Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Miten pukeutua häihin?

Vierailija
01.07.2022 |

Hääjuhlat parin viikon päästä. Mekko on jo valmiina, sellainen ohut ja ehkä hieman läpikuultava. Ajattelin laittaa sen kanssa sukkahousut, sellaiset vähän ruskeat, koska jalkani eivät ole niin ruskettuneet kuin muu vartalo. Mutta en tiedä mitkä kengät laittaisin. Ballerinat omistan, mutta ovatko ne vähän out? Etenkin kesähäihin. Olen pitkä, joten korkkareita en halua käyttää. Jotkut kauniit remmisandaalit olisivat kauniit, mutta silloin en voi laittaa sukkiksia, enhän? Koska vahvikkeet näkyvät. Ja voiko häihin mennä ilman sukkiksia? Vai pitääkö kesähäihin ehdottomasti mennä ilman sukkiksia? Auttakaa.

Tällä hetkellä siis mietin ohutta kukkamekko, suht lyhyt sellainen, sukkahousut ja ballerinat. Toinen vaihtoehto sama mekko, ei sukkiksia ja remmisandaalit (sellaiset kauniit vähän bling blingit). Mitä teen?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin laittaa suorat housut, t-paidan ja lenkkarit. Ei oo varaa satsata pukeutumiseen ja kutsussa luki nimenomaan, että "rento puku". En haluaisi mennä, mutta kieltäytyminen ei käy.

Miksi ei käy? Teetkö aina asioista mitä muut haluavat sen sijaan, että noudattaisit omaa tahtoasi?

Vierailija
22/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etiketin mukaan häihin AINA sukkahousut!

t. palstan etikettineuvosto

Vetääkö mieheni ne päähänsä ennen vain jälkeen häämarssin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeää on valita jalkine, joka sopii asukokonaisuuteen ja omalle vartalotyypille. Ja ettei saavu juhliin jalkineissa, joita käyttää joka päivä.

Nykyisin on saatavilla erittäin ohuita ja huomaamattomia sukkahousuja. Ne tuovat asuun huolitellun vaikutelman.

Vierailija
24/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sukkahousuja, joten itse laitan kesän häihin juhlavat housut ja paidan plus korkkarit. Eipähän tarvitse laittaa sukkiksia. 

Vierailija
25/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ajattelin laittaa suorat housut, t-paidan ja lenkkarit. Ei oo varaa satsata pukeutumiseen ja kutsussa luki nimenomaan, että "rento puku". En haluaisi mennä, mutta kieltäytyminen ei käy.

Miksi ei käy? Teetkö aina asioista mitä muut haluavat sen sijaan, että noudattaisit omaa tahtoasi?

Totta. Ehkä jätänkin menemättä.

Vierailija
26/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä laita minimekkoa häihin, mautonta. Helma saisi olla polviin asti tai noin 5 cm polven yläpuolelle. Ja tosiaan hanki kärkivahvikkeettomat sukkahousut. Älä ota liian tummia, ei näytä hyvältä. Ballerinat eivät ole juhlakengät.

Mikseivät ballerinat sopisi juhliin?

Vierailija
27/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen ryöstön yhteydessä eli yleensä jälkeen. Kirkossa ei liene korrektia ryhtyä ryöstöhommiin. 

Vierailija
28/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä ballerinat sopii hyvin. Itsellänikin oli yksissä häissä, korkoja en halua käyttää. Tosin ballerinoistakin voi valita vaikka sellaiset joissa on esim. joku 2cm korko, ei tuo mitään huomattavaa lisää pituuteen.

Vierailija
29/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä laita minimekkoa häihin, mautonta. Helma saisi olla polviin asti tai noin 5 cm polven yläpuolelle. Ja tosiaan hanki kärkivahvikkeettomat sukkahousut. Älä ota liian tummia, ei näytä hyvältä. Ballerinat eivät ole juhlakengät.

Mikseivät ballerinat sopisi juhliin?

Niinpä. Ballerinojahan on ihan laidasta laitaan, on 5e halpiksia jotka näyttävätkin siltä, on myös 100e laadukkaita. Toki tuosta välistä löytyy kaikenlaisia.

Vierailija
30/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni sukkahousuille ja ballerinoille.

Vierailija
31/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä ballerinat sopii hyvin. Itsellänikin oli yksissä häissä, korkoja en halua käyttää. Tosin ballerinoistakin voi valita vaikka sellaiset joissa on esim. joku 2cm korko, ei tuo mitään huomattavaa lisää pituuteen.

Mikä järki niissä 2cm koroissa on? On vähän korkoa muttei niin paljoa että huomaa?

Korkokengät on häihin sopivat kengät. Ei mitkään sandaalit tai balleriinat. Jos häihin ei pysty laittamaan korkokenkiä niin minne sitten?

Vierailija
32/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sukkiksista neuvoa netistä. Ei saisi käyttää kärkivahvikkeettomiakaan sukkahousuja sandaaleissa. Siis sandaaleja tai varpaat paljastavia kenkiä ei kannata laittaa.

Sukkahousujen ei saisi olla paksut ja niiden tulisi olla mahdollisimman luonnollisen näköiset ja lähellä omaa ihonväriä.

Perinteisesti häissä on käytetty sukkahousuja, myös kesähäissä. Mitä virallisemmat juhlat, sen tarkempaa on etiketin noudattaminen. Luulisin, että joissain maalaishäissä, joissa juhlat ovat rennot, kaikki eivät käytä sukkahousuja, mutta jos on epävarma, kannattaa käyttää.

Avokkaan tapaiset kengät (neljän, viiden sentin sentin korolla?) sopisivat varmaan hyvin, vaikka oletkin pitkä.

Vierailija
33/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä järki niissä 2cm koroissa on? On vähän korkoa muttei niin paljoa että huomaa?

Korkokengät on häihin sopivat kengät. Ei mitkään sandaalit tai balleriinat. Jos häihin ei pysty laittamaan korkokenkiä niin minne sitten?

Pieni korko tuo hieman ryhtiä kenkään. On parempi jalalle kuin ihan lättänä tai todella korkea korko. Korkokenkä se on matalakorkoinenkin :) Eikä korkokenkien käyttö ole mikään mittari millekään. 

Vierailija
34/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei yhtään minnekään. Olen oikein hyvin pärjännyt 45 vuotta ilman korkokenkiä ja aion pärjätä jatkossakin. 

Vierailija
35/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
36/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Morsiamen ryöstön yhteydessä eli yleensä jälkeen. Kirkossa ei liene korrektia ryhtyä ryöstöhommiin. 

Ja sitten kun tulee se morsiamen työstö niin morsian ottaa sukkahousut pois.

Vierailija
37/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten kun tulee se morsiamen työstö niin morsian ottaa sukkahousut pois.

Väärin. Morsiamella on tietysti haaroista avoin malli. Helpottaa työstöä. 

Vierailija
38/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukkikset ja ballerinat. Ei mitään sandaaleita häihin, varpaat eivät saa näkyä.

Tämän tyyliset voisi kans mennä, jos ei pidä korkokengistä.

https://www.zalando.fi/anna-field-avokkaat-nude-an611b0b5-j11.html

Vierailija
39/40 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi älkää ottako niin vakavasti hääpukeutumista. Kaikki on vapampaa kuin ennen. Olen jo aika iäkäs ja itselläni viimeisissä häissä oli juhlavat housut ja juhlapusero. Kenkinä korolliset sandaalit  ilman sukkahousuja. kun varpaat on hyvin hoidettu ja lakattu kynnet , kuka huomaa etikettivirheen.Ei kukaan

Vierailija
40/40 |
21.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puet mitä itse haluat. Siinäpä se. Ketään ei kiinnosta, mitä sinulla siellä on päälläsi. Ei ole sinun juhlat. 

Tuo on itsekkyyttä. Asiallisella, tilanteeseen sopivalla pukeutumisella osoitetaan arvostusta juhlan kohteelle. Hääparia varmasti kiinnostaa nähdä arvostatko heidän juhlaansa pukeutumalla etiketin mukaan. Kutsussa useimmiten mainitaan asukoodi, joka kerrotaan miehen asun mukaan, esim. tumma puku. 

Mutta nämä ovat yleensä tiedossa fiksummalla porukalla, jotka myös selvittävät asian, jolleivät itse tiedä.