Meidän kaupungissa on menossa Kansainväliset markkinat, mutta mitään ei tullu ostettua suolaisten hintojen takia.
Lidlistä saa halvemmalla, kun siellä on aina niitä ulkomaalaisten tuotteiden viikkoja.
Esim Englannin viikolla pitää käydä ostamassa fufgeja, kun ei millään raaskinut ostaa tuolta markkinoilta paria palaa hintaan 34,90€/kg.
Kommentit (57)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustekauppiaalla on ihanan laaja valikoima mausteita. Niitä on tullut ostettua aina. Sellaisiakin mausteita mitä ei ruokakaupoissa löydä. On näköjään tänään Leppävaarassa ja huomenna Helsingissä torilla.
Miksi mennä markkinoille kun samoja tuotteita saa heidän verkkokaupastaan sekä marketeista ja kauppahalleista?
Se on hyvä laittaa läskit liikkeelle joskus.
Itse ostin yhden pretzelin, ja kotona maistaessa harmitti, että en ostanut useampaa. Olivat tuoreita, paikanpäällä leivottuja.
Vierailija kirjoitti:
On muuten totta, että Lidlissä nuo kansainväliset tuotteet on tosi kiva idea.
Kävimme noilla markkinoilla myös kun olivat meilläpäin, mutta silloin satoi vettä, joten ei ihan jaksettu katsella pitkään. Jotain kengurupihviä maistettiin.
Oliko kengurupihvi hyvää? Onko kukaan maistanut krokotiilihampurilaista?
Me ostettu pari kertaa jotain oliiveja. Ei niissä ollut mitään erikoista. Joku ruoka ostettiin kerran, perusmättöä. Jotenkin ne yrittää olla suomalaiseen makuun suomalaisella hinnalla, hyvä idea kerran, mutta oon huomannut että suosio on kyllä laskenut paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maustekauppiaalla on ihanan laaja valikoima mausteita. Niitä on tullut ostettua aina. Sellaisiakin mausteita mitä ei ruokakaupoissa löydä. On näköjään tänään Leppävaarassa ja huomenna Helsingissä torilla.
Miksi mennä markkinoille kun samoja tuotteita saa heidän verkkokaupastaan sekä marketeista ja kauppahalleista?
Ei saa kaupoista täällä. Kauppahalleja ei ole lähellä ja tuskin sielläkään on kaikkia samalla kertaa myynnissä.
Samalla reissulla voi käydä muuallakin ja ostaa muutakin, verkkokaupasta jos ostaa kaiken eri kauppojen sivuilta niin jokaiseen ostoon tulee omat lähetyskulut.
Harmi vaan että Lidlillä on toimitusvaikeuksia noista kansainvälisten teemaviikon tuotteista, eikä tavaraa tule. Muuten hyvä idea.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostin yhden pretzelin, ja kotona maistaessa harmitti, että en ostanut useampaa. Olivat tuoreita, paikanpäällä leivottuja.
Ne on hyviä. Kerran tuskailin kun teki mieli ostaa monta niin myyjä neuvoi että kannattaa pakastaa osa. Pakkasesta sulatettunakin olivat vielä hyviä.
Olen syönyyt elämäni parasta pyttipannua markkinoiillla.
Tytär oosti pari palaa toffeta, hänellä oli 10e ja kaikki meni pariin toffeekuutioon. Oli aika harmistunut (ei tajunnut hintaa eikä osannut kysyä). Halusi sitten vielä egyptikojusta kissapatsaan ja ostin sen hänelle vähän hampaita kiristellen, 20 euroa muka egyptiläisestä rihkamasta..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ostin sieltä kerran kalliin pizzan ja kerran niitä fudgeja, kumpikaan ei edes ollut hyviä. Nykyään käyn siellä vaan syömässä ilmaisnäytteitä :D harmi kun ei ole enää niitä "world's strongest cheese" cheddarin myyjiä, ne oli hyviä juustoja.
Ihmettelet ja tunnustat että käyt vaan syömässä ilmaisia ruokia! Häpeäisit.
Ei ne matkat, vuokrat sisäänostot ym kulut riitä jos kaikki pihistelee .Ensi vuonna olette ilman markkinoita.
Ei niitä näytteitä ole mikään pakko jaella jos ei ole varaa. Eipä tule erityisen ikävä jos nuo markkinat lopetetaan.
Niinkö. Lidl riittää?
Käyn mä myös S- ja K-ryhmässä.
Ulkomaisten makeiden herkkujen kojuissa saattaa olla 4-5 myyjää ja hinnat älyttömiä. Ehkä kerran elämässä maisteluostos jos niistä ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Harmi vaan että Lidlillä on toimitusvaikeuksia noista kansainvälisten teemaviikon tuotteista, eikä tavaraa tule. Muuten hyvä idea.
Huvitti, ellei jo vähän naurattanutkin kun lidli julkaisi tulevan sähköisen tarjouslehtensä, jonne oli tarjoukseen laittanut tuotteita, osaan tuotteista oli jo valmiiksi laitettu että pahoittelemme toimitusvaikeuksista johtuvaa puutosta valikoimissamme.
Pakkoko sitä on sellaisia tuotteita laittaa edes tarjoukseen mitä ei pysty sitten jo tarjouksen tekohetken olevilla tiedoilla edes toimittamaan.
Markkinoiden idea ja tunnelma on mahtava. Mutta valitettavasti hintojen pitäisi olla halpaa kuin saippua. Tuulahdus eurooppalaisesta ostovoimasta etc. Tämä puolestaan ei ole mahdollista kustannusten vuoksi.
Nyt ja edelleen valitettavasti kansainväliset/eurooppamarkkinat korostavat Suomen kansantalouden kaikkein heikoimpia ominaisuuksia. Joihin ei voida edes itse vaikuttaa kuten kallis sijaintimme kaukana keskeisistä markkinoista.
EU:n pitäisi subventoida tällaista aktiviteettia kaukaisempiin maihin kuten se tukee interrailausta ja erasmus-juttuja etc. (luullakseni tukee?). Yhteinen Eurooppa ei näy mitenkään kansalaisten arjessa positiivisina yllätyksinä tai spontaaneina "lahjoina". EU on hiukan tylsä olio vaikka samaan aikaan on täysin varmaa, että jotkut tekevät EU:lla kaiken aikaa omaisuuksia keskeisemmillä asemilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne on hyviä. Kerran tuskailin kun teki mieli ostaa monta niin myyjä neuvoi että kannattaa pakastaa osa. Pakkasesta sulatettunakin olivat vielä hyviä.
Lidlistä just ostettiin noita pretzeleitä. Ihan syötäviä oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On muuten totta, että Lidlissä nuo kansainväliset tuotteet on tosi kiva idea.
Kävimme noilla markkinoilla myös kun olivat meilläpäin, mutta silloin satoi vettä, joten ei ihan jaksettu katsella pitkään. Jotain kengurupihviä maistettiin.
Oliko kengurupihvi hyvää? Onko kukaan maistanut krokotiilihampurilaista?
Eikös nuo ole jo vähän saimaannorppaan rinnastettavia kansalliseläimiä. En syö enkä söisi norppaakaan vaikka joku sitä markkinoisi.
Siinä kohtaa muuttuisin vegaanista ruokavaliota noudattavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen syönyyt elämäni parasta pyttipannua markkinoiillla.
Toinen herkku oli paahtoi pähkinöitä isossa kasariissa ja maustoi ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlistä just ostettiin noita pretzeleitä. Ihan syötäviä oli.
Markkinoilla ne on tosi isoja ja päällä on siemeniä tai juustoa tai suolaa.
Tykkäsin ennen markkinoista ja kävin toreilla tilaisuuden tullen. Sieltä sai ennen käsitöitä, hyviä ruokatuotteita ja sellaisia juttuja, joita ei ollut muualla. Halvalla ja kalliilla.
Nykyään pilviin hinnoiteltua, seassa paljon kiinakrääsää ja muka käsin tehtyä. En tarvii enkä osta. En ole siellä tukkeena eikä tarvii turhaan pakista myyntipuheita mulle.
Ja vaikkei köyhä olisikaan, niin en halua olla tyhmä ja maksaa jostakin huimaa ylihintaa .
Multa loppu niiden friteerattujen muikkujenkin ostaminen kun pieni pahvirasia jossa ehkä sata grammaa, maksoi lähes kympin. Tulee tunne kun sen maksaa, että pitääköhän nuo myyjät jotenkin höynäytettävånä niiden ostajaa kun siinä sivussa harhauttavat puhuen mukavia.