekaan, kun palkat on niin pienet, että niillä ei siellä elä, mutta niin ns. suuret, että tukiin ei ole oikeutettu.

Suurin asumistukea saava ryhmä Helsingissä on eläkeläiset ja seuraavaksi pitkäaikaistyöttömät yli viisikymppiset miehet. Minkä kunnan niskoille ajattelit heidät muutattaa? 

Prosentuaalisesti suurin erä sosiaaliavusta menee yhdelle ryhmälle eikä se ole eläkeläiset.  Tuskin ne pitkäaikaistyöttömät viisikymppisetkään.

Itse keksityt prosentit ei todista mitään. Lisäksi valtiontalouden kannalta on merkitystä kokonaissummalla eikä sillä onko joku rane kontulasta luokiteltuna omaan ainutlaatuiseen erityisryhmäänsä laskennallisesti suomen suurimman tukiaisprosentin saaja. 

Muuhanmaattajille keskimäärin kaksinkertaisesti Kelan etuuksia Suomessa syntyneisiin verrattuna:

-Kela maksaa hieman yli kaksinkertaisen määrä etuuksia muuhanmaattajille verrattuna syntyperäisiin suomalaisiin. Asia selviää Kelan omasta tutkimuksesta, joka käsitteli muuhanmaattajien etuuksien käyttöä vuonna 2018.

Tutkimuksen mukaan etuuksia maksettiin väestömäärään suhteutettuna keskimäärin 2 243 euroa Suomessa syntyneelle henkilölle ja 4 676 euroa muuhanmaattajalle. YLE

Mene nyt vi...u takaisin sinne persujen runkk...rinkiisi hokemaan tuosta asiasta. Tässä ketjussa puhutaan ihan jostain muusta jos et tajunnut. 

Osu ja uppos raivostasi päätellen.

trolli+provo=ylpeys

Vierailija
929/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei faktat kelpaa niin pitää alkaa räyhäämään????

Fakta; tosiasia, tieto, tosiasia.

-sivistyssanakirja

ole jatkossa tarkempi kun laitat hienoja sanoja viesteihisi.

Vierailija
930/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kansallissosialistista propagandaa. sillein se 2 maailmansotakin alkoi. valheilla vähemmistöä kohtaan.

Vierailija
931/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

anna pois koko omaisuutesi ja mene kadulle päälläsi ainoat vaatteet. sen jälkeen astele kelaan. ehkä sitten ymmärrät. todennäköisesti et ennenkuin olet väistelemässä serkkusi luoteja ja näet kun tyttäresi r*aiskataan.

Vierailija
932/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääkaupunkiseutu on täysin pilattu vihervassareiden täysin päättämällä maahanmuutolla. Lähiöt slummiutuvat kun liiallisen mamutukswn takia kaikki kynnelle kykenevät kantasuomalaiset muuttavat pois, jäljelle jäävät ne, jotka eivät voi muuttaa, monesti sosioekonomisesti heikommassa asemassa olevat. Siinä on sitten soppa valmis. Ollaan Ruotsin tiellä vahvasti.

mitä olet tehnyt tämän estämiseksi? montako mmuuttajaa olet estänyt "slummiutumasta"? montako olet auttanut kotiutumaan?
jos et ole osa ratkaisua olet osa ongelmaa.

Vierailija
933/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tätä asiaa voi eikä uskalleta selvittää sillä on liian iso riski sille, että kerätty data pitäisi joko suoraan sensuroida tai muuntaa sellaiseen muotoon, että se ei palvelisi ketään.

On vain alistuttava siihen, että pian Helsingissä on edessä roima kunnallisveron korotus, kun liikaa työssäkäyviä ja maksukykyisiä ihmisiä vaihtaa kirjansa muualle.

Suurin osa näistä jotka halusi Hesaan näitä m*mu ja on vihreitä toimistotätejä.

Huusivat ja rääkyivät meille normaalijärkisille miehille jotka yritimmet varoittaa.

