Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvälaatuinen asentohuimaus

Vierailija
05.07.2022 |

Onko kukaan kärsinyt ko vaivasta? Itsellä oli pari päivää sängyssä kylkeä kääntäessä ensin huimausta. Tänä aamuna samoin mutta kun nousin sängystä ylös ja lähdin kävelemään, huimasi niin pahasti, että kaaduin. Olen tehnyt nyt netistä saatavia pään kääntelyn sarjoja. Kuinka kauan tuo kestää yleensä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin samasta lääkärissä jo vuosia sitten. Lääkäri sanoi, että menee ohi itsestään ja aivot korjaa. Jos otan nyt huimauslääkkeet, joudun syömään niitä loppuelämäni.

Asentohuimausta oli 40-vuotiaana, nyt olen yli 70 ja olen tyytyväinen, kun kestin silloin sen pari viikkoa asentohuimauksen kanssa.

Vierailija
2/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt muutamaan otteeseen. Yleensä huimaus on helpottanut noilla liikesarjoilla jonkin verran jo päivässä ja mennyt täysin ohi muutamassa päivässä. Minun kokemukseni mukaan tämä riippuu myös osin siitä, että keksii oikean liikesarjan. Sakka voi olla juuttunut kolmeen eri kaarikäytävään, ja oikeasti auttava liikesarja riippuu siitä, missä kaarikäytävässä se on. Useimmiten minulla on auttanut Rahkon manooveri, mutta joskus Epleyn manooveri on tehonnut.

Kaikista tärkeintä on kuitenkin ymmärtää, että huimaus alkaa aina pään asennon muuttamisesta. Esim. sängyssä maatessa ei kannata kääntyillä turhaan, vaan kääntää kylkeä vain silloin, kun tarvitsee, ja odottaa sen jälkeen rauhassa, että huimaus menee ohi. Kun nousee istualtaan seisomaan tai päinvastoin, kannattaa pyrkiä pitämään pää koko ajan samassa asennossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meniere ohjeita löytyy netistä,verenpaine lääke auttaa joitain.toisia fysioterapeutti.vaikea ongelma.

Vierailija
4/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun tekemään noita Epleyn liikesarjoja aika säännöllisesti, muuten huimaus palaa helposti. Ne auttavat kyllä, mutta tärkeää on tosiaan tietää kummassa korvassa vika on.

Vierailija
5/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus pois.

Vierailija
6/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin yksilöllistä. Itselläni on pahimmillaan maailma keinunut yhtäjaksoisesti yli kolme kuukautta, asentohoidosta ei mitään apua joten aloitettiin Betaserc.

Asentohoidon liikesarjahan riippuu siitä, kummassa korvassa ja missä kaarikäytävässä sakka on kasalla.

Vierailija
7/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on asentohuimausta. Aikanaan kun alkoi, joku 5v sitten, niin oli alkuun tosi paha. Kesti varmaan 3-6viikkoa että pahin vaihe meni ohi, vaikka tein tunnollisesti asentohoitoa. Nykyään tulee ajoittain lyhyitä huimauskohtauksia, mutta ne kestävät sen 2-5sekuntia. Tuo on tosi kurja vaiva, vaikka ei olekaan sinällään vaarallinen. En vaan nykyään tykkää yhtään mennä korkealla mihinkään reunalle kun pelkään alitajuisesti että juuri silloin tulee huimauskohtaus, menetän tasapainoni ja tipun :D

Vierailija
8/8 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin kokea asentohuimausta toisen koronarokotteen jälkeen. Tuosta toisesta rokotteesta on nyt yli 6kk ja vieläkin huimaus jatkuu. Ilmesesti ylesempikin rokotehaitta mitä media antaa ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän