Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarviiko ikea hyllyjen kokoamiseen poraa???

Vierailija
04.07.2022 |

Olen sinkku nainen ja ajattelin tuolta tilata hyllyn mutta en osaa porata.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on seinälle kiinnitettävä hylly niin tarvitsee poran. Tavallisin seinähylly on LACK jonka kiinnittämisessä tarvitaan porakone.

Vierailija
22/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ehkä uhkarohkea, mutta en ole yhtään Ikea-hyllyä kiinnittänyt seinään :-)

Ruuvimeisselillä (talttapää) ja paketissa mukana tulevilla välineillä pärjää. Helpottaa, jos on joku ruuvinväännin, mutta myös ihan käsipelillä noita on koottu.

Ei sitten kannata myöntää, että olet itse hyllyn asentanut, jos se joku päivä kaatuu vaikkapa jonkun muksun päälle, joka on kodissasi kyläilemässä ja kiipeää hyllylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei viina maistu niin käy lääkäriltä hakemassa resepti rauhoittaville lääkkeille. Ottaa muuten turhan koville.

Vierailija
24/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa ei, käytännössä kyllä.

Siis osat ei ole mitään tarkkuustyötä eli enmmän tai vähemmän työstöä tarvitaan.

Mutta pyydä että ravintolan porari ottaa työkalut pukaan.

Vierailija
25/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ehkä uhkarohkea, mutta en ole yhtään Ikea-hyllyä kiinnittänyt seinään :-)

Ruuvimeisselillä (talttapää) ja paketissa mukana tulevilla välineillä pärjää. Helpottaa, jos on joku ruuvinväännin, mutta myös ihan käsipelillä noita on koottu.

Ilta-Sanomat (en saanut kopioitua linkkiä) :

Kaksivuotias Jozef Dudek kuoli toukokuussa 2017 jäätyään omassa huoneessaan Ikean Malm-lipaston alle.

Suomessakin on näitä kaatumisia tapahtunut. Etenkin kun pikkulapset ottavat alaosasta tukea.

Kiinnittäkää oikeasti ne, ainakin lapsiperheissä.

Vierailija
26/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuorimaveitselläkin pärjää pitkälle jos ei ole ruuvimeisseliä, monta hyllyä olen koonnut ihan ilman ylimääräisiä työkaluja, paketin mukana tulee kuusiokulma-avain. Ei tarvitse minkään hyllyn kokoamiseen poraa, jos ei ole mikään seinään kiinnitettävä hylly. En sinkkuna kiinnittänyt mitään hyllyjä seinään kiinni, nykyään kun lapsia niin huolehdin seinään kiinnityksistä.

Vierailija
27/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa poikaystävä (tai jos sateenkaari-sinkku, niin sitten butch), joka kokoaa (ilman poraa).

Vierailija
28/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hommaa poikaystävä (tai jos sateenkaari-sinkku, niin sitten butch), joka kokoaa (ilman poraa).

Mihin siinä kokoamisessa tarvitaan poikaystävää tai ylipäänsä miestä tai butchia? Itse minä olen yleensä Ikeani koonnut, usein on tytär apukäsinä.

Vierailija
29/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis osat ei ole mitään tarkkuustyötä eli enmmän tai vähemmän työstöä tarvitaan.

Itse helvetin monta ikea kaappia koonnenna, olen sitä mieltä että ne on kyllä tarkkaan mietitty. Korkeintaan jos on virheellinen osa tai vastaava niin silloin ainoa poikkeus, mutta niitä ei ole itseni kohdalle tullut.  Poralla saa vain hajalle sen kaapin helpommin kuin käsivoimin vääntämällä.  Seuratkaa ohjeita ja tehkää huolellisesti niin varmasti osat sopii vaivattomasti yhteen ja normaalit käsivoimat vain tarvitaan.

Mikäli käsien voimat eivät ole normaalilla tasolla, niin silloin voi olla vaikea koota. Lisäksi kaappien kokoamisessa tarvitaan aina kaveri. Aikalailla kaikki ohjeet vaativat kaksi henkilöä kokoamiseen, koska osia voi olla vaikea pitää itse pystyssä samaan aikaan kun ruuvailee yms.

Vierailija
30/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole seinässä mikään kiinni. Nuorin lapsi 18v. Akkuporakonetta ei tarvitse.

Vierailija
31/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse helvetin monta ikea kaappia koonnenna, olen sitä mieltä että ne on kyllä tarkkaan mietitty. Korkeintaan jos on virheellinen osa tai vastaava niin silloin ainoa poikkeus, mutta niitä ei ole itseni kohdalle tullut.  Poralla saa vain hajalle sen kaapin helpommin kuin käsivoimin vääntämällä.  Seuratkaa ohjeita ja tehkää huolellisesti niin varmasti osat sopii vaivattomasti yhteen ja normaalit käsivoimat vain tarvitaan.

