Miksi suomalaiset eivät ymmärrä, että poliisi ei ratkaise huumeongelmaa?
Jos ratkaisisi, missään päin maailma ei olisi huumeongelmaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks nää ihmiset jotka vaatii muilta vahvuutta ja älykkyyttä on järjestäen ite ihan latvakakkosia?
Millä perusteella?
Eiköhän narkit ole enemmänkin niitä latvakakkosia?
Ensinnäkin se ei ole nolla summa peliä.
Ja toiseks sillä perusteelka että he vaativat jotain mihin yksikään ihminen ei ole ikinä pystyny, eristäminen tappaa laumaeläimen.
Kolmanneks miks te ette tiedä mitään perusasioita mikäs mä joudun kertaan täälä yläasteen biologiaa?
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää tähän ketjuun jaksa kommentoida koska keskustelu on lähinnä tuota narkin hokemista ja toisten ihmisten solvaamista. Eikä tämä asia täällä jankkaamalla miksikään muutu.
Harmittaa, kun kaikki eivät hehkuta ja ymmärrä huumeriippuvaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikkojen olisi aika korjata tämä ongelma ottamalla uusia rohkeita keinoja käyttöön. Nuo käyttöhuoneet ovat yksi tapa. Poliisikin sanoi suoraan etteivät he voi tehdä asialle mitään kun heitä haastateltiin tehovalvonnan aikana.
Käyttäjien jahtaaminen ja rankaiseminen on aivan hölmölän hommaa. Siitä ei ole mitään hyötyä.
On siitä se hyöty, että kun ovat vankilassa, niin myynti voi vähän hankaloitua. Osa myös lopettaa rikosten teon vankilan jälkeen.
Jo narkomaaneja Suomessa on about 40 000 - 50 000, vankilapaikkoja on alle 4 000. Siitä voit laskea onnistuuko narkkareiden sulkeminen vankiloihin. Sitten on lisäksi ne viihdekäyttäjät..
Jos nyt uskotaan kyselytutkimusta niin kuukausittain 60-80 tuhatta suomalaista käyttää kannabista. Oikeasti enemmän kun ei nyt lähellekkään kaikki myönnä käyttöä edes anonyymikyselyissä. Vankeja on noin 3000-3500 niin eihän siihen riitä valtion budjettikaan laittaa kymmeniä tuhansia vankiloihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en enää tähän ketjuun jaksa kommentoida koska keskustelu on lähinnä tuota narkin hokemista ja toisten ihmisten solvaamista. Eikä tämä asia täällä jankkaamalla miksikään muutu.
Harmittaa, kun kaikki eivät hehkuta ja ymmärrä huumeriippuvaisia?
Onpa mustavalkoista, ihan niinkö hehkuttaminen olis ainut toinen vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semmoista, ne jotka on saanu muilta kaikista eniten vaatimassa sitä kuinka muiden pitäis pärjätä yksin.
Me ollaan hypersosiaalisia eläimiä, kukaan meistä ei ole pärjänny yksin, osa meistä valehtelee itselleen. <3Harhaluulo. On paljon ihmisiä, jotka ovat saaneet huonot kortit, mutta silti tehneet hyviä valintoja. Jotkut kestävät vastoinkäymisiä paremmin kuin toiset. Kukaan ei tietenkään pärjää yksin, eikä tarvitsekaan.
Ikävä tosiasia se silti on, ettei osa ihmisistä on jollain lailla heikompaa tekoa, taustalla voi olla lisäksi muitakin sairauksia, ei pelkkä riippuvuus ja mt-ongelmat, se voi olla myös heikkolahjaisuutta tms. Näiden ylläpitoon kuluu yhteiskunnalta hyvin paljon rahaa ja muita resursseja. Esim. narkkien takia moni vakavasti sairas jää ilman hoitoa tai joutuu odottamaan sitä pitkään. Ei sekään oikein ole.
Menee vähän filosofiseksi, mutta ne kortit vaikuttaa aika paljon siihen, että mitä valintoja on tehtävissä.
Ajatellaanpa, että sinulla on 3e rahaa ja harkitset pizzan hankkimista. Tällöin sinulla on vaihtoehtoina mikropizza tai halvin pakastepizza.
Jos sinulla on 10 euroa rahaa, vaihtoehtoina on nuo kaksi plus kallis pakastepizza tai pizzerian pizza.
Jos sinulla on 20 euroa rahaa, vaihtoehtona on lisäksi perhepizza.
Vierailija kirjoitti:
Mitä se laillistaminen mihinkään auttaa? Nisti tarvitsee parisataa euroa käteistä päivässä, oli ne huumeet laillisia tai eivät.
Itselle kasvatettu kukka maksaa muutaman euron päivässä. Ei tarvi edes laillistaa vaan salliminen riittää. Tuollaisia suuria summia menee vain koviin aineisiin. Nittä ei ole kukaan laillistamassa. Vain käytöstä rankaisemisen lopettamista ehdottavat asiantuntijat, professorit ja pieni vähemmistö politiikoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset kasvatetaan hyvin, he eivät mömmöjä kaipaa. Jos kukaan ei osta, ei ole myyjiäkään.
Okei, mitäs mun kasvatuksessa meni sitten pieleen kun olen viihdekäyttäjä?
Aika paljonkin, jos et ymmärrä tai välitä huumeiden koko ketjun aiheuttamia ongelmia.
Jos itse kasvatat käyttämäsi tuotteet tai ostat ne tuottajalta joka ei ole alistetussa asemassa on asia mielestäni ok. Ja lisäksi jos maksat käytön työstä ansaitsemillasi rahoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapset kasvatetaan hyvin, he eivät mömmöjä kaipaa. Jos kukaan ei osta, ei ole myyjiäkään.
Okei, mitäs mun kasvatuksessa meni sitten pieleen kun olen viihdekäyttäjä?
Aika paljonkin, jos et ymmärrä tai välitä huumeiden koko ketjun aiheuttamia ongelmia.
Jos itse kasvatat käyttämäsi tuotteet tai ostat ne tuottajalta joka ei ole alistetussa asemassa on asia mielestäni ok. Ja lisäksi jos maksat käytön työstä ansaitsemillasi rahoilla.
Sitä mahdollisuutta ei edes ole että voisit sallitusti kasvattaa omat tai omilla rahoillasi ostaa sitä kukkaa laillisesti. Kieltolaki luo kieltolain ongelmat. Mistähän sen olisi aikaisemmin voinut huomata?
Eihän se ole poliisin tehtävä korjata yhteiskunnan ongelmia. Se on poliitikkojen työtä. Huumeista tuli merkittävä ongelma kun niiden myyntiä alkoi hoitaa rikolliset. Koska poliitikot meinaa tehdä sille jotain niin sitä saadaan odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin narkkien tukipalsta tästä on tullut, vai spämmääkö tää yksi narkki erityisen paljon?!
Alkoko ahdistaan kun jäljellä ei ole muuta kun argumentointi virheitä?
Tää saattaa korreloida kognitiivisen kapasiteetin kans, ehkä, kenties. : DTuosta asenteesta pidät kiinni kun seuraavan kerran imet munaa aamupiikin toivossa 🙂
Taas kuulostaa ihan tyhmältä kun ei liity mihinkään mitä oon sanonu tai tehny, vastaileks sä äänille pääs sisällä vai mitä tässä tapahtuu? : D
20 vuotta eteenpäin ja mieti uudestaan. Ota vaikka keskustelu talteen, ehkä nousee sitten hissi.
Kuinka noloa on turvautua argumentointivirheisiin sen jälkeen kun siitä on jo huomautettu?
Supernoloa on juu. Huhhuh, kun nyt hävettää! 😂
Se ihan oikeasti on erittäin noloa, se tarkoittaa automaagisesti että sinä olet väärässä ja lapsellisen kykenemätön oppimaan. Tai ainakin sen pitäis olla, sä oot tainnu tottua oleen väärässä jos ihan normaali tunne ei toimi.
Juuri näin, hurjan fiksu olet, kun tämän arvoituksen selvitit! 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on nykyään enemmän ruohoriippuvaisia kuin koskaan ja silti ollaan sitä mieltä, että se ei ole huume.
Ihan mielenkiinnosta, uskotko vakavissasi että kannabiksen lopettamiseen tarjotaan jotain vieroitushoitoja? Tai että joku on vieroitushoidossa kannabiksesta?
No miksi et vain lopeta jos se on niin helppoa?
Mitä se laillistaminen mihinkään auttaa? Nisti tarvitsee parisataa euroa käteistä päivässä, oli ne huumeet laillisia tai eivät.