Haukutaanko keittiöalalla oikeasti työkavereita, olen suunnitellut hakevani keikkalaiseksi
apulaisen tai tiskarin hommiin mutta mitä täältä lukee niin keittiöpuoli täynnä toisia törkeästi haukkuvia ilkeitä työntekijöitä?
Onko tämä vaan av juttuja vai uskaltaako tuonne ollenkaan hakea? Oma itsetunto jo valmiiksi niin alhaalla että en ehdointahdoin halua joutua sylkykupiksi.
Kommentit (19)
Itse olen ollut tiskari (kesätyö nuorena). Ja olihan siellä tosi räävitöntä menoa.
Kaippa jokaisella alalla on niitä mätiä omenoita, jotka haukkuu.
Leipuri-opiskelijana itse en ole vielä törmännyt omiensa haukuntaan, mutta kokkiopiskelijoista taas mielellään vedetään läppää.
En usko että keittöpuolella sen enempää kuin muillakaan aloilla. Joka alalla on työilmapiiriltään hyviä ja huonoja paikkoja. Rohkeasti vaan kokeilemaan alalla työskentelyä.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut tiskari (kesätyö nuorena). Ja olihan siellä tosi räävitöntä menoa.
Tarkoittaako tuo räävitön hurttia huumoria vai toisille ilkeilyä?
Onko eroa suurkeittiö/henkilöstöravintolat vs. muut ruokaravintolat? Keikkahommat joita olen katsellut ovat juurikin suur/jakelukeittiöhin/henkilöstöravintoloihin. Ap.
Ei ketään haukuta työpaikoilla. Kiireessä ja kuumassa voi päästä pieniä lipsahduksia, mutta en usko, että kukaan oikeasti tarkoittaa loukata toista. Olen itsekkin kuullut vaikka mitä, ollessani ravintola-alalla. Aina voi laittaa hanskat tiskiin ja sanoa, että tee itse. Millään ravintolalla ei ole nykypäivänä varaa menettää yhtäkään hyvää työntekijää.
Kaikilla naisvaltaisilla työpaikoilla haukutaan työkavereita.
Onneksi löytyy myös ravintoloita joissa on miehiä töissä.
Keittiöala on hyvin stressaava ja ne ihmiset, joiden sietokyky ei riitä stressin ja kiireen määrään, saattavat olla ilkeitä. Minulla on jonkinverran kokemusta alasta ja riippuu hyvin paljon työpaikasta, jos sinne on yksikin paha ilkiö pesiytynyt niin pilaa ilmapiirin.
Vierailija kirjoitti:
En usko että keittöpuolella sen enempää kuin muillakaan aloilla. Joka alalla on työilmapiiriltään hyviä ja huonoja paikkoja. Rohkeasti vaan kokeilemaan alalla työskentelyä.
Kyllä, keittiöpuolella on varmasti enemmän kuin muilla aloilla.
Keikkalaisena voi valita ne paikat joissa keikkailee, joten jos jossain huono ilmapiiri ei sinne ole pakko mennä enää uudelleen.
kannattaa olla työttömänä. Saa vaan kuunnella tyäkkärin vattuilua,
Eihän esim. tämä hans osaa muuta kuin haukkua toisia, opettelisi nyt ensin paistamaan munan ja valmistamaan lihan kypsäksi.
Mieltäni katkeroitti taannoin eräs oppilaitos, jonka keittiö/siivoustiimi tituleerasi itseään "vahvojen naisten työyhteisöksi". Kuitenkin tässä tiimissä ilmeni monia vakaviakin epäkohtia varsinkin palveluvastaavan eli keittiötyötekijän taholta (ei niinkään siivoojien, mutta he tietysti komppasivat aina tätä johtohahmoa ