Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko ruveta karppaamaan eli välttelemään hiilareita?

Vierailija
01.07.2022 |

Mä en. Monelle hiilarit ei maistu.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kai voisin, jos olisi ihan pakko. Mutta rakastan pastaa ja perunaa, joten ei lähtökohtaisesti innosta.

Vierailija
2/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön vain leipää ja oliiveja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi enää ruveta, olen karpannut jo vuosikausia.

4/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupeaisi välttelemään hiilareita, koska haluan jatkossakin syödä silloin tällöin pizzaa, pastaa, leivonnaisia ja makeisia.

Olen kuitenkin sisäistänyt käsityksen, että arjessa hiilareiden määriä kannattaa vähän katsoa. En esim. syö leipää ja perunaa kuin silloin tällöin. Välipaloina syön viiliä, maustamatonta jogurttia ja raejuustoa myslien yms. sijaan yleensä.

Vierailija
5/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oon huomannut, että sopii mulle paremmin vähähiilarinen kuin hiilarimätöt, joista tulee sumuinen ja väsynyt olo, jopa päänsärky. En mihinkään äärimmäiseen mene eli syön hedelmiä välillä tai jotain jossa on "liikaa" hiilareita (kuten papuja tai cashew pähkinöitä), jos oikein tekee mieli. Mutta pääosin välttelen viljoja, pastoja, riisiä, sokeria, yms ja käytän paljon hyviä rasvoja ja proteiineja, ja vihanneksia. Tarkastan aina tuotteiden hiilarimäärät. Olo PALJON parempi. Mutta en ole mikään ketonatsi eli jos olen lomalla tai muuten alkaa rassata oma dietti, niin voin ottaa pari päivää taukoa. Se aina muistuttaa hyvin siitä, miks suosin tätä ruokavaliota. Ei kaikille sovi, se on selvää se, mutta itelle paras ruokavalio. 

Vierailija
6/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut mielessä, että ainakin kokeilisin. Saattaisi auttaa nälänhallintaan. Täytyy selvitellä asiaa.

Vierailija
7/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus karpannut ja painokin putosi, mutta ei sitä loputtomiin jaksa kun kaikessa hyvässä on hiilareita.

Ja ihminen tarvitsee hiilareita polttoaineeksi.

Vierailija
8/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen joskus karpannut ja painokin putosi, mutta ei sitä loputtomiin jaksa kun kaikessa hyvässä on hiilareita.

Näinhän se tuppaa olemaan. Karppaajien ruoka on niin pahaa, että ei sitä kestä.

Vierailija
9/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Hiilarit maistuu hyvältä, haluan nauttia ruuasta.

Vierailija
10/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä. Jouduin hetken pakosta välttämään hiilareita sairauden takia ja totesin että jouduin jättämään kaikki ruoat joista pidin. Eli saa vapaasti karpata mutta minä vedän pastaa ja leipää, enkä halua kuulla siitä mitään kommentteja

Vierailija
11/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut "puolikarppaaja" puolet elämästäni. Syön arkena lähinnä kreikkalaista salaattia ja sen kanssa lihaa, kanaa tai kalaa. Viikonloppuna syön aamullakin makkaramunakasta. Oikeastaan ainoa hiilaripitoinen tuote on arkiaamuisin syömäni karjalanpiirakat.

Ilmeisesti tuo toimii, koska olen koko aikuisikäni ollut hoikka, enkä koskaan kärsi näläntunteesta hetkeä pidempään. Enkä tee tätä tarkoituksella vaan omien makumieltymysteni ohjaamana.

Vierailija
12/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kasvis- ja kuitupitoisella hiilaripitoisella ravinnolla olen hoikka, verenpaine ja kolesteroli kohdillaan.

Täysjyväviljat, juurekset, linssit, pavut ja kasvikset on ekologisia ja terveydelle edullisia ruokia. En luopuisi.

Vierailija
13/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihydraatti-, kuitu- ja kasvispitoinen ruoka pitää hyvin kylläisenä ja olon hyvänä.

Vierailija
14/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihydraatti-, kuitu- ja kasvispitoinen ruoka pitää hyvin kylläisenä ja olon hyvänä.

Olet oikeassa, kunhan muistaa syödä parin tunnin välein.  Ja lopun ajan piereskellä.

Vierailija
15/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi broilerien ja kananmunien, punaisen lihan ja monien eläinperäisten ruokien tuotantoon liittyy iso ilmastokuorma, varsinkin prosessoituina ja paistettuna lisäävät syöpäriskiä.

Vierailija
16/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten tarvitse.

Vierailija
17/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi broilerien ja kananmunien, punaisen lihan ja monien eläinperäisten ruokien tuotantoon liittyy iso ilmastokuorma, varsinkin prosessoituina ja paistettuna lisäävät syöpäriskiä.

Niin? Ei karppauksessa lisätä lihan vaan rasvan syöntiä.

Vierailija
18/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä liittyy karppaukseen? Tiettävästi muutkin kuin karppaajat syövät noita mainitsemisiasi.

Vierailija
19/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastokuormalla pyyhin persukseni, ja minun 30 kilon ylipainoni ennen karppausta oli varmasti suurempi sairausriski:

Vierailija
20/35 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kauppaajat väittävät että eivät syö yhtään sen enempää lihaa kuin muut niin kyllä se eläinperäisen ruoan kulutus hyvin suurta on.

Tai annatteko esimerkkejä vaikka parin päivän ruokalistasta? Grammamääriä lihaan ja maitotuotteisiin ja muniin