Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmaantuvat hiukset, kannattaako värjätä?

Vierailija
05.07.2022 |

Mulla on normisti maantienruskeat hiukset, ennen olen vaalentanut (raitoja), mutta nyt tämä vaaleus alkaa olla överi ja vanhentaa, mutta nöyttäisikö ruskealåksi värjääminen falskilta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ilmeisesti aika samanlainen tukka, maantienvaalea, jossa on ylikasvaneita raitoja. Yhä enemmän on myös omaa harmaata tai oikeastaan valkoista hiusta, korvallisilla ja ohimoilla.

Ajattelen, että värjätty olisi vielä pahemman näköistä. Ei mikään ole kamalampaa, kuin tummemmassa tukassa paistava vaalea (harmaa)  juurikasvu.

Vierailija
2/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä värjäämättä. Nyt kesällä hyvä aika kasvattaa omaa väriä kun aurinko vaalentaa hiuksia. Itse aloin pari vuotta ennen 50v päivää kasvattaa hiuksia omaan väriin, on selkeä helmenharmaa. Aluksi tuntui oudolta mutta tottui pian. Hyvä leikkaus ja pidän puolipitkänä polkkana, niin saa tarvittaessa ponnarille, nyttyrälle ja kiharakampauksiakin menoihin. Siisti meikki ja hyvin hoidetut & kestovärjätyt kulmat tuo pirteyttä. Eikä näytä mummolta 😉 Harmaisiin hiuksiin ei käy ruskeat kulmat, mustat tai tummanharmaat näyttää luonnollisemmalta kuin (puna)ruskeat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä värjää, luonnonvaalea ja harmaa on kaunis yhdistelmä. Laita muutama raita sinne sekaan. Hiukset pysyvät paljon paremmassa kunnossa ilman väriä. Oma väri sopii ihonväriinkin yleensä parhaiten.

Vierailija
4/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väriaine on aina väkevä päänahassa ja inhottava hengittää. Ei ole pakko värjätä ja jäädä siihen kierteeseen. Onkohan enää olemassa ekoväriä, joka EI ollut allergisoiva Henna. Valkoinen ei ole paha, yleensä alkuvaiheen harmaantuminen hankalin vaihe.

Vierailija
5/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan omaa luonnollista väriä tummemmaksi kannata värjätä. Jos on ollut ns. maantienruskea väri niin jotain samaa sävyä. Luonnollinen vaaleanruskea, hiekanruskea tai ns. maantienvärinen on kaunis väri. Monella on luonnostaan sellainen ja en ymmärrä miksi se usein värjätään voimakkaan väriseksi tai tummaksi. Mielestäni yksi kauneimpia hiusvärejä on vaalean tai hiekanruskea, joko tuhkaan tai kultaan vivahtava. Jos on luonnostaan viileä sävy niin ei kannata lämpimäksi värjätä ja päivastoin. Kesä vaalentaa hiuksia. Tarvitseeko niitä värjätä lainkaan, käyttää hoitoainetta pesun jälkeen.

Vierailija
6/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaat hiukset vanhentavat hirveästi. Kannattaa värjätä, mutta kampaajalla ja niin usein, ettei juurikasvu häiritse. Lorealilla on juurikasvusuihketta jolla pärjää hetken ennen seuraavaa kampaajakäyntiä. Kannattaa tosin valita hiusten väri niin, ettei se ole liian tumma tai tasavärinen, vaan luonnollinen. Kampaaja osaa tehdä hyvää jälkeä, itse ei kannata yrittää.

Vierailija
7/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmaat hiukset vanhentavat hirveästi. Kannattaa värjätä, mutta kampaajalla ja niin usein, ettei juurikasvu häiritse. Lorealilla on juurikasvusuihketta jolla pärjää hetken ennen seuraavaa kampaajakäyntiä. Kannattaa tosin valita hiusten väri niin, ettei se ole liian tumma tai tasavärinen, vaan luonnollinen. Kampaaja osaa tehdä hyvää jälkeä, itse ei kannata yrittää.

Mites kun osa ei jaksa värjäillä. Ja kampaajakaan ei innosta kaikkia. Entä jos panostaa kasvojen meikkiin vähän ja voiteeseen? Väriä vaatteeseen esimerkiksi neule ja huivi. Paitsi miehillä ei ole meikkiä, ehkä kasvovoiteen sävy vähentää kalvakkuutta.

Vierailija
8/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mistä tykkää. Itselläni on oman värisissä tummanruskeissa hiuksissa valkoisia raitoja. En ole värjännyt vuosiin, mutta nyt kun kesällä olen ollut paljon avopäin, alkaa kokonaisuus näyttää turhan laimealta, eli kontrasti kadonnut.

Ajattelin katsoa, mitä tapahtuisi hennalla. Se sopi ainakin nuorempana hiuksilleni ja ihooni hyvin. Porkkanaraidat saattaisivat olla hauskat. Kemiallisia seoksia en hiuksiini halua.

Vierailija
9/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä värjäisi. Itse olen odotellut milloin saisin harmaat hiukset ja nyt ne jo vähän näyttäisi rupeavan olemaan muuttumassa. Minusta harmaat hiukset on kauniit ja joskus nuorena yritettiin värjätäkin itse niitä harmaaksi.

Vierailija
10/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa värjätä ainakin, jos on vielä nuori. Sitten 70-80v voi olla jo harmaat. Mieheni hiuksiin alkoi tulla ensimmäiset harmaat 40v. Nyt jos ei värjää niitä tummanruskeiksi, näyttää aivan papparaiselta. Tuonikäistä vanhentavat aivan törkeästi. Hän on nyt 46.

Vierailija
11/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinusta itsestäsi tuntuu, että haluat värjätä, niin värjää. Älä värjää muiden mieliksi.

Vierailija
12/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 53, ja pelkään, että näytän harmaantuvassa ja ohentuvassa tukassani vanhukselta.

Mutta vielä enemmän pelottaa sellainen feikin ruskea väri :O huh! Ja pienellä juurikasvulla. Kai se on marssittava oikein hyvälle kampaajalle ja kysyttävä neuvoa.

Vierailija
13/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin harmaatua alle 30v. Jatkuva värjäyskierre. Nyt olen 55v. Ja jatkan kyllä värjäämistä niinkauan kuin olen työelämässä. Sitten eläkkeellä voin näyttää mummelilta.

Vierailija
14/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai hius muuta ketään papaksi tai mummuksi. Eikös siinä ole sitten kasvonpiirteet tai muu mukana jo. Joita voi raikastaa voiteella tai väri.

Vierailija
15/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä ääni värjäämiselle ainakin siinä vaiheessa, kun yleisväri on kirjava.

Yritin luonnonläheistä ja hyväksyvää suhtautumista harmaisiini mutta kontrasti hiusten ja nuoren näköisten kasvojen ja kropan välillä oli liian iso. Ostin Radicon Ash Blonde- kasviväriä ja se peitti harmaat ja vaalenneet täysin. Minkäänlaista juurikasvua, punasävyä tai luonnotonta värikypärää ei ole tullut. Värjään 1-3 kk välein mutta voisin värjätä useamminkin, koska tämä ihmeaine on tehnyt hiuksistani terveemmät, vahvemmat ja paksummat.

Olen muuten ollut tosi paljon paremmalla tuulella tämän värjäysvuoden ja senkin vuoksi tunnen itseni kauniimmaksi kaikin puolin.

Vierailija
16/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitoin raitoja työssä ollessa, eläkkeelle jäätyäni lopetin värjäämisen. Minulla on kauniin harmaat hiukset, en kulje baanalla hakemassa yhtään mitään. Kaupan kassallakin huomaavat ikäni, en teeskentele, huh mikä helpotus  jo vuosien ajan. Käyn toki säännöllisesti kampaajalla leikkauttamassa kauniit harmaat hiukseni.

Vierailija
17/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen ajattelin ettei kannata, mutta nyt en ole varma. Oma mieheni kommentoi ystäväni tukkaa, että kylläpä se sun kaveri on nyt niin paljon nuoremman ja freesimmän näköinen kun värjäsi harmaat piiloon. Ja sit kuulin vielä myöhemmin yhden toisen miespuolisen kommentin, että harmaatukkaisrt naiset näyttää vähän mummoilta. Mutta tarviiko sitä toisaalta miesten kommenteistä välittää, varsinkaan jos ei ole sellaista iskemässä. Pitää tehä just niinku tykkää.

Vierailija
18/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuustoista vuotiaat tytöt tykkää, etkä joudu vankilaan

Vierailija
19/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin korona-ajan kasvattaa väritykset pois.

25v ainakin tuli harrastettua sitä mutta tosi hyvä juttu ja helpottavaa kun pääsi värjäyskierteestä ja hiukset näyttää ihanan raidoitetuilta luonnostaan.

Vierailija
20/34 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäämisen aloittamalla pääset loppuelämän kestävään värjäyskierteeseen. Jos siis tavoitteesi on pitää harmaat poissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä