Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muutin ensi asuntooni 2 vuotta sitten ja ostin tänne huonekalut mutta nyt

Vierailija
02.07.2022 |

2 vuotta myöhemmin ne huonekalut näyttää rumilta silmiini. E kai osannut sisustaa tai tiennyt millaisia ostaa. Mitä nyt tekiisitte tilanteessani, pitäiitte vanhat huonekalut vai ostaa uudet?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi alkaa 2 v välein vaihtamaan sisustusta.

Vierailija
2/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos täpää riittää niin vaihda. Ei se ole keneltäkään pois jos sinä vaihdat kalusteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä oli "eka"kämppä ja ostin huonekaluja, jotka ei käy yhteen ja täällä ei tunnu kodikkaalta... Nyt olen enemmän perillä sisustuksesta mutta harmittaisi ostaa kaikki uudet.

Vierailija
4/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos täpää riittää niin vaihda. Ei se ole keneltäkään pois jos sinä vaihdat kalusteesi.

On se planeetan tulevaisuudelta pois, jos kaikki on noin urpoja.

Vierailija
5/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oon itsekin tässä kahden vaiheilla et mitä tehdä.. Kun kaikki huonekalut eri sarjaa niin näyttää hölmöltä. : ( Mutta samalla vihaan ylimääristä ja turhaa kulutusta!

Vierailija
6/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämä oli "eka"kämppä ja ostin huonekaluja, jotka ei käy yhteen ja täällä ei tunnu kodikkaalta... Nyt olen enemmän perillä sisustuksesta mutta harmittaisi ostaa kaikki uudet.

Osa varmaan on käyttökelpoista. Osan ehkä voit myydä. Ota nyt opiksesi ja tunne edes vähän häpeää.

Vierailija
7/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa varmaan on käyttökelpoista. Osan ehkä voit myydä. Ota nyt opiksesi ja tunne edes vähän häpeää.

Miksi pitäisi tuntea häpeää? :DD Kun muutin tänne, en tiennyt sisustuksesta mitään. Nyt olisi kiva jos koti tuntuisi kodilta

Vierailija
8/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda vähän kerrallaan ja myy/anna vanhat eteenpäin. En näe siinä mitään pahaa.

Vierailija
9/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki uudet. Ehkä joku yhdistys /koulu /kurssipaikka ottaa tiloihin ne vanhat tai kierrätys, jos jollekin kelpaa.

Vierailija
10/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin ap nää huonekalut on? Mä tarvitsisin jonkun ihan perus halpislipaston väliaikaiseen asuntoon. Asun tässä enää Max pari vuotta, niin enää en viitsi panostaa. Jos löytyy joku niin voisin ehkä ottaa/ tarjotakin jotain jos olis lähietäisyydellä. Saisit hyvän syyn hankkia uuden.

Vierailija
11/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin ap nää huonekalut on? Mä tarvitsisin jonkun ihan perus halpislipaston väliaikaiseen asuntoon. Asun tässä enää Max pari vuotta, niin enää en viitsi panostaa. Jos löytyy joku niin voisin ehkä ottaa/ tarjotakin jotain jos olis lähietäisyydellä. Saisit hyvän syyn hankkia uuden.

mulla ei ikävä kyl oo lipastoa : (

Vierailija
12/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei, jos on rahaa? Kiertoon vaan vanhat huonekalut ja ostaa uudet mieluisat. 

Vierailija
13/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikki pitää uusia. No omalla rahoillasi teet mitä haluat.

Vierailija
14/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä myyntiin vanhat, ja joku voi olla oikein iloinen niistä. Osta uudet sitten tilalle ja sillä sipuli. Mitä tuota enemmän miettimään. 

Vierailija
15/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se planeetan tulevaisuudelta pois, jos kaikki on noin urpoja.

Vanhat voi myydä. Jos haluaa olla vielä ekologisempi, ostaa uudet käytettyinä.

Vierailija
16/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitisi tuntea jotain häpeää?

Vierailija
17/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oon itsekin tässä kahden vaiheilla et mitä tehdä.. Kun kaikki huonekalut eri sarjaa niin näyttää hölmöltä. : ( Mutta samalla vihaan ylimääristä ja turhaa kulutusta!

Vielä hölmömmältä näyttää jos kaikki kalusteet on samaa sarjaa. Just sayin'.

Vierailija
18/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ne sitten ovat?

Jos ne ovat huonon kokoisia, niin silloin kannattaa harkita myyntiä, etenkin jos on liian iso, eikä sitä saa paikkaa vaihtamallakaan tuntumaan hyvältä. Mutta jos pelkkä ulkonäkö häiritsee, niin sitä voi muuttaa. Sänkyyn voi hankkia sänkypeiton, mikä muuttaa ulkonäköä reilusti, pöydälle pöytäliinan jne. Tekstiileillä saa helposti sisustettua ja piilotettuakin niitä rumia huonekaluja.

Vierailija
19/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eron jälkeen ostin Ikeasta lähinnä mustia kalusteita, silloin ne näytti mielestäni hyvältä. Ja tiesin että se on välivaihe, joten en halunnut tuhlata paljon rahaa. Joskus 3-4v myöhemmin vaihdoin kaikki mustat valkoisiin ikealaisiin. Sillä tiellä ollaan edelleen, 6v myöhemmin.

Vierailija
20/35 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet hankkinut kaikki kerralla, ne tuskin ovat kalliita. En usko, että on järkeä nytkään hankkia kaikkea. Sänkysi on varmaankin aika neutraali. Mikä ärsyttää eniten? Kunnon sohva maksaa parikolme tonnia. Noin kymmenen vuotta sitten ostin lipadton, poikani inhosi sitä. Nyt hän kysyi, oliko se jo silloin yhtä kallis kuin nyt(800). Eli hanki pari kolme laadukasta nyt ja etsi uuttaa pikku hiljaa.