Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelin ilmeisesti kuuntelee ihan kaiken? Lauloin itsekseni Bohemian Rhapsodya. Miten se nyt voi olla YouTuben suositelluissa videoissa ?

Vierailija
03.07.2022 |

Koko Queen-kanavaa en ole tilannut enkä mielestäni mitään muutakaan siihen liittyvää tässä lähiaikoina.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja arvaa mitä se kamera voi tehdä siinä sun puhelimessa tai tietokoneella?

Kantsii teipata ne tai ainakin pitää vaatteet aina päällä!

Televisio myös katselee sinua.

Ennen vanhaan keräännyttiin pyhäkamppeissa katsomaan telkkaria kylän ainoaan tv:n omistavaan taloon. Pyhävaatteissa siksi että luulivat että telkkarista nähdään takaisin. Nyt se onkin totta.

😂 Jotenkin vähän sanattomaksi vetää kyllä.

Vierailija
42/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En taida osata laulaa! Vetäisin äsken "Show must go on" ja lasuin ääneen Freddy Mercury. Avasin YouTubeben: ei mitään 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin telkkarimalleihin on rakennettu kamera. En ole varma saako kaikkia pois päältä.

Ilmeisesti robotti-imurifirmat voivat myydä asiakkaidensa asuntojen pohjapiirustuksia eteenpäin. Huonekalumainostajia niin kuin ehkä valtioita voi kiinnostaa...

Ovikellokameroiden kuvat kiinnostaa ainakin Kiinaa...

Tosiaan jos hlö A ja B ovat kavereita sosiaalisessa mediassa ja ovat usein puhelimitse yhteydessä ja B on kiinnostunut metsästyksestä, voi myös A alkaa saada metsästykseen liityvää mainontaa.

Kuitenkin näissä "puhelin kuuntelee" -jutuissa on kyse tilanteista missä henkilö eikä hänen seurassaan ollut henkilö ole etsinyt tietoa netistä jostain sattumanvaraisesta asiasta, mikä tullut puheeksi, mutta silti heti kohta levähtää esiin aiheeseen liittyvä mainos.

Vierailija
44/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle, joka en ole viherpeukalo, työkaveri piti pitkän ja tylsän luennon orkideoista ja niiden hoidosta. Mulle pamahti kukkakaupan mainos.

Puhuin whatsapp-puhelua kaverin kanssa. Hän kertoi olleensa katsomassa jotain vanhaa taloa ja mitä siellä pitäisi remontoida, ja että oli kiivennyt tutkimaan välikattoa. Mulle tuli mainos välikaton eristeistä.

Nää on ihan hauskoja välillä. Niin kauan kuin henkilötietojani ei levitetä tai mua ei salakuvata.

Tällä hetkellä mulla on tässä vauvan sivulla hotellimainos, kylpylämainos ja mainos kotimaisista marjoista. Hyvin hoksattu Google, vietettiin viikonloppu kylpylähotellissa ja olen tänään puhunut, että tekisi mieli mansikoita.

Mulla taas Mehiläisen, Ideaparkin ja Hesarin. Tilaan jo, ei ihan osunut mutta sinne päin. Asun jonkin matkan päässä Ideaparkista, mutta mitään en ole puhunut tai googlannut. Lääkäriketjukin on lähellä, mutta en ole puhunut tai hakenut mitään hampaisiin liittyvää. Olisi edes mainostanut kilpailijaketjua, jonka sivulla kävin eilen.

On näissä silti joskus logiikkaakin. Jos olen hakenut tiettyjä vaatekappaleita, niitä ehdotetaan. Enemmän silti on näitä, että olen ostanut jo ja kohdennettu mainonta ajattelee, että tarvitsen tuplaversion...

Vierailija
45/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle, joka en ole viherpeukalo, työkaveri piti pitkän ja tylsän luennon orkideoista ja niiden hoidosta. Mulle pamahti kukkakaupan mainos.

Puhuin whatsapp-puhelua kaverin kanssa. Hän kertoi olleensa katsomassa jotain vanhaa taloa ja mitä siellä pitäisi remontoida, ja että oli kiivennyt tutkimaan välikattoa. Mulle tuli mainos välikaton eristeistä.

Nää on ihan hauskoja välillä. Niin kauan kuin henkilötietojani ei levitetä tai mua ei salakuvata.

Mites sitten, jos tekemisiä, kiinnostuksenkohteita tai ajatuksia aletaan käyttää silleen, että joidenkin tiettyjen asioiden takia et saakaan ostaa vaikkapa viikkoon ruokaa kaupasta? Jos vaikka googlaisit sanan "mielenosoitus", niin sun pankkikortti jäädytettäisiin määräajaksi etkä vaikkapa pääsisi matkustamaan julkisilla tai ostaa bensaa (jos siis käteinen lakkautetaan, tulisi sirut pakollisiksi jne.)?

Vierailija
46/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää algoritmit on yleensä aivan peestä. Tilasin kerran Elloksellta tavallisia sukkia paketin. Jusupliut, seuraavan vuoden verran ne lähetti mulle sukkamainoksia viikoittain. Kuinka paljon ne luulee ihmisen tarvitsevan sukkia 😅

Vierailija
47/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelin töissä yhden potilaan kuolemasta. Alkoi hautaustoimistojen mainoksia tulla tiuhaan tahtiin.

Vierailija
48/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää jutut on testattu niin moneen kertaan, että on totta, puhelin kuuntelee sinua. Jokainen voi kokeilla itse. Valitse aihe, josta et ole ikinä ollut kiinnostunut eikä kukaan kanssasi oleva. Esim. saksanpähkinät. Ala puhua saksanpähkinöitä esim. 15-30 min ajan. Katso millaisia mainoksia saat sen jälkeen.

Vierailija
49/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tsiisus taas yksi sinisilmäinen, Hei daa puhelin kuunnellut sua jo vuosikausia:D

Eikö tuo daa lausahdus ole jo kulahtanut :-D

Vierailija
50/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja arvaa mitä se kamera voi tehdä siinä sun puhelimessa tai tietokoneella?

Kantsii teipata ne tai ainakin pitää vaatteet aina päällä!

Televisio myös katselee sinua.

Niinhän se tekee. Olisin teipannu tuon yhde kohdan mutku muut leimais hulluks niin en tee.

Niin ja älkää harrastako seksiä tv:n edessä. Ei sitä aina tiedä kenen kodissa on sitä edistyksellistä teknologiaa.

Vierailija
51/54 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä haluisin ap:n laulavan BR:a😁. YouTube oli ilmeisesti vakuuttunut?

No oikeasti, onhan tämä aika pelottavaa.

Vierailija
52/54 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin se kuuntelee. Vaikka et olisi kertonut itsestäsi ikinä mitään niin esimerkiksi Googlella on sinusta profiili, jossa nettikäyttäytymisesi perusteella on tehty oletuksia iästäsi, perhetilanteestasi, ammatistasi, kiinnostuksenkohteistasi ja vaikka mistä. Tätä profiilia sitten koko ajan täydennetään esimerkiksi kuuntelemalla mitä puhut, seuraamalla missä käyt, tarkkailemalla mihin aikaan nukut yms.

Vierailija
53/54 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin se kuuntelee. Vaikka et olisi kertonut itsestäsi ikinä mitään niin esimerkiksi Googlella on sinusta profiili, jossa nettikäyttäytymisesi perusteella on tehty oletuksia iästäsi, perhetilanteestasi, ammatistasi, kiinnostuksenkohteistasi ja vaikka mistä. Tätä profiilia sitten koko ajan täydennetään esimerkiksi kuuntelemalla mitä puhut, seuraamalla missä käyt, tarkkailemalla mihin aikaan nukut yms.

Järkyttävää.

Ja mistäs sen tietää, mitä teknologiaa on jo kehitetty ihmisille kertomatta, kun moni on puhunut miten "puhelin lukee ajatuksia" ?!

Vierailija
54/54 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkyttävää.

Ja mistäs sen tietää, mitä teknologiaa on jo kehitetty ihmisille kertomatta, kun moni on puhunut miten "puhelin lukee ajatuksia" ?!

Jo monta  vuotta sitten tekoäly osasi lukea esim. kuvia joita tutkittava katselee. Tutkittavalle näytettiin erilaisia valokuvia, ja sitten tekoäly piirsi niistä kuvan eri näytölle. 80% niistä oli lähes identtisiä.