Mikäli käsien voimat eivät ole normaalilla tasolla, niin silloin voi olla vaikea koota. Lisäksi kaappien kokoamisessa tarvitaan aina kaveri. Aikalailla kaikki ohjeet vaativat kaksi henkilöä kokoamiseen, koska osia voi olla vaikea pitää itse pystyssä samaan aikaan kun ruuvailee yms.

Tää on totta. Akkuporakoneella voi saa ruuvit kohdalleen ja vaikka vähän liian sivuun. Käsin kun tekee niin kaiken oltava kohdallaan ja jos ei ole niin ei onnistu kokoaminen.

Vierailija
32/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jo selailet ikean sivuja, siinä on se kokoamisohje,, vilkaise sitä jo ennen tilausta tarvitseeko mitä työkaluja.

Nyt on Ikeasta napsautettaviakin hyllyköitä, eivät vaadi mitään.

Vierailija
33/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoamiseen ei tarvita poraa, mutta kaikki Ikean hyllyt tulee kiinnittää seinään, joten siinä vaihessa pitää pora olla.

Höpöhöpö. Jos ei ole lapsia, niin en kiinnittelisi.

Vierailija
34/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten kannata myöntää, että olet itse hyllyn asentanut, jos se joku päivä kaatuu vaikkapa jonkun muksun päälle, joka on kodissasi kyläilemässä ja kiipeää hyllylle.

Vanhempien tehtävä on vahtia lapsia. Älyhoi. Jos lapsella on tapana kiivetä hyllyihin, niin joutaa pysyä kotona. Pienemmät lapset nyt ymmärtää, mutta niitä kuuluukin pitää koko ajan silmällä.

Vierailija
35/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoamiseen ei tarvita poraa, mutta kaikki Ikean hyllyt tulee kiinnittää seinään, joten siinä vaihessa pitää pora olla.

Niitä ei _tarvitse_ kiinnittää seinään, mutta be _voi_ kiinnittää seinään. Suositeltavaa erityisesti jos talossa on lapsia tai kissoja,

Vierailija
36/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein on ihan turhia ruuveja ja osia. Liimaa ja sahaa osat oikeaan kokoon ja valmista tulee.

Vierailija
37/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse helvetin monta ikea kaappia koonnenna, olen sitä mieltä että ne on kyllä tarkkaan mietitty. Korkeintaan jos on virheellinen osa tai vastaava niin silloin ainoa poikkeus, mutta niitä ei ole itseni kohdalle tullut.  Poralla saa vain hajalle sen kaapin helpommin kuin käsivoimin vääntämällä.

Riippuu tietysti ruuvien määrästä. Jos niitä on kymmeniä, niin pieni akkuruuvinväännin on kyllä iso apu, alkaa puuduttamaan aika nopeasti kun niitä vääntää käsin. Eikä niissä pikkuvehkeissä ole niin paljon vääntöä, että niillä saisi helposti tuhoa aikaan.  Ikeassakin on joku patterikäyttöinen väännin, mutta en ole kokeillut onko siitä mihinkään. Oma Bosch on kyllä ihan hyvä.

Vierailija
38/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempien tehtävä on vahtia lapsia. Älyhoi. Jos lapsella on tapana kiivetä hyllyihin, niin joutaa pysyä kotona. Pienemmät lapset nyt ymmärtää, mutta niitä kuuluukin pitää koko ajan silmällä.

Ja huonekalujen asentajien tehtävä on pitää huoli, että asentaa ne turvallisesti.

Yksinkertaista. Mutta kiva, jos sinä haluat myöntää vahingon sattuessa, että et ollut kiinnittänyt hyllyjä seiniin. Se on yksiselitteisesti asennusvirhe, josta tekijä on vastuussa.

Voit sopertaa jotain, miten lapsia pitäisi vahtia, mutta se ei sinua tule pelastamaan vastuistasi.

Vierailija
39/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse helvetin monta ikea kaappia koonnenna, olen sitä mieltä että ne on kyllä tarkkaan mietitty. Korkeintaan jos on virheellinen osa tai vastaava niin silloin ainoa poikkeus, mutta niitä ei ole itseni kohdalle tullut.  Poralla saa vain hajalle sen kaapin helpommin kuin käsivoimin vääntämällä.

Riippuu tietysti ruuvien määrästä. Jos niitä on kymmeniä, niin pieni akkuruuvinväännin on kyllä iso apu, alkaa puuduttamaan aika nopeasti kun niitä vääntää käsin. Eikä niissä pikkuvehkeissä ole niin paljon vääntöä, että niillä saisi helposti tuhoa aikaan.  Ikeassakin on joku patterikäyttöinen väännin, mutta en ole kokeillut onko siitä mihinkään. Oma Bosch on kyllä ihan hyvä.

Kyllä niillä osaamaton, varomaton käyttäjä saa tuohoa aikaiseksi, helpostikin.

Vierailija
40/42 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras pysyä kasattavista roinista erossa,jos joka osa on irrallaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän