Paketoin jo juhannuksena yhden joululahjan :) Onko muita, joilla paketteja jo valmiina odottamassa?
Ei jouluun loppujen lopuksi niin pitkä aika enää ole, kun tässä kuussa tulee siihen viisi kuukautta ja ensimmäiset joulumainokset tulevat jo ensi kuussa.
Kommentit (11)
Tammikuussa ostin ekan joululahjan, alennusmyynneistä pitkin vuotta loput.
Itselleni voisin paketoida. Olis kiva jos ei jouluna muistaisi enää mitä paketissa on.
Miten säilytätte lahjat jos kyse on lapsille suunnatuista lahjoista? Muistelin että itse lapsena aina tongin vaatehuonetta ja kaikkea siinä toivossa, että näkisin vilauksen jostain lahjasta etukäteen.
En ole paketoinut, mutta eilen ostin ekat ja tänään tokat lahjat. Ostan aika usein kavereille, kummeille ja mummeille menevät lahjat näin kesän alennusmyynneistä.
Ei mutta syksyn keleihin sopivia vaatteita olen jo hankkinut. Enää 14 päivää niin alkaa tälläkin foorumilla syysrummutus ja lässytys iltojen pimenemisestä ja kouluun paluusta jne.
20.7. on yleensä se viimeinen kesäpäivä :)
Vierailija kirjoitti:
Ei mutta syksyn keleihin sopivia vaatteita olen jo hankkinut. Enää 14 päivää niin alkaa tälläkin foorumilla syysrummutus ja lässytys iltojen pimenemisestä ja kouluun paluusta jne.
20.7. on yleensä se viimeinen kesäpäivä :)
Niinhän se on. Itseä ärsytti koulua käydessäni, kun tv:stä tuli mainoksia 'Takaisin kouluun' heinäkuun lopulla, vaikka kesälomaa oli vielä jäljellä.'
Vierailija kirjoitti:
Miten säilytätte lahjat jos kyse on lapsille suunnatuista lahjoista? Muistelin että itse lapsena aina tongin vaatehuonetta ja kaikkea siinä toivossa, että näkisin vilauksen jostain lahjasta etukäteen.
Riippuu kai miten opetettukin. Ite en koskaan edes yrittänyt etsiä mitään lahjoja, koska tiesin sen pilaavan ilon.
En osta enää etukäteen lahjoja. Yhtenä vuonna ostin, unohdin ja ostin uudet lahjat 😂 Lisäksi ostan niin vähän lahjoja (omille lapsille ja veljen lapsille, yhteensä 6 lahjaa) että en tiiä tuleeko siitä kovinkaan iso säästö, jos ostan ne jostain alesta. Lisäksi harrastan lahjakortteja, kun lapset on sen verran isoja jo, että ne arvostaa sitä että voivat ite valita mitä ostavat.
En ole vielä paketoinut, mutta olen kyllä ostanut joululahjoja jo. Ostan aina lahjat alennusmyynneistä, näin minulla on varaa kivoihin lahjoihin. Viimeksi ostin Iittalan alennusmyynnistä lahjat neljälle, maksoin 142€, alennusta oli yli 160€.
Hyödynnän vuosittain myös Marimekon, Finlaysonin ym. alennusmyynnit. Myös Bootzilla ja Royal Designilla on usein hyviä alennusmyyntitarjouksia.
En päätä välttämättä heti kuka mitäkin saa, vaan ostan vaikka laadukkaita pyyhkeitä tms. ja päätän sitten joulun alla paketoidessa kuka mitäkin saa. Minulla on vuodesta 2005 kirjattuna kunkin vuoden lahjat, ettei joku saa perättäisinä vuosina pussilakanoita ja toinen wokkipannua. Lahjojen etsiminen ja hankkiminen on ihan kiva harrastus, kun en itse eläkeläisenä juurikaan tarvitse vaikka uusia vaatteita.