Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset jotka vihaavat toisia naisia

Vierailija
03.07.2022 |

Itsellänikin kokemusta tällaisesta. Sen huomaa heti ensivaikutelmasta jos toinen suhtautuu nyrpeästi, ennen kuin olen itse ehtinyt edes sanoa mitään. Tuijotetaan etäältä päästä varpaisiin ja katsotaan aina pois päin kun yritän tervehtiä. Ovat poikkeuksetta naisia (eivät kaikki naiset). Myöhemmin huomaa kuinka näiden ainoat kommentit ovat negatiivisia, oli se sitten ulkonäköni tai kotini ym. mielipideasia, ei voi negatiivisia kommentteja jättää sanomatta samalla tavoin kuin positiivisia. Myös muiden positiiviset kommentit pyritään nopeasti mitätöimään, esim. joku mies kommentoi minua pieneksi ja siroksi (positiivinen) niin nämä kiirehtivät ilmoittamaan että onneksi eivät itse näytä lapsilta (negatiivinen).
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/63becc1c-da43-4d9d-bb28-cd3396c670a5

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syyllistyt kirjoituksessasi ihan samaan.

Vierailija
2/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto, sisäistetty misogynia, uskottu täysin, että naiset kilpailee keskenään miehistä ja on tärkeintä olla miesten silmissä haluttu. Seurauksena kaikki jollain tavalla uhkaavat eli itseä "paremmat" naiset joutuvat vihan kohteeksi. Tällaisten naisten pitäisi tajuta, että pelaavat suoraan patriarkaatin pussiin. Naisten usuttaminen toisiaan vastaan on perinteistä hajota ja hallitse politiikkaa, jossa mies tahtoo edelleen pysyä kaiken keskuksena ja näin naiset estävät itse itseään liittoutumasta ja ilman liittoumaa yksittäiset naiset ovat helppoja alistaa yhteiskunnan tasolla. Ei tämä tietenkään ole tietoista toimintaa yhteiskunnalta tai miehiltäkään, enkä tarkoita siten miesvihamielisenä kommenttina, vaan se on kulttuurista perintlö, jota ei osata oikein kyseenalaistaa. Nämä naisparat eivät ole vielä heränneet. Itsekin inhosin nuorempana muita naisia jos heillä oli vähänkään jotain jota joku mies ihaili. Sitten kasvatin itsetuntoa ja aloin ihmetellä, miksi miesten miellyttäminen on tärkeämpää kuin naisten kunnioittaminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin inhosin nuorempana muita naisia jos heillä oli vähänkään jotain jota joku mies ihaili. 

En voi ymmärtää tällaista, vaikka nuori olenkin. Se inho myös näkyy ja hämmentää kun ei tarjota mitään selitystä omalle käytökselle.

Vierailija
4/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsekin inhosin nuorempana muita naisia jos heillä oli vähänkään jotain jota joku mies ihaili. 

En voi ymmärtää tällaista, vaikka nuori olenkin. Se inho myös näkyy ja hämmentää kun ei tarjota mitään selitystä omalle käytökselle.

En minäkään. Meillä oli niin erilainen miesmaku, että ei oltaisi huolittu toistemme ihastuksia :D

Vierailija
5/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös naiset ovat 2000-luvulle asti syntyneet yhteiskuntaan joka vihaa naisia. Eivät naiset ole mitenkään immuuneja noille ajatusmalleille. Väittäisin että suurin piirtein kaikki yli nelikymppiset naiset ja miehet vihaavat naisia, paitsi ne jotka ovat tietoisesti käyneet läpi tuota vihaa ja muuttaneet ajattelutapaansa. 

Itse olen aloittanut ajatustapojeni muuttamisen jo 90-luvulla, mutta silti vieläkin jään jatkuvasti kiinni ajattelusta missä pidän naisia huonompina asioissa joissa sukupuolella ei ole mitään merkitystä. 

Vierailija
6/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit tämän ihan saman aloituksen pari päivää sitten.

Vierailija
7/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on pointtisi? Jatkaa sitä samaa ketjua eikä tehdä uutta? 

Vierailija
8/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on mulle ihan käsittämätön asia. Olen itse viisikymppinen nainen ja mulle on kunnia-asia tukea, kannustaa, mentoroida ja auttaa nuorempia naisia. (ja naisia ylipäätään.)

Ihan urani alussa työpaikallani oli vanhempi nainen joka teki kaikkensa kampittaakseen minut ja työpaikkakiusasi minua ihan urakalla, silloin päätin etten ikinä itse kohtele ketään samalla tavalla. Haluan nostaa ihmisiä ylös enkä latistaa.

Kuulun useampaan upeaan naisverkostoon jossa on eri ikäisiä ja eri aloilla toimivia naisia, niissä ei kauan pärjää sellainen joka vihaa muita naisia.

Vierailija
9/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono itsetunto, sisäistetty misogynia, uskottu täysin, että naiset kilpailee keskenään miehistä ja on tärkeintä olla miesten silmissä haluttu. Seurauksena kaikki jollain tavalla uhkaavat eli itseä "paremmat" naiset joutuvat vihan kohteeksi. Tällaisten naisten pitäisi tajuta, että pelaavat suoraan patriarkaatin pussiin. Naisten usuttaminen toisiaan vastaan on perinteistä hajota ja hallitse politiikkaa, jossa mies tahtoo edelleen pysyä kaiken keskuksena ja näin naiset estävät itse itseään liittoutumasta ja ilman liittoumaa yksittäiset naiset ovat helppoja alistaa yhteiskunnan tasolla. Ei tämä tietenkään ole tietoista toimintaa yhteiskunnalta tai miehiltäkään, enkä tarkoita siten miesvihamielisenä kommenttina, vaan se on kulttuurista perintlö, jota ei osata oikein kyseenalaistaa. Nämä naisparat eivät ole vielä heränneet. Itsekin inhosin nuorempana muita naisia jos heillä oli vähänkään jotain jota joku mies ihaili. Sitten kasvatin itsetuntoa ja aloin ihmetellä, miksi miesten miellyttäminen on tärkeämpää kuin naisten kunnioittaminen. 

Nyt on ihan pakko kysyä: luuleeko oikeasti moni nainen, että aina kilpaillaan miehistä? Mistä tää tieto on peräisin? Onko ihan tutkittu juttu? Ja, jos on, niin olisko tilastotietoa tai edes hypoteesia yleisyydestä? Kiitos.

En ole ikinä ajatellut, että kilpaillaan keskenämme miehistä ja sehän ei toki vielä mitään kerro, että minä en niin ole ajatellut. Mutta. Kiinnostaa todella miten todellinen ja laaja ilmiö kyseessä vai onko tämäkin taas jonkun tahon masinoimaa pajunköyttä, millä saadaan eripuraa naisten välille.

Vierailija
10/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin tuossa on kyse pelkästä sukupuolesta vaan siitä että huonoitsetuntoinen päätyy samaan seuraan kauniimman naisen kanssa.

Vierailija
11/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 😁

-Eri

Vierailija
12/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. 😁

-Eri

Linkkaa tähän sellainen jota pystyy vielä jatkamaan.

Vierailija
13/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisia naisia on varsinkin ns miesvaltaisilla aloilla, olen huomannut. Kun työpaikalle tulee uusi, etenkin nuorempi, nainen on tämä automaattisesti ihan p*ska kaikessa ja jatkuvasti tämä katkera ämmä yrittää saada muut mukaan siihen pjauhantaan.

Joku kummallinen tarve saada olla 'jalustalla' , olla niitä harvoja naisia työpaikalla ja se ns hyvä jätkä on pakko säilyttää ja se tehdään ihan millä keinolla hyvänsä. Olen työskennellyt naisvaltaisillakin aloilla, enkä törmännyt siellä tuollaiseen kampittamiseen, toki ei siellä kaikkien kanssa kemiat aina ihan kohdannut, mutta nekin oli ihan asiallista tähän verrattuna. Useassa paikassa tätä samaa sontaa nähnyt , ja jotenkin kummasti 40 kynnyksellä ovat olleet nämä naiset ja tietysti niiiiiiin ylikorostetun suoria "yksiä äijistä" eikä sinne muita naisia haluta, säälittävää. Yksikin otti puheissaan ylpeyden aiheena sen, että jotkut ovat häntä sanoneet pelottavan oloiseksi, wau mikä meriitti....

Vierailija
14/14 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaisia naisia on varsinkin ns miesvaltaisilla aloilla, olen huomannut. Kun työpaikalle tulee uusi, etenkin nuorempi, nainen on tämä automaattisesti ihan p*ska kaikessa ja jatkuvasti tämä katkera ämmä yrittää saada muut mukaan siihen pjauhantaan.

Joku kummallinen tarve saada olla 'jalustalla' , olla niitä harvoja naisia työpaikalla ja se ns hyvä jätkä on pakko säilyttää ja se tehdään ihan millä keinolla hyvänsä. Olen työskennellyt naisvaltaisillakin aloilla, enkä törmännyt siellä tuollaiseen kampittamiseen, toki ei siellä kaikkien kanssa kemiat aina ihan kohdannut, mutta nekin oli ihan asiallista tähän verrattuna. Useassa paikassa tätä samaa sontaa nähnyt , ja jotenkin kummasti 40 kynnyksellä ovat olleet nämä naiset ja tietysti niiiiiiin ylikorostetun suoria "yksiä äijistä" eikä sinne muita naisia haluta, säälittävää. Yksikin otti puheissaan ylpeyden aiheena sen, että jotkut ovat häntä sanoneet pelottavan oloiseksi, wau mikä meriitti....

Kuinka suuri on otantasi?