Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä oppia LORUPUSSIN tekoon? MIstä lorut ja neuvot miten niitä " leikitään" ?

Vierailija
18.10.2006 |

Joululahjoiksi meinaan askarrella.. Tietäisköhän tällaisella palstalla joku? Kovasti kiitoksia!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jouluaiheisia runoja kirjoitit kortteihin? Kirjoititko joululauluja?

Vierailija
2/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

päällystetyt kortit ovat vai oletteko laminoineet kortit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meille tuli kiertoon lorupussi. Nyt siis 3. perheessä ja kaikki kortit vielä ihan siistejä.

Vierailija
4/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaisemmin joku mainitse joulu- tai eläinaiheisen? Paljonko teillä on kortteja pussissa?

Vierailija
5/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus kummilapsillekin lähetellyt postissa uusia loruja pussin täytteeksi. Ovat olleet ilahtuneita.

Tuo jouluinen lorupussi on loistoidea!

Vierailija
6/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortti voi olla myös esim. pupun muotoinen.

Mä oon laulanut : " Kuka saa, kuka saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin töpsis" " Maija saa, Maija saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin töpsis"

itse oon aikoinaan löytänyt kirjastosta vihkosen, jossa oli loruja yms nimenomaa lorupussia varten.

Vierailija
7/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorupussin loruja löytyy vaikka Suomen lasten runotar- kirjasta. Kirjoittelet runot toiselle puolelle ja toiselle puolelle piirrät kuvat ja ne kortit kannattaa tehdä pyöreitä, jos haluaa, että ne kestää tosi kauan (kulmat kun on aina vähän hankalammat). Päälle sitten kontaktimuovi.

Lorupussia vaan sitten heilutellaan ja lauletaan " kuka saa, kuka saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin tömpsis" ja vastataan että " Jani saa, Jani saa, lorupussiin kurkistaa, tillin tallin tömpsis" . Sitten Jani nostaa kortin ja katsellaan kuvaa ja luetaan lorua.

Itse olen tykännyt kovasti laulupussista eli jotain kivoja lastenlauluja kortteihin sanoiksi, mieluiten vielä sellaisia, jossa mukana leikki. Esim. leipuri hiiva on kiva, kun sitä voi laulaa vielä eri voimakkuuksilla ja samoin eri leikilläkin. Samoin joku teema, kuten vaikka eläinlorut, voi olla kiva.

Vierailija
8/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pussista, korista tmv. ja sitten loru luetaan. Askartelimme tavan korttipohjiin, liimasimme jonkun mukavan loruun liittyvän kuvan ja lorun kortille. Loruja löysin netistä googlettamalla. meillä tosi suosittu juttu ennen päikkäreitä sekä ennen yöunia.

Vierailija
9/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvia löytyy ihan lehdistä, lahjapapereista jne. Paljon mukavia kuvia, kun vaan pitää silmät auki.

Vierailija
10/11 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyödynsin edellisvuoden joulukortit ja liimasin toiselle puolelle jouluaiheisen runon. Sitten koko höskän päälle kontaktimuovi ja jouluiseen kangaspussiin. Tein kortteja niin paljon, että joulukuun jokaiselle arkipäivälle riitti kortti. Tädit tuntuivat aidosti ilahtuneilta :)

Vierailija
11/11 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset ainakin on:

Lorupussi kirj. Raija Parantainen

Uusi lorupussi kirj. Varpu Välimäki

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän