Taidan olla ainoa? Mulle ihan sama mitä esim. tienaan?
Kommentit (16)
Vihaan kaikkea rahaan liittyvää. Ostan esim. vaatteita, meikkejä ym. sillon, kun on ihan pakko.
Mutta haluan asua mukavasti ja turvallisesti, kodikkaasti.
Vasta nyt, kun pitää huolehtia siitä, että lapsille riittää kaikkea mitä he tarvitsevat ja toivottavasti joskus myös jotain ekstraa, rahalla on minulle väliä.
Ja asunnonkin pitää olla meille kaikille tarpeeksi tilava, turvallinen, sijainniltaan toimiva... Eli joo, nyt olisi se aika kun pitäisi tienatakin jotain. Pahus kun työnantaja ei näe tätä asiaa samoin.
ole IHAN sama mitä tienataan ja miten asutaan.
meillä on varallisuutta n 150 000e (asunnossa) ja lapsilla on kaikkea mitä tarvitsevat. Mutta silti en koe tarvitsevani työtä missä tienaan esim. 2000e käteen.
ap
Vierailija:
meillä on varallisuutta n 150 000e (asunnossa) ja lapsilla on kaikkea mitä tarvitsevat. Mutta silti en koe tarvitsevani työtä missä tienaan esim. 2000e käteen.
ap
Niin se vain on että toisilla menee paremmin kuin toisilla.
.. sitten kun se loppuu niin siinä vaiheessa luultavasti alkaa kiinnostamaan. Ei minuakaan kiinnosta se ettei säästöön jää, mutta se kiinnostaa että sen verran tienaa, että 5 henkinen perhe saa ruokaa, vaateita, kodin, harrastaa eli elää normaalia elämää.
tuskin kuitenkaan sinullekaan on ihan sama mitä tienaatte. Ajattele nyt, että olisitte kumpikin työttöminä ja asuisitte vuokralla, oisko se sulle ihan yhtä ok tilanne kuin nykyisenne?
Kyllä mäkin olen nykyiseen palkkaani tyytyväinen KOSKA meidän elämä ei riipu mun palkasta (miehen hyvä työ + oma asunto) Minun palkkani on lähinnä vain plussaa perheen taloudelle. Ihan toinen juttu olis jos miehellä ei oli töitä eikä olis omaa taloa jne.
Vain ihminen joka ei ole koskaan joutunut taistelemaan elannostaan ja on vailla eläytymiskykyä, voi olla noin lapsellinen.
Minullekin olisi ihan sama mitä tienaan kk:ssa, jos tietäisin että 150¿ ylimääräinen meno ei laittaisi taloutta sekaisin kolmeksi kuukaudeksi.
Jotta olkaa ihan hiljaa vaan! -ap
Olen sellaisesta usein jopa haaveillut. Palkasta pitää jäädä jotain säästöön, että jotain luxusta saa elämään silloin tällöin, esim. kylpyläreissuja ja ulkomaanmatkakin kerran vuodessa. Nyt asun isossa omakotitalossa lasten ja mieheni kanssa.
Ettei kaikki halua tienata huikeita ja monin jopa voisi viihtyä kaksiossa!
ap
Onneksi meillä okt ja mies töissä (minä kht:lla).
Lisänä 341e lapsilisät. Meille raha on tärkeää.
120¿ ei oikeasti kukaan tule toimeen kuuttaa vuotta joku toinen, mies, vanhemmat tai yhteiskunta elättää. Koita elää 120¿ ilman taloudellista turvaverkostoa joka sinulla ilmeisesti on ja vahva. 120¿ tuloilla sinä et ole saanut kasaan yli 100 000 ¿ omaisuutta, joko olet tienannut jossain vaiheessa paljon enemmän tai perinyt omaisuutta.
Ja koti on mulle koko elämän keskus, joten sikälikin asumismuoto ja asuminen ovat tärkeitä asioita.