Mitä eroa rintarangan magneetilla
ja röntgenkuvalla?
Mulla kamala pitkään jatkunut kipu selkärangan ja lavan välissä. Lääkäri otti röntgenin ei mitään löytynyt. Olen käynyt fysioteriapiassa ja hieronnassa, josta hetkellinen helpotus, muttei koskaan ole täysin kivuton olo ja viimeistään aamulla on taas sellainen olo ettei voi hengittää hetkeen kunnolla ei liikuttaa kun kipu jäätävää.
Ainut milloin en tunne kipua on kun olen paikallani tai nukun.
Olen jo alkanut pelkäämään syöpää tai jotain kamalaa sairautta ja ajattelin käydä magnettissa?
Näkyykö siitä paremmin kaikki kuin röntgenkuvasta?
Kommentit (7)
No tietenkin näkyy. Röntgen on vanhin ja yksinkertaisin tutkimus. Magneettikuvaus on paljon tarkempi.
Vierailija kirjoitti:
Se kipu voi johtua myös etupuolen (rinnan alueen) lihaskalvoista. Käy kunnon faskiahieronnassa. On kivuliasta mutta voi auttaa.
Missä faskia hierontaa tehdään?
Ap
Vierailija kirjoitti:
No tietenkin näkyy. Röntgen on vanhin ja yksinkertaisin tutkimus. Magneettikuvaus on paljon tarkempi.
Ok, sitten varmaan kannattaa mennä
Ap
Röntgenillä nähdään vain luiden/kovien osien tilanne, magneetilla saadaan myös pehmyskudosvauriot näkyviin. Eli röntgenilä esim. näkyisi, jos sinulla on selkänikamassa murtuma tai jokin rustovaurio, mutta magneetilla näkee sitten myös esim. lihasvammat ja välilevynpullistumatkin.
Olen aateelisesti jumissa , mutta onko valko ja punasolut ok?
Magneetissa näkyy viipalekuvissa paremmin kaikki. Älä anna kenenkään sorkkia selkää ennenkuin tutkittu.
Teetkö paljon työtä tietokoneella ja oletko nyt kesälomalla? Kun hiirikäsi pääsee lomalle ja lihakset alkaa rentoutua, on se tuollaista. Syö buranaa tai panadolia kuurina eli 3 päivässä, alkaa helpottaa kolmantena päivänä. Lepuuta kättä tuolin käsinojalla kun istut, yritä pitää selkä rentona.
Ei ole syöpä.
Se kipu voi johtua myös etupuolen (rinnan alueen) lihaskalvoista. Käy kunnon faskiahieronnassa. On kivuliasta mutta voi auttaa.