Nyt istun ja NAUTIN kun ne samat naiset kärsii ja vinkuu kun niitä h*kataan ja R*iskataan!

kyllä se r*iskaajan täytyy olla valkoinen eihän siitä muuten mitään tule! öyh!öyh!

Vierailija
934/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käynyt ravintolassa Kalliossa, jossa palvelua sai englanniksi. Olen käynyt steissin burger kingissä, jossa kassa kyseli englanniksi. Olen käynyt parissakin parturissa, jossa palvellaan englanniksi. Työpaikalle eksyy englantia puhuvia työntekijöitä vaikka tuotetaan palvelua vain ja ainoastaan Suomeen. Hienoa tämä Helsingin kansainvälisyys, kun suomella pärjää edes arkipäivisin.

Ja ongelma tuossa oli?

Suomen viralliset kielet on suomi ja ruotsi. Niillä pitäisi tässä maassa pärjätä.

ja olisi pärjännyt jos olisi puhunut suomea tai ruotsia mutta puhui englantia ja sai englannin kielistä palvelua.

Vierailija
935/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtion sosiaali- ja terveyskuluihin lasketaan eläketurvaan liittyvät menot, joka on se suurin yksittäinen potti (n 40%). Meillä on tämä eläkejärjestelmä, joka takaa, ettei vanhuksen tarvitse yleensä mennä kerjuulle. Parikymmentä prosenttia muu sosiaaliturva ja loppu lapsiperheiden ja terveydenhuollon menoja. Suomen väestöstä kolmannes on jo eläkeläisiä, niin en minä pitäisi tuota eläketurvan edustusta edes kovin suurena.

Lainaus Helsingin kaupungin sivulta: Noin joka viides helsinkiläinen sai vuonna 2019 jotain Kelan maksamaa asumisen tukea. Asumisen tukia saavista helsinkiläisistä 81 prosenttia sai yleistä asumistukea ja 16 prosenttia eläkkeensaajan asumistukea.

Eli eläkeläiset määräänsä nähden aika pieni ryhmä.

tämä ei kerro muuta kuin huonon palkkatason joka ei riitä elämiseen.

ainiin! se oli se syy pois muuttoon!

Vierailija
936/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikkopp kirjoitti:

Ai miksi asua Helsingissä? Kaikki muut paikat ovat täynnä ahdasmielisiä juntt eja. Tampere on Helsinkiä todella paljon paskempi, etenkin kantaväestö on todella junt tia, suorastaan oksett avaa!

Nää samat aloitukset täällä maaseudun pers umiesten toimesta. Maaseutu tulee tyhjenemään entisestään, naiset eivät halua olla teidän vi tun va mmaisten miesten kanssa!

Toivottavasti tämä oli sarkasmia. Juntteudesta en kommentoi mitään muuta kuin sen, että kyllä niitä cityjuntteja on stadissakin. Ja valtavan paljon, siis valtavan paljon yksinäisiä naisia, jotka haluaisivat kumppanin, mutta sitä ei vain löydy Helsingissä. Tämä kohtaanto-ongelma on todellisuutta ja varmasti vaikuttaa myös Helsingin elinvoimaisuuteen tulevaisuudessa.

Naisten kannattaa kyllä vakavasti katsoa peiliin tässä asiassa. Niitä komeita, pitkiä, kyltyrellejä, rikkaita ja vihreitä arvoja elämässään soveltavia miehiä on vain pieni pisara ehdokasmeressä. On todennäköisempää jäädä yksin ja lapsettomaksi kuin löytää em. kaltainen mies.

Suomalainen nainen on alkanut arvostamaan itseään, eikä lapsia kivin moni halua, etenkään teidän per sujen kanssa, hyi helv etti!!😂

Tunne on varmasti molemminpuolinen, sillä ei kukaan järkevä mies halua puolisokseen mitään maailmanhyysääjää. Sääli vaan että tässä kuviossa voittajia ovat ne kulttuurit joissa mies määrää asioista ja nainen tottelee.

maailmanhyysääjä=tuntee muiden maiden kulttuureja ja tapoja ja kieliä.

