Te joiden puoliso/ex puoliso oli kontrolloiva niin miten se ilmeni?
Kertokaa esimerkkejä..Ihminen ei aina edes huomaa ja itsekin vasta olen havahtunut mieheni kontrolloivaan käytökseen..
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan kun oli kolme pientä lasta ja olin tietenkin sikaväsynyt, niin mies vaan yritti patistaa minua lenkille. Siis lenkille, kun olin viimein saanut lapset nukkumaan. Otin kuulokkeet korville ja aloin kuunnella ihan omaa musiikkiani. Sekin häntä mätti. Luki myös kaikki kirjeeni ja päiväkirjani. Ja mustasukkaisen vainoharhainen, jota pimitti ja vasta pitkän painostuksen jälkeen sain hänet kertomaan, että epäili isyyttään. Siis järkyttävää. Voitte arvata miten tarina eteni ja päättyi. Melkein perhesurma ja ero ja vuosikausien piina. Ja kaikki alkoi varmaan jostain asujen valinnasta: mikä käy hyvin jne.
Nykyisin lapset jo aikuisia ja en tavannu exää vuosikausiin. Ei asuta onneksi samalla paikkakunnallakaan. Hurmaavaa osasi esittää, tosi veemäinen ja kyyninen mies.
Toisen painostaminen on rumaa ja varsinkin pitkäaikainen painostaminen. Miksi halusit surmata miehesi ja piinasit häntä vuosikausia?
Olitko vitsikäs? Vitsiä sulle siinä, että mies melkein ajaa betoniin täysillä, kun kolme pientä lasta takapenkillä ja minä, vaimonsa, sittemmin ex-vaimo, istuin vieressä. Kysyi vielä, että ajanko tuohon ja minä vastasin valmiina kuolemaan, että en tiedä.
Taidat itse olla tyhmä kiusaaja.
Kontrollointi voi olla myös hyvin hienotunteista ja näkymätöntä. Meillä mies käytöksellään ajoi minut nurkkaan ja lopulta minulta loppui tila kokonaan. Koko ajan miehen mielentilat hallitsi perhettä ja minä kävelin muinankuorilla koko ajan. Suojelin lapsia hänen mielivaltaiselta käytökseltä, hänelle minä ja lapset oltiin yhteinen paketti. Lopuksi etsi toisen ja lähti sen mukaan. Menetinkö jotain? En.