Monet tupakoijat
Aloittavat polttamaan tosi nuorina, koska vertaiset painostaa. Miksi haukutte ihmisiä, jotka nuorena on tehneet virheen? Olitteko itse kaikki enkeleitä jotka ei koskaan mennyt mihinkään muun porukan mukana?
Kommentit (23)
Jos jatkaa aikuisena polttamista niin ei se enää nuoruuden virheen piikkiin mene.
Suurin osa kuitenkin kasvaa ihmisenä , kun aikuistuu ja lopettaa nuoruuden tolloilut.
Vierailija kirjoitti:
Jos jatkaa aikuisena polttamista niin ei se enää nuoruuden virheen piikkiin mene.
Tupakasta on vaikea päästä eroon. Lähes jokainen tuntemani tupakoitsija haluaisi lopettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakasta on vaikea päästä eroon. Lähes jokainen tuntemani tupakoitsija haluaisi lopettaa.
Sama. Suurin osa ei selviä kuin muutaman päivän ennen kuin psyykkiset oireet käy liian koviksi. Ts himo vie voiton. Ei sitä kipuilua ole mitenkään hauskaa seurata vierestä. Todella rajua psyykkistä oireilua lakkojen aikana näillä tutuilla. Raivareita, itkuisuutta, masennusta, hermot kireällä. Ja kun ne viekkarit ei ole mikään syy olla töistä pois. Ja meillä työpaikalla monet aukoo lakkoilijoille päätä ihan huolella. Siihen melkein kaikki on lopulta sortunut. Onneksi itse en ikinä aloittanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on näin. Mutta se on kuitenkin aikuinen ihminen joka sen röökin sytyttää eikä enää nuori. Ei voi laittaa nuoruuden piikkiin. Aikuisen pitää pystyä ottamaan se vastuu omasta elämästään, nuorelta sitä ei voi vielä odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini on yksi kovimmin koukuttavia aineita. Ei siitä vain luovuta. Vai menetkö nistillekin sanomaan että sen kuin lopetat hepon oston?
Nuorena hölmönä aloitetaan ja se menee nuoruuden piikkiin. Viisaana aikuisena lopetetaan, joten aikuisena jatkaminen ei todellakaan mene nuoruuden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini on yksi kovimmin koukuttavia aineita. Ei siitä vain luovuta. Vai menetkö nistillekin sanomaan että sen kuin lopetat hepon oston?
Kaikkihan tuon tietää. Nyt oli vaan kyse siitä että aikuisena tupakointi on aikuisen vastuuta, ei sen nuoren joka joskus oli. Ei voi elää menneisyydessä vaan tässä päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Nuorena hölmönä aloitetaan ja se menee nuoruuden piikkiin. Viisaana aikuisena lopetetaan, joten aikuisena jatkaminen ei todellakaan mene nuoruuden piikkiin.
Eli kun joku tuttusi haluaa lopettaa, niin ennemmin haukut maanrakoon kuin tuet? Teetkö samalla tavalla toipuville alkoholisteille lähipiirissäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan ole täälläkään sanonut, että lopeta se tupakan osto. Siitä ei ole ollut missään kohti kyse. Kyse oli siitä, että aloittaminen ja jatkaminen on kaksi eri asiaa ja toisesta voi syyttää nuorta itseä, toisesta aikuista itseä.
En kai nyt mikään enkeli ollut. Vahva ehkä, kun en mennyt porukan mukana, vaikka miten haukuttiin. Tiesin, mitä halusin enkä nähnyt syytä siitä poiketa.
Jos ei kykene tupakointia lopettamaan, riittäisi kun edes jossain määrin pyrkisi ottamaan muutkin huomioon. Näyttävät kuitenkin vain nauttivan, kun saavat kiusattua toisia. Turha silloin odottaa suopeaa suhtautumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kun joku tuttusi haluaa lopettaa, niin ennemmin haukut maanrakoon kuin tuet? Teetkö samalla tavalla toipuville alkoholisteille lähipiirissäsi?
Eihän kukaan ole ketään haukkunut, mistä sellaista keksit? Totesin vaan neutraalisti että nuoruus ja aikuisuus on eri asioita. Tottakai tukisin läheistäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama. Suurin osa ei selviä kuin muutaman päivän ennen kuin psyykkiset oireet käy liian koviksi. Ts himo vie voiton. Ei sitä kipuilua ole mitenkään hauskaa seurata vierestä. Todella rajua psyykkistä oireilua lakkojen aikana näillä tutuilla. Raivareita, itkuisuutta, masennusta, hermot kireällä. Ja kun ne viekkarit ei ole mikään syy olla töistä pois. Ja meillä työpaikalla monet aukoo lakkoilijoille päätä ihan huolella. Siihen melkein kaikki on lopulta sortunut. Onneksi itse en ikinä aloittanut.
Miksi se menee niin, että toipuvaa alkkista tuetaan koko prosessin ajan, mutta toipuvaa tupakoijaa haukutaan ja sille vittuillaan ja sitä lopettamista yritetään sabotoida? Olen parin tupakoijan lopettamista seurannut ja kyllä se kohtelu oli aika jäätävää. Ei ihme ettei iso osa onnistu.
Vierailija kirjoitti:
En kai nyt mikään enkeli ollut. Vahva ehkä, kun en mennyt porukan mukana, vaikka miten haukuttiin. Tiesin, mitä halusin enkä nähnyt syytä siitä poiketa.
Jos ei kykene tupakointia lopettamaan, riittäisi kun edes jossain määrin pyrkisi ottamaan muutkin huomioon. Näyttävät kuitenkin vain nauttivan, kun saavat kiusattua toisia. Turha silloin odottaa suopeaa suhtautumista.
Ja koska vain osa tupakoijista ei huomioi muita, niin voidaan päätellä että kukaan ei huomioi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tutuistani on lopettanut tupakoinnin. Olen toki tukenut ja antanut vinkkejä myös siitä mite itse siitä eroon pääsin. Mutta lopetuspäätöshän tottakai jokaisen pitää tehdä itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa tutuistani on lopettanut tupakoinnin. Olen toki tukenut ja antanut vinkkejä myös siitä mite itse siitä eroon pääsin. Mutta lopetuspäätöshän tottakai jokaisen pitää tehdä itse.
Nimenomaan. Mikään haukkuminen ja painostaminen ei auta. Pikemminkin saa tupakoitsijan vaan välittämään vähemmän mitä muut ovat mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen rääkkääminen nuoruuden virheestä on mielestäni parasta. Kaikkein kivointa on tuomita teini äitejä.
teiniäitejä
Minä aloin polttamaan, koska muut eivät polttaneet. Kapinoin omia hienohelma-luokkalaisia vastaan. Näin miten niitä ärsytti, kun hain opettajalta tukka pystyssä tupakalta haisevana kympin koepapereita. Lapsellista, tiedän. Lapsihan silloin olinkin. Mutta ei kaikki ala polttamaan muiden painostuksesta.
T: ex-tupakoitsija
Maija ja Matti alkoivat seurustella 15-vuotiaina ja ovat nyt 40-vuotiaita. Maija ei viihdy enää Matin kanssa ja haluaisi erota. Meneekö nuoruuden piikkiin kaikki ne 25 vuotta vai onko Maija aikuisena tehnyt joka päivä aktiivisen valinnan olla Matin kanssa?
Ihmisen rääkkääminen nuoruuden virheestä on mielestäni parasta. Kaikkein kivointa on tuomita teini äitejä.