Aika heikosti tuntee koska muuten ei ryhtyisi hyysäämään ihan kaikkea.  

eli väität tietäväsi enemmän? monessako maassa olet käynyt?

Vierailija
937/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvin värisiä on kyllä tulossa lisää, kunhan maksajia vaan riittää.

olen auttanut jo 8 ihmistä kotiutumaan. opettanut suomea ja suomen byrokratiaa, järjestänyt heille työpaikat. mitä sinä olet tehnyt edistääksesi heidän kotiutumista?

Vierailija
938/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kun muuttotappio lisääntyisi oikein kunnolla ja ääliöt muuttaisivat talopakettiin pientopellolle.

Siellä voisi sitten rentoutua paljussa ja siemailla sitä kuplivaa!

Vähän laadukkaampaa laatuaikaa laatutietoisille.

Nimenomaan. Itselle iltarentoutuminen omassa saunassa ja tai paljussa on todella tärkeä juttu.

Omassa lämmitetyssä autotallissa värkätään autot ja muksujen pyörät kondikseen. Tietysti jos on peukalo keskellä kämmentä, niin voi muuttaa Helsinkiin ja viedä fillarit huoltoliikkeeseen ja odottaa monta päivää, että kerkeävät renkaan paikata tai vaihteet säätää. Hintalappu sitten se satanen ja siitä pääosa pelkkää työtä. Itse korjaan nuo nopeammin kun mitä edes helsinkiläinen kuskaa sen pyörän sinne fillarifirmaan ja takasin.

Myös lapsilleni opetan kädentaidot, niin saa elämässä paljon enemmän samalla rahalla. Ei tarvitse uusavuttomana ihmetellä, että miten saisi autosta renkaat vaihdettua.

Meillä fillarikorjaamo on samassa korttelissa ja mulla on enemmän rahaa kuin aikaa ropailuun. Saa ihan rauhassa köyhät askarrella siellä korvessa sellaisia asioita, mitä varten me muut palkkaamme osaavan ihmisen sen tekemään puolestamme. 

Ja sit vielä ihmetellään miksi helsinkiläisiä pidetään ylimielisinä. Tämäkin ketju on hyvin osoittanut sen todeksi.

ja ihmetellään miksi maalaisia pidetään rasisteina. sekin on tässä ketjussa osoittanut todeksi.

Vierailija
939/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on mukavaa asua. Hyvät palvelut ja paljon tekemistä. Tulee välillä valinnan vaikeus kun on monta kiinnostavaa menoa samalle päivälle. Kärkeen nostaisin urheilumahdollisuudet, kirpputorit+second hand shopit, toimiva julkinen liikenne, lukuisat uimarannat, kauppakeskukset, tapahtumat kaiken ikäisille, kouluvaihtoehtoja lapsille, leikkipuistot tiuhassa ja kesäruoka lapsille, monikulttuurisuus ja erilaisuuden kunnioituksen.

"monikulttuurisuus ja erilaisuuden kunnioituksen."

Annas kun arvaan, jos sinulla on lapsia, ne eivät käy monikulttuurisuuskoulua? Sitä erilaisuutta arvostetaan vähän etäämmältä?

arvasit väärin.

Vierailija
940/1019 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lontoo ei ole pitkään aikaan ollut enää englantilainen kaupunki ja Helsinkikin on muuttumassa muuksi kuin suomalaiseksi. Kai se on vääjäämätöntä, kun läntisiin maihin on niin kova tunku.

Jenkeissä lisäksi vasemmistoliberalismi on niin äärimmäistä, että isoista rannikkokaupungeista paetaan muualle, koska niistä on tullut persläpiä erilaisten poliittisten ratkaisujen vuoksi. Vassaritouhu ei täällä vielä ole ihan samassa potenssissa, mutta eiköhän se jollain viiveellä mene täälläkin yli äyräiden.

Iso- Britannia oli 400 vuotta antiikin rooman vallan alla. milloin se on mielestäsi ollut "englantilainen".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan