Mummo, älä vaadi lapsenlapsia kotiisi kesätöihin
Kysy tai pyydä meiltä, jos tarvitset apua jossakin, mutta älä mangu ja syyllistä lapsenlapsia koko kesää juoksemaan luonasi kesätöissä.
Lukiolaiset haluavat tehdä oikeita kesätöitä, joista saa oikean työtodistuksen ja oikeaa palkkaa. Ei he halua päivystää eurosta, milloin satut kutsumaan heitä passaamaan.
He haluavat myös levätä, nähdä kavereita ja matkustaa.
Alueellasi on myös toisten lukiolaisten pyörittämä asiallienn apufirma, jolta voi ostaa apua pihatöihin ine.
Kommentit (39)
Ei kai kukaan mummo lapsenlapsiansa töihin käytä.
Ei tulisi mieleenkään. Jos ei itse saa jotain tehtyä, siihen palkataan tekijät.
Vierailija kirjoitti:
Huono trollaus
Kyllä tällaista tapahtuu. Omaa poikaani juoksuttaa isovanhempien lisäksi isä. Joka päivä pitää olla tekemässä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Huono trollaus
Ei ole trollaus. Tässä on nyt kohta kaksi kuukautta yritetty tolkuttaa järkeä.
Ei vaan mene jakeluun että tämä ei ole mitään hyvää hyvyyttään auttamista tai muutakaan kivaa, vaan suorastaan silkkaa häiriköintiä.
Olen selittänyt asian noin 20 kertaa ja aina vain phitseni nuorten puhelimet tuuttaa viestejä.
Heillä ON JO kesätyöt. Hyvät kesätyöt jotka itse hankkivat ja joissa viihtyvät ja joista hyötyvät.
Me voimme auttaa oman elämämme puitteissa, mutta tätä en tajua nyt ollenkaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No nää samat ihmiset
"Sun siskohan on kampaaja, voisiko hän tulla tasoittamaan mun latvat?"
"Sun veli on valokuvaaja, tulisiko hän ohikulkiessaan ottamaan passikuvan?"
Kahvipöydässä: "Sä kun oot lääkäri, niin mites kun mulla on mahakipua ja tulee verta kakkosasioilla ja en millään kehtais mennä tonne terveyskeskukseen, kun toi naapurin Pirkko on siellä töissä!"
Ihan kuin työnteko olisi niin hiton siistiä, että sitä haluaa tehdä ilman välineitä ja palkkaa vapaa-ajallaan.
"No mutku mä aattelin, että sua kiinnosta hiukset/passikuvat/pyllyjutut!"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nää samat ihmiset
Kahvipöydässä: "Sä kun oot lääkäri, niin mites kun mulla on mahakipua ja tulee verta kakkosasioilla ja en millään kehtais mennä tonne terveyskeskukseen, kun toi naapurin Pirkko on siellä töissä!"Ihan kuin työnteko olisi niin hiton siistiä, että sitä haluaa tehdä ilman välineitä ja palkkaa vapaa-ajallaan.
Tämä on totta! Nuo mainitsemani isovanhemmat ovat juuri tuollaisia. Mistään ei haluta maksaa mitään eikä "vaivata" virallisia tahoja millään. Tuttavilta ja serkun kummin kaimoilta sen sijaan pyydellään kaikenlaisia palveluksia.
T. Nro 5
Vierailija kirjoitti:
Kun sinä et satu sellaista tietämään, "kukaan ei voi"? No just.
Itse sitten taas koen hienona juttuna sen, että niin poikani kuin serkkunsa käyvät mummoa auttamassa. Molemmat ovat töissä käyviä nuoria aikuisia. Mummo on ollut heille tosi hyvä isoäiti, joten vastavuoroisesti voivat auttaa.
Mutta ap. varmaan tarkoittikin , että avun tarve toistuu useita kertoja viikossa ja on syyllistävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nää samat ihmiset
Kahvipöydässä: "Sä kun oot lääkäri, niin mites kun mulla on mahakipua ja tulee verta kakkosasioilla ja en millään kehtais mennä tonne terveyskeskukseen, kun toi naapurin Pirkko on siellä töissä!"Ihan kuin työnteko olisi niin hiton siistiä, että sitä haluaa tehdä ilman välineitä ja palkkaa vapaa-ajallaan.
