Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raskaus painonnousu

Norsu
04.07.2022 |

Hei! Olen ensimmäistä kertaa raskaana. Olen aika pienikokoinen ja painanut aina suhteellisen saman verran. Olen raskaana viikolla 9. Alusta asti olen syönyt saman verran kun normaalistikin mutta lisännyt juomista paljonkin. Minua ihmetyttää tämä järjettömän turvonnut olo jatkuvasti ja lisäksi kun olen käynyt vaa'alla paino on muka noussut 6-8kg näin pienessä ajassa. Voiko nestettä tosiaan kertyä näin paljon. Masentaa kun on niin turvonnut olo kokoajan ja entiset vaatteet näyttää rumalta päällä. Ja kun vatsaa ei vielä juuri näy niin näyttää vaan lihavalta. Kohtalotovereita tai kommentteja? Kiitos!

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös hyvin pienikokoinen. Ensimmäisessä neuvolassa paino oli jo noussut useampia kiloja, ja tämä paino sitten merkattiin neuvolakorttiin lähtöpainoksi. :D Kyllä se siitä sitten tasaantui, en ollut mikään maapallon puolikas mennessäni synnyttämään vaikka kiloja toki oli. Putosivat varsinkin ensimmäisellä kerralla nopeasti.

Vierailija
2/2 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on helteistä, koska sinulla on nyt kahden ihmisen aineenvaihdunta, niin toisin kuin voisi luulla, niin se ei ole nopeutunut vaan hidastunut. Kokeile pyöräilyä, joko oikean pyörän päällä tai sitten kuntopyörän päällä tai jos osaat uida, niin sitä kanssa. Nämä kaksi liikuntamuotoa ovat nivel ystävällisimmät mutta samalla poistavat turvotuksen huonoja puolia, kuten mahdollisuutta raskausmyrkytykseen tai suonikohjuihin. Itselläni ei ainakaan mikään ananas tai mansikan syönti auttanut turvotuksen selättämiseen. Itselläni on loppuraskaus menossa ja paino tässä heinäkuun helteillä on yhtäkkiä noussut 4kg ja turvotus on pamahtanut  jalkoihin mutta vaikka kuinka ikävältä tuntuukin, niin liikunta auttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla