Meillä menee hermot kummittelun takia =(
Ostettiin kesäkuun alussa talo, jossa on viime aikoina alkanut tapahtua kummia. Ulko-ovi aukeaa ja sulkeutuu itsekseen, vaikka on takalukossa, kuuluu tömähdyksiä jne. Eilenillalla kahdentoista jälkeen alkoi kellarikerroksesta kuulua tömähdyksiä ja koko makuuhuoneen lattia tärisi. Mies kävi tutkimassa kellarin, mutta mitään ei näkynyt.
Alkaa pikkuhiljaa olla asumisfiilikset aika alhaalla, kun lapsetkin pelkäävät.. =(
Kommentit (31)
kun hän tuli äidiksi tämä enkeli hahmo katosi.
ilmestyi taas kun lapset oli kasvaneet isoiksi.
tästä tuli mieleeni jotenkin että hävisiköhän se enkeli äidiksi tulon jälkeen siksi että pienillä lapsilla on jotain mitä meillä aikuisilla ei ole?
ihan luonnollinen selitys, putket joskus naksuu ja paukkuu? joku eläin kellarissa kissa, rotta, hiiri tms (anopilla oli ilves vintillä ja piti kovaa elämää)? vanhat puulattiat ja portaat voi " palautua" öisin kun niissä on päivällä kävelty, meillä mökillä kuuluu kun joku kävelee yläkerras vaikkei siel oo ketään, uskon että johtuu tosta vaikka mökki on 170 v. vanha ja siellä on varmaan kuoltu ja synnytty... ovet voi aueta ja mennä kiinni vedosta ja ilmanpaineen vaihtelusta. Mun mumma aina sanoi että jos näkee kummituksen pitää kysyä mitä asiaa? ja se lähtee pois jos ei oo asiaa ;)
Tosiaan toi suojelu tuli mieleen näin jälkikäteen, kun kesällä sattui seuraava tapaus:
Meillä oli todella hutera kukkapöytä, sellainen pyöreä ja korkeajalkainen. Lapsi pahimmassa kiipeilyiässä ja eräs kerta oli istumassa tällä pöydällä. Ihmettelin, että miten ihmeessä ei ole kaatunut pöydän kanssa, kun se on monesti kaatunut vähemmästäkin. Tapauksen jälkeen vietiin pöytä varastoon. Ajattelenkin nyt, että ehkäpä joku tai jokin esti pöytää kaatumasta ja lasta loukkaamasta itseään.
talo joka on periaattees ykskerroksinen mutta ilves oli päässy ulkokautta puuta pitkin käyttämättömälle vintille, hirveetä kun suomeski noita kissapetoja...
Listaan tähän joitain asioita:
-lapsi tulee pää edellä pinnasängystä alas -> jostain on ilmestynyt tyyny juuri hänen putoamiskohtaan ja selvitään säikähdyksellä.
-lapsi putoaa tuolilta siten että on tippumassa pää edellä maahan, mutta tekeekin kuperkeikan ja putoaa höyhenen kevyesti ja alkaa nauraa säikähdyksestä.
-samoin kylpyhuoneessa liukastui joskus märällä lattialla ja lensi todella nopeasti selälleen, mutta ei lyönyt päätään lattiaan. (oli silloin 1,5v joten ei vielä itse osannut kyllä varoa, niin kuin jotkut isommat lapset jo osaa)
-pysähdyn risteykseen ja päästän vaunujen työntöaisasta hetkeksi. Huomaamattani vaunut lähtevät karkuun ja kuin ihmeen kaupalla vilkasliikenteisellä tiellä ei olekaan yhtään liikennettä silloin.
-lapsi ei koskaan lyö päätään pöytään (ollessaan sen alla)/kaapin kulmaan, vaikka läheltä piti tilanteita on useinkin.
-kerran lapseni on lyönyt päänsä melko pahan näköisesti, mutta luulen että sillä vältyttiin vielä suuremmalta onnettomuudelta. (rappukäytävän lattialle oli jäänyt siivoajilta jotain saippuavettä tms liukasta meidän oven kohdalle, jos ei lapseni olisi kaatunut, olisin minä ehkä kaatunut ja lyönyt itseni paljon pahemmin)
Lista ei pääty tähän, mutta alkoi ahdistaa taas nämä :( Olen itse kovin kömpelö ja näiden tapahtumien johdosta pelkään joskus että lapselle käy vielä jotain silloin kun olen vaikka väsynyt, enkä ehdi reagoida tarpeeksi nopeasti.
Mutta olihan hyvä, että lapsesi kaatui sijastasi, kun suhunkin olis voinut vaikka sattua:)
Mistä näitä sikiää...?
www. skepsis. fi. Pyytäkää sieltä joku havainnoimaan. Taatusti loppuu siihen kummittelut ja löytyy selitys. Jos ei, voitte olla 100 000 dollaria rikkaampia. Se summa on luvattu todistetusta yliluonnollisesta ilmiöstä.
Kaikki henget lähevät, kun ne ajetaan Jeesuksen nimessä ulos. Mutta jos et ole itse uskovainen, epäilen että ne eivät lähde. Tarvitaan joku todella uskovainen henkilö. En esim pyytäisi pappia, heistä 10 prosenttia ei usko koko ylösnousemukseen. Pyydä joku helluntaiseurakunnasta.
Mitä tulee siihen että lapseni kaatui sijassani, niin hän oli tuolloin alle 2v ja jos minä olisin kaatunut ja lyönyt pääni ja pahimmassa tapauksessa vaikka mennyt tajuttomaksi, niin lapsi ei olisi osannut hakea apua ja hän ei myöskään osannut kävellä portaissa, eli hän olisi voinut loukata itsensä pahasti, jos olisi yrittänyt portaita alaspäin.
Minulla kun näyttäisi tulevan aivotärähdys jos nyt ei helposti, niin helpommin ehkä kuin monella muulla. Ja silloin olen joskus mennyt tajuttomaksi. Mutta kiitti kuitenkin kun lisäsit vielä tätä ahdistustani entuudestaan. -28-
Vierailija:
Mutta olihan hyvä, että lapsesi kaatui sijastasi, kun suhunkin olis voinut vaikka sattua:)Mistä näitä sikiää...?
ja lapset ovat pienempinä nähneet asioista, joita me aikuiset emme nähneet. Lapset ovat useampaan kertaan sanoneet, että jossain seisoo täti ja vilkuttaneet tälle. Esim. kun istuin hallissa pukemassa lasta niin lapsi katsoi vintin portaisiin ja sanoi " tuolla on täti" . Koska lapset suhtautuivat asiaan positiivisesti, ei se meitä vanhempiakaan huolestuttanut. Ajateltiin, että hyviä henkiä liikkeellä ja katsomassa vanhan talon nykyelämää.
Seuratkaa tilannetta, jos hengistä ei haittaa (tai piekmminkin hyötyä) niin sehän on vain plussaa!