Tämä on totta! Nuo mainitsemani isovanhemmat ovat juuri tuollaisia. Mistään ei haluta maksaa mitään eikä "vaivata" virallisia tahoja millään. Tuttavilta ja serkun kummin kaimoilta sen sijaan pyydellään kaikenlaisia palveluksia.
T. Nro 5
Nämä vieläpä aina menevät niin, että tekijän pitäisi tulla sinne pyytäjän luokse. 🙂
Tuttu ongelma! Meillä on mummolla ollut tapana pyytää poikaa mökilleen muutamaksi päiväksi kun siellä ilmenee hommia, ruohonleikkuutta,puiden tekoa tms. Pääasia ainakin hänellä on kuitenkin pojan seura, mummo juttelee unmet ja lammet. Nyt hän on hirveän kiukkuiinen kun pojalla on kesätyö ja sen lisäksi paljon muuta menoa eikä mökkityöt onnistu
Vierailija kirjoitti:
Itse sitten taas koen hienona juttuna sen, että niin poikani kuin serkkunsa käyvät mummoa auttamassa. Molemmat ovat töissä käyviä nuoria aikuisia. Mummo on ollut heille tosi hyvä isoäiti, joten vastavuoroisesti voivat auttaa.
Mutta ap. varmaan tarkoittikin , että avun tarve toistuu useita kertoja viikossa ja on syyllistävää.
Kahdesti jo kirjoitin että autamme jos pystymme ja täytyy mutta tämä on tällaista ihan kamalaa takertumista.
Meillä lapsenlapset auttaa ilman palkkaakin. Ei nyt toki mitään älytöntä risusavottaa tai kasvimaan perkausta. Mutta pienempiä juttuja. Onhan isovanhemmatkin heitä paljon auttaneet, mm. hoitivat näitä aikanaan.
Tytär/ miniä, älä vaadi mummoa kotiisi töihin ja lapsenvahdiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta ap. varmaan tarkoittikin , että avun tarve toistuu useita kertoja viikossa ja on syyllistävää.Kahdesti jo kirjoitin että autamme jos pystymme ja täytyy mutta tämä on tällaista ihan kamalaa takertumista.
Joo, siksi tahdoin tuoda esille, että näissä on kyse eri asiasta
Vierailija kirjoitti:
Mummo, muuta palvelutaloon?
Mitä horiset, pitää olla 119-vuotias hyväkuntoinen että pääsee edes jonoon!
Lukeeko se mummo tätä? Jos on 20 kertaa sanottu eikä mene jakeluun, minkäs voit? Ei kai ole alkavaa muistisairautta vai ei vain halua ymmärtää? Muut mummot ja palveluksia vaativat, ottakaa opiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuttu ongelma! Meillä on mummolla ollut tapana pyytää poikaa mökilleen muutamaksi päiväksi kun siellä ilmenee hommia, ruohonleikkuutta,puiden tekoa tms. Pääasia ainakin hänellä on kuitenkin pojan seura, mummo juttelee unmet ja lammet. Nyt hän on hirveän kiukkuiinen kun pojalla on kesätyö ja sen lisäksi paljon muuta menoa eikä mökkityöt onnistu
Että oikein hirveän kiukkuinen.
Me ollaan kyllä tarjottu työntekomahdollisuutta mökillä ja kotonamme korvausta vastaan eri ikäisille lapsenlapsille: ikkunanpesua, hyllyjen siivoamista, maalaustöitä, puiden kantoa, autonpesua. Pakko ei ole tehdä mitään, paitsi nyt normaaliin yhteiseloon kuuluvat (eli omat tiskit koneeseen, petaa oma sänky, siivoa omat jlkesi, osallistu ruoanlaittoon ja saunanlämmitykseen ym.; ja näistä ei makseta mitään palkkaa). Joku tekee ja tienaa, toinen ei koska ei huvita.
Sorry jos häiritsee.
Mummo, muuta palvelutaloon?