Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut luulee, että kaupasta ostettu ruoka syödään kerralla kaikki?

Vierailija
01.07.2022 |

Eivätkö itse osaa tehdä kahden viikon ruokasuunnitelmaa vai eikö malta pysyä kotona olevista herkuista erossa?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän tuossa muutama viikko.

Vierailija
2/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se varmaan jotenkin noin on. Minä käyn harvoin kaupassa ja kun käyn niin sieltä tulee ostettua kukkurakärryllinen kaikkea. Ja siinä on myös niitä herkkujakin, jos on useita hyviä tarjouksia. Ja meillä on aika iso perhekin. Kohta alkaa taas omasta puutarhasta saamaan kaikki kasvikset mitä käytetään, niin kaupasta ostetaan vaan kaikkea muuta kuin tuoresta. Siinä sitä taas saa mulkoiluja osakseen, kun ei ole mitään vihreää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on toinen ääripää mitä mä en ymmärrä. Kuinka kukaan saa pariksi viikkoa ruuat säilymään hyvinä? Itse teen isomman ostosreissun harvemmin, mutta ainakin kerran tai kaksi viikossa täytyy ostella salaatteja, hedelmiä ja vihanneksia, jotta saa tuoretta ruokaa.

Vierailija
4/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa todella pajon herkkuja joka paikassa. Ei vähintäänkin leipätiskit!

Vierailija
5/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on toinen ääripää mitä mä en ymmärrä. Kuinka kukaan saa pariksi viikkoa ruuat säilymään hyvinä? Itse teen isomman ostosreissun harvemmin, mutta ainakin kerran tai kaksi viikossa täytyy ostella salaatteja, hedelmiä ja vihanneksia, jotta saa tuoretta ruokaa.

Ne hedelmät ja vihannekset saattaa siellä kaupassakin lojua viikkoja.

Vierailija
6/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden viikon ruokasuunnitelma? Kuulostaa ankealta, mä haluan tehdä niitä ruokia mitä kunakin päivänä tekee mieli.

Vierailija
7/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa todella pajon herkkuja joka paikassa. Ei vähintäänkin leipätiskit!

Herkkuja ei ole mikään pakko ostaa. Ne voi jättää kauppaan ja ostaa niiden sijasta tuoreita hedelmiä ja vihanneksia. Kyllä pitää jokaiselta löytyä edes alkeellista itsekuria XD

Vierailija
8/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa syödä kotona pikaisesti.

Vierailija
9/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahden viikon ruokasuunnitelma? Kuulostaa ankealta, mä haluan tehdä niitä ruokia mitä kunakin päivänä tekee mieli.

Siis käytkö, joka päivä hakemassa ainekset just siihen ruokaan jota silloin sattuu tekemään mieli?

Vierailija
10/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä laitan ruokalistaan niitä ruokia, joita tekee mieli. Ei sitä ruokalistaa ole pakko päivälleen noudattaa. Kaikilla ei ole aikaa käydä joka päivä kaupassa.

Vierailija
11/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että fiksummilla on oma kasvimaa josta löytyy tuoreet salaatit ja kurkut, kesäkurpitsat ja sipulit ym. Marketeissa monen päivän vanhoja kaikki nuo. Etkö osaa yhtään ajatella, että näin voi olla? Minulla on kasvimaa ja puutarha, enkä käy kaupassa kuin 10 päivän välein kesällä.

Vierailija
12/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kokkaa ankeita ruokia vaikka suunnittelenkin etukäteen. Kaikki on sellaista mitä tekee mieli.

Vierailija
13/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä suuremmalla syyllä kannattaa syödä kotona pikaisesti.

syödä pikaisesti = ahmia

Vierailija
14/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käytkö, joka päivä hakemassa ainekset just siihen ruokaan jota silloin sattuu tekemään mieli?

Suurin piirtein kyllä. Lounaalla syödään edellisen päivän jämät, sitten mietitään mikä illalla maistuisi ja käydään kaupassa. Miksi emme tekisi näin? Prisma ja Cittari reilun kilsan päässä ja K-Market muutaman sadan metrin päässä.

Vierailija
15/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattaa olla, että fiksummilla on oma kasvimaa josta löytyy tuoreet salaatit ja kurkut, kesäkurpitsat ja sipulit ym. Marketeissa monen päivän vanhoja kaikki nuo. Etkö osaa yhtään ajatella, että näin voi olla? Minulla on kasvimaa ja puutarha, enkä käy kaupassa kuin 10 päivän välein kesällä.

Tuo onnistuu tosiaan sen muutaman kuukauden ajan kesällä, hienoa toki jos itse kasvattaa, mutta kyllä taitaa olla murto-osa niitä jotka ovat noin omavaraisia, että aivan kaikki kasvaa kotipihassa.

Vierailija
16/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkusäännöt!

Vierailija
17/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin piirtein kyllä. Lounaalla syödään edellisen päivän jämät, sitten mietitään mikä illalla maistuisi ja käydään kaupassa. Miksi emme tekisi näin? Prisma ja Cittari reilun kilsan päässä ja K-Market muutaman sadan metrin päässä.

No itse en ainakaan halua tuhlata aikaa siihen, että käyn joka päivä kaupassa. Mulla on pieni lähikauppa tuossa ihan vieressä, mutta valikoima on aivan onneton ja kalliit hinnat, joten sinne tuskin koskaan menen. Hypermarketti kymmenen minsan päässä, mutta siellä taas menee hirveästi aikaa tavaroiden etsimiseen ja jonottamiseen, että menen niin harvoin kuin mahdollista. Yleensä tosin tilaan ruuat kotiin niin vältän tuon hyllyjen välissä poukkarroinnin, jonottamisen ja ostosten raahaamisen kokonaan.

Vierailija
18/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pilkkusäännöt!

Olen, kapinallinen, enkä välitä, pilkkusäännöistä,,

Vierailija
19/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten esim. tuore kala - laitatteko sen tuoksi kahdeksi viikoksi pakkaseen? 🤔

Vierailija
20/37 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Ettei tiedä kuin pari päivää eteenpäin, että mitä syö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi