Mitä vastaisia, jos isäsi ja vaimonsa ilmoittaisivat tulevansa viikon päästä
Meitä tapaamaan. Perheessämme kaksi päiväkoti-ikäistä lasta ja meillä vanhemmilla loma.
Niin siis isäni ilmoittaa, että tulevat ensi viikoksi tälle meidän paikkakunnalle, asuvat asuntovaunussaan leirintäalueella ja haluavat tavata meitä mahdollisimman paljon.
Ollaan viimeksi nähty toukokuussa.
Kommentit (50)
Mahtavat sukulaiset! Haluavat tavata, mutta eivät tule nurkkiin häiritsemään tai vaatimaan täyshoitoa. Itse olisin onnellinen ja toivottaisin tervetulleiksi!
Ap, laita se valemummo kuriin. Hän saa toki pitää lapsistasi, mutta mummo hän ei ole, joten kutsutte häntä etunimellään. Jos vääntää sitä mummoa, niin sanot suoraan, että ei käy.
Vierailija kirjoitti:
Hei, täällä ap. Ongelman tästä tekee isäni uusi puoliso, joka leikkii isoäitiä lapsilleni.
Hienoa kun lapsilla on paljon aikuisia jotka heistä tykkäävät ja haluavat tavata. Ei se ole äidiltä pois joka myös voisi kasvaa aikuiseksi, iloita isänsä elämänkumppanista ( ei tarvi pikku rouvan hoitaa isäänsä vanhana) .
Ei olisi tullut mieleen olla epäkohtelias appeni elämänkumppanille ( kaksi leskeä) , joka todella otti vanhimman poikani lapsenlapsekseen. Muihin hän niin ei ehtinyt tutustua, vanhin kävi yksin ukillaan. 300 kmn päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totuuden eli sepä kiva, me ollaan menossa äidin mökille koko viikoksi. Vanhempani erosivat, kun olin 2v ja isä tekee juuri tuollaisia "tullaan sinne lähelle, kiva nähdä lapsia" -ilmoituksia, jotka aina torppaan.
Miksi alapeukut? Pitääkö meidän perheen lomasuunnitelmat laittaa uusiksi vain siksi, että isä ilmoittaa saapuvansa lähitienoille? Jos on sovittu, että mennään äidin mökille, niin sitten mennään. Kokemuksesta tiedän, että jos jäädään kotiin ja kerrotaan lapsille, että vaari tulee maanantaina käymään, niin sunnuntaina klo 22 tulee viesti, että päätettiinkin lähteä saaristoon, nähdään joku toinen kerta.
Minä alapeukutin, siksi että ensimmäisestä vastauksestasi saa käsityksen että torppaat ilman syytä isäsi ilmoitukset. Ja nyt sitten alat dramaattisena kysellä "miksi alapeukut" ja että "pitäisikö meidän perheen ... Kirjoita selvemmin mitä tarkoitat.
Jotkut käyttää bonusmummoja, ystävällisiä vanhuksia, jotka ovat varamummuja perheissä. Siis hyväntekeväisyysjuttu. Siinä saa perhe ja mummut hyvän mielen jokainen.
Miten ihmeessä joku voi vastustaa aikuista joka tahtoo leikkiä lasten kanssa ja olla bonusmummo.
( Isäpuolet voivat olla taas kyllä vaarallisia jos yh- äidin tyttäret ovatkin se tosiasiallinen kohde)
Vierailija kirjoitti:
Tuli iso haikeus. Jos mulla vain olisi vielä elossa isä tai äiti, jotka kertoisivat tulevansa mua ja lapsia tapaamaan, itkisin ilosta.
Olen pahoillani.
Se vaan minua ihmetyttää, miten ihmeessä ne on aina just niitä kaikkein parhaimpia ihmisiä, jotka täältä lähtevät ennen aikojaan? Miksi ne ilkeimmät ja arvostelevat, omasta mielestään virheettömät ja aina oikeassa olevat jäävät jäljelle?
Vastaisin että onpa kiva! Ja itseasiassa saman tyyppinen tilanne tulee olemaankin, isä asuu puolisonsa kanssa toisella puolella Suomea, mutta tulee kesällä käymään täällä meillä päin (hänellä tosin on oma talo/mökki täällä). Isän puoliso on hyvä tyyppi, olen viettänyt hänen kanssaan joskus aikaa ihan ilman isääkin.
Vierailija kirjoitti:
Hei, täällä ap. Ongelman tästä tekee isäni uusi puoliso, joka leikkii isoäitiä lapsilleni.
Ja mikä siitä tekee ongelman? Ei kai lasten elämässä voi olla liikaa mukavia aikuisia? Ei kuulosta kuitenkaan siltä että he turhan tuppautuvia ovat jos olette viimeksi nähneet pari kk sitten.
Vierailija kirjoitti:
Siinä tapauksessa aloitit koko keskustelun aivan väärin!! Tyhmä!
Huokaisin helpotuksesta etteivät halua olla yötä kotonani, koska sellaiset vieraat ovat raskaita.