Kokemuksia 2.raskaudesta?
Ensimmäisessä raskaudessa voin loistavasti, ei minkään näköisiä oireita kuin vasta viimeisellä kuukaudella jolloin liikkuminen oli raskasta ja väsymys painoi.
Nyt esikoiseni on 1v3kk ja olen uudelleen raskaana. Olo on kokoajan huono ja väsynyt. Pystyn syömään vain hyvin rajoitettuja asioita, esim salaatteja tai muita raikkaiksi koettuja juttuja, rahkaa tms. Kuvotus ja väsymys vaivaavat silti kokoajan.
Raskaus on vasta ihan aluillaan, nyt viikko 6 ja joitain päiviä. Onko muilla ollut toinen raskaus olisi ollut täysin erilainen kuin ensimmäinen ja kaikki mennyt silti ihan hyvin? Oliko toinen raskaus näin kamalaa loppuun asti?
Ja tiedoksi kaikille läski-viisastelijoille: edellisestä raskaudesta ei jäänyt painoa enkä ole ylipainoinen.
Kommentit (10)
No mulla oli eka raskaus pelkkää kuvotusta ja väsymystä ekat 3kk, mutta loppu meni paremmin ja kaikki oli muuten hyvin. Ehkä sillä ei ole väliä monesko raskaus on vaan jokainen raskaus on yleensäkin vaan vähän erilainen?
Toka raskaus oli kokonaisuudessaan rankempi (vaikka lapsen sukupuolikin oli sama), mutta itselläni asiaan vaikutti kyllä myös raskaampi elämäntilanne taaperon kanssa. Voimia!
Kiitos.. Kerhossa olen tavannut muutaman toista lastaan odottavan äidin jotka ovat kertoneet vaan siitä miten nyt on niin paljon luottavaisempi olo raskauden kanssa kun kaikki menee ihan samalla tavalla kuin viimeksikin, samassa kohtaa pienet väsymykset jne. Aivan päinvastoin kuin nyt minulla.
Yksi äiti odotti vielä tyttölasta eikä silti ollut tällaista(olen kuullut että tyttöraskaudet ovat usein hormonaalisesti raskaampia).
Päänsärky on hirveä kun en kuvituksen vuoksi voi juoda milliäkään kahvia. Helteet vain pahentavat kuvotusta. Meillä on ikää niin paljon ettei toisen lapsen hankinnassa voinut odottaa pidempään, mutta en arvannut että näin kamalaa tulisi olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos.. Kerhossa olen tavannut muutaman toista lastaan odottavan äidin jotka ovat kertoneet vaan siitä miten nyt on niin paljon luottavaisempi olo raskauden kanssa kun kaikki menee ihan samalla tavalla kuin viimeksikin, samassa kohtaa pienet väsymykset jne. Aivan päinvastoin kuin nyt minulla.
Yksi äiti odotti vielä tyttölasta eikä silti ollut tällaista(olen kuullut että tyttöraskaudet ovat usein hormonaalisesti raskaampia).Päänsärky on hirveä kun en kuvituksen vuoksi voi juoda milliäkään kahvia. Helteet vain pahentavat kuvotusta. Meillä on ikää niin paljon ettei toisen lapsen hankinnassa voinut odottaa pidempään, mutta en arvannut että näin kamalaa tulisi olemaan.
T. Ap
Minä olin toisen raskauden kohdalla ihan tolkuttoman väsynyt. Kavereilta kuulin, että väsymys kasvaa raskaus raskaudelta. Oli ihan hirveää, kun töissä piti jaksaa kuten ennekin, piti hoitaa esikoinen ja kotityöt. Nukahtelin istualleni.
Osaiskohan täällä joku vastata kun muut keskustelut tuntuvat olevan kirjautumisen takana.
Mikä on raskaaksi tulemisen kannalta normi luteaalivaihe ja mikä taas jää liian lyhyeksi? Ja miten tämän välin saa luotettavasti laskettua, että jääkö liian lyhyeksi vai ei.
Esikoinen 2v 4 kk ja toka raskaus menossa viikolla 11. Tähän mennessä kaikki sujunut kai melko lailla samalla tavalla, alkuraskaudessa kuukauden päivät jatkuvaa etovaa oloa ja järkyttävää väsymystä. Esikoisen kohdalla olo ja väsymys helpottivat toisen kolmanneksen kohdalla ja toivon kovasti, että olo pian paranisi tämänkin raskauden kohdalla.
Lisääntyneen työstressin ja erilaisen elämäntilanteen takia kaikki on ollut tällä kertaa kuitenkin todella raskasta ja olen työuupumuksen ja masennuksen partaalla. Onneksi nyt on kesäloma, jonka aikana yritän saada itseni jotenkin kasaan. Tämä on ollut yksi elämäni kamalimpia aikoja. Kolmatta kertaa en tähän enää lähde.
Vierailija kirjoitti:
Esikoinen 2v 4 kk ja toka raskaus menossa viikolla 11. Tähän mennessä kaikki sujunut kai melko lailla samalla tavalla, alkuraskaudessa kuukauden päivät jatkuvaa etovaa oloa ja järkyttävää väsymystä. Esikoisen kohdalla olo ja väsymys helpottivat toisen kolmanneksen kohdalla ja toivon kovasti, että olo pian paranisi tämänkin raskauden kohdalla.
Lisääntyneen työstressin ja erilaisen elämäntilanteen takia kaikki on ollut tällä kertaa kuitenkin todella raskasta ja olen työuupumuksen ja masennuksen partaalla. Onneksi nyt on kesäloma, jonka aikana yritän saada itseni jotenkin kasaan. Tämä on ollut yksi elämäni kamalimpia aikoja. Kolmatta kertaa en tähän enää lähde.
Pakko myöntää, että minä ajattelen nyt ihan samoin: luojan kiitos tämä on viimeinen raskauteni! Vähän ladehdin näitä raskausaikoinaan hekumoivia äitejä jotka kaihoisasti muistelevat jokaista odotustaan, synnytyksestä puhumattakaan.
Minä rakastan yli kaiken esikoistani mutta odotusaika ei silloinkaan ollut mitenkään erityinen, paljon myös pelkäsin että jokin menisi sittenkin pieleen. Synnytys oli kamala. Ja nyt tosiaan tämä raskauskin tuntuu ihan karmealta.
Ap
Täällä kans oli toinen raskaus vaikeampi kuin eka, mutta luulen, että se johtui vain siitä että olin vanhempi. Pari kymppisenä raskaus ei tuntunut vielä missään, kolmekymppisen keho ei enää jaksanut samalla tavalla. Ja voihan raskaudet ja imetyksen olla aikamoisia rasituksia. Ehkä et ole vielä kerennyt toipua edellisestä, jos siitä on alle kolme vuotta.
Up.