Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten todistetaan TE:lle, että on hakenut töitä?

Vierailija
05.07.2022 |

Siis kun tämä 3 kk tulee kohta täyteen ja pitäisi verkossa heille kertoa, että olen tosiaan laittanut hakemuksia menemään. Pitääkö panna liitteenä joku kuvankaappaus vai mitä?

Tietääkö joku tai onko täällä TE:n työntekijöitä linjoilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ns. kymäsoittojakin opetettiin työkkärin kurssilla tekemän eli soittelemaan randomisti firmoille ja kyselemään töitä. Pitää alkaa nämäkin tallennella varmaan (tosin en tommosia tee mutta teoriassa).

Vierailija
2/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvittaessa pitää olla todisteet. Sähköisestihän nykyään haetaan, ja hakemuksesta tulee ilmoitus sähköpostiin, ja ilmoitus, jos ei ole työpaikkaa saanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sinua ohjeistettiin, kun työnhakuvelvollisuudesta sovittiin? Me ei voida tietää tätä, se on sun ja virkailijan välinen juttu.

Jos ei sovittu mitään, ei tarvita liitteitä.

Me muut on jouduttu kertomaan tuo kuukausittain, oletko osa-aikatyössä vai miksi ilmoitat 3 kk välein?

Vierailija
4/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellähän pn jo valmiit sarakkeet sit ä varten, mihin oot hakenut ja päivämäärä ja lähetät ne päivämäärään mennessä. Sitä en tiedä, tarkistavatko, ehkä pistokokein. Helppoahan tuo nyt on.

Vierailija
5/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvittaessa pitää olla todisteet. Sähköisestihän nykyään haetaan, ja hakemuksesta tulee ilmoitus sähköpostiin, ja ilmoitus, jos ei ole työpaikkaa saanut.

Sähköpostia suojaa kirjesalaisuus, niitä ei ole edes poliisin oikeus tonkia ilman lupaa, eikä todellakaan tule kaikista mitään ilmoitusta, tai se ilmoitus voi tulla vaikka kolme kuukautta haun jälkeen. Hain viime kuussa baronalta puolen tusinaa paikkaa ja vain yhdestä on tullut ilmoitus.

Vierailija
6/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellähän pn jo valmiit sarakkeet sit ä varten, mihin oot hakenut ja päivämäärä ja lähetät ne päivämäärään mennessä. Sitä en tiedä, tarkistavatko, ehkä pistokokein. Helppoahan tuo nyt on.

OK, ehkä teillä on eri lailla tuo. Minulla ei ole mitään sarakkeita, ehkei vielä sitä hakuvelvoitetta niin virallisesti ole, kun olen kuntakokeilun piirissä.

Pitää kysellä muualta.

ap

Vierailija
7/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä? En ole löytänyt.

Vierailija
8/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mitä keksin tähän on, että homma ei koske niitä joiden työllistymissuunnitelmaa ei ole päivitetty vapun jälkeen, ellei siitä ole sitä ennen erikseen sovittu. Vanha on voimassa siihen asti kunnes toisin sovitaan. Voi olla ettei joitain vanhimpia kortiston jermuja keretä vielä tämän vuoden puolella kontaktoimaan ollenkaan.

Vierailija
9/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaikka heidän asiakaspalveluunsa olla yhteydessä tarvittaessa, sitä varten ovat olemassa. Ei tarvitse jälkikäteen huutaa, että valtio sortaa taas jne. kun ihan omasta laiminlyönnistä on ollut kyse.

Vierailija
10/10 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OK, ehkä teillä on eri lailla tuo. Minulla ei ole mitään sarakkeita, ehkei vielä sitä hakuvelvoitetta niin virallisesti ole, kun olen kuntakokeilun piirissä.

Pitää kysellä muualta.

ap

Mäkin olen kuntakokeilussa, ne sarakkeet löytyy sieltä omasta suunnitelmasta, kun klikkaa oikealla alareunassa seuraava tai eteenpäin tai jotain ruutua. Ei ne heti näy. Eikö virkailija oo ollu suhun yhteydessä. No, sit voit varmaan valittaa, että et oo ymmärtänyt ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi