Juoksulenkkarit leveä lestiselle?
Hei.
Mistä löytää juoksulenkkarit jalkaan, jossa on leveä lesti ja rinta jalkapöytä. Koko on yleensä 39-40. Tänään kävin sovittelemassa kunnollisia iskuvaimennettuja lenkkareita urheilukaupassa ja muissa myymälöissä. Kaikki kengät olivat jotenkin ahtaita ja kiristäviä. Hyvä, että sain jalan suuaukosta mahtumaan. En haluaisi taas marketin 30e lenkkareita jotka on hetkessä pilalla. Eikä niissä ominaisuudet muutenkaan ole hyvät jos paljon lenkkeilee.
Auttakaa, mistä löytää juoksulenkkarit näihin jalkoihin.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
https://www.zalando.fi/saucony-guide-15-juoksukenkaevakaus-blue-razzest…
Mulla koko 42 (pituus 173, paino 105) ja toimii mainiosti (helteellä) asfaltilla kävelyyn,
T. ongelmajalkainen
Ok, kiitti, tutustun.
Halti! Mun lapsella on tosi leveä jalka ja testattiin monia, ostettiin Haltilta sekä lenkkarit että tennnarit.
Hoka Hoka -merkki, leveät lestit ja hyvät kengät jos tuollaisista vaimennetuista kengistä tykkää.
Minä tykkään barefootkengistä ja juoksen barefoot-tekniikalla. Kengät joko fivefingers-viisivarvaskengät tai ohuet (pelkkä kumipohja) Merrel barefootit.
Vierailija kirjoitti:
New Balancelle ääni, mutta kannattaa käydä kokeilemassa vaikka Intersportissa ja pyytää myyjältä apuja sopivan kengän löytämiseen. Juoksukenkiä on tosi monenlaisia erilaisilla dropeilla yms, eli myös askellustapasi vaikuttaa sopivan kengän löytymiseen.
Myyjä kyllä auttoi liikkeessä, vaan ollut yhtään puhetta askelluksesta tai dropeista. Täytyy kysyä ensi viikolla kun käyn liikkeessä uudelleen
Vierailija kirjoitti:
Asics. Mulla sellaiset 120e maksaneet neutraalit kokoa 39,5. Ois voinu ottaa kyllä koon 39 kun on oikeasti tilava lesti.
Mulla on 10 vuotta vanhat Asicsit ja uusia vastaavia en ole löytänyt. Ostin samankaltaiset Asicsit, mutta ne ei ollut sinne päinkään ja heti kauheat rakot kantapäissä. Entiset alkaa olla jo kappaleina, mutta näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
Hoka Hoka -merkki, leveät lestit ja hyvät kengät jos tuollaisista vaimennetuista kengistä tykkää.
Minä tykkään barefootkengistä ja juoksen barefoot-tekniikalla. Kengät joko fivefingers-viisivarvaskengät tai ohuet (pelkkä kumipohja) Merrel barefootit.
Tuota Hoka Hoka merkkiä ei taida tältä kylältä löytyä kun äkkiseltään katsoin netistä. Ei ole ollut koskaan vaimennettua lenkkareita, ajatellut, että ne olisivat hyvät ja pehmentäisi iskuja jalkapohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko kestää tottua paljasjalka kenkiin? Eikö niistä tule jalkapohjat kipeiksi?
Ostin juuri Adidas Ultraboost sukkalenkkarit. Naisten malli, mutta kerrankin tarpeeksi tilaa varpaille, eikä sisäsaumoja hinkkaamassa. Sama juttu kuin tavalliset liivit ja sporttiliivit.
Väljät ei saa olla. Haljaterä ei saa liikkua sivusuunnassa, koska se rasittaa polvia.
Vierailija kirjoitti:
Ostin juuri Adidas Ultraboost sukkalenkkarit. Naisten malli, mutta kerrankin tarpeeksi tilaa varpaille, eikä sisäsaumoja hinkkaamassa. Sama juttu kuin tavalliset liivit ja sporttiliivit.
Olen erehtynyt kolme kertaa ostamaan adidakset ja aina on ollut ihan kamalat kivut lenkillä
Parhaat lenkkarit jotka mulla on ollut leveällä lestillä on ollut Brooksit. Niitä ei saanut moneen vuoteen kaupasta ja jouduin ostaa Asicset tilalle, kun Brooksit hajos. Nykyään taitaa taas saada jostain liikkeestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tykkään barefootkengistä ja juoksen barefoot-tekniikalla. Kengät joko fivefingers-viisivarvaskengät tai ohuet (pelkkä kumipohja) Merrel barefootit.Kauanko kestää tottua paljasjalka kenkiin? Eikö niistä tule jalkapohjat kipeiksi?
Tottuminen vie muutaman viikon ja ideaalein tapa on ensin ostaa nolladroppi kengät, siinä opetella uusi juoksutuyli ja sitten ostaa kumiläpyskät tai juosta kokonaan paljain jaloim.
Idea tiivistettynä se että ensin osuu mahaan päkiä (ja kanta seuraa perässä). Askel ei tule siis eteen kuten normaalissa juoksussa vaan askel työntää taakse. Eli ei harpota eteenpäin vaan ikäänkuin potkaistaan taaksepäin.
Loppui polvivammat ja nilkkavammat tällä metodilla.
salomonit, ota 1 kokoa isompana kuin normikokosi
Youtubesta löytyy ohjevideoita barefoot running hakusanalla. Parhaat juoksukengät on nimenomaan vaimentamattomay, epätukevat, ohuet läpykät koska silloin jalka tekee kaiken työn lihaksilla. Tuetut ja vaimennetut kengät surkastuttaa ne jalan lihakset.
Asicsilla on Wide ja Extra wide -koot erikseen.
Netistä joutuu tilaamaan kun ei noita hyllyssä ole missään lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Parhaat lenkkarit jotka mulla on ollut leveällä lestillä on ollut Brooksit. Niitä ei saanut moneen vuoteen kaupasta ja jouduin ostaa Asicset tilalle, kun Brooksit hajos. Nykyään taitaa taas saada jostain liikkeestä.
Ääni Brooksille myös. Sovii minun jalkaterästä leveälle, rintavalle jalalle, jossa on kapea kantapää.
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta löytyy ohjevideoita barefoot running hakusanalla. Parhaat juoksukengät on nimenomaan vaimentamattomay, epätukevat, ohuet läpykät koska silloin jalka tekee kaiken työn lihaksilla. Tuetut ja vaimennetut kengät surkastuttaa ne jalan lihakset.
Höpöhöpö.
Terv. 90kg useasti marssimurtuman kärsinyt juoksija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni Brooksille myös. Sovii minun jalkaterästä leveälle, rintavalle jalalle, jossa on kapea kantapää.
Intersportista löytyy esim. Brooks Ghost -malli, joka on hyvä.
Googlaten wide fit löytyy.
Juoksukengistä Hokat on ehkä parhaita, niistä on erikseen wide malli, joka on kyllä leveä.
Varokaa yhtä nettikauppaa, jonka yhteistietoja ei löydy. Kiinalainen huijari myy kenkiä puoleen hintaan.
Kaupassa kenkää kannattaa sovittaa vasta illalla, illalla jalat on vähän turvoksissa.
Asicsilta on yleensä löytynyt. Yhdet New Balancet olivat tosi hyvät mutta päällyskangas hajosi selvästi aiemmin kuin Asicsilla.
Mikään valmistaja ei ole vielä kehittänyt kestävää kangasmateriaalia. Kumma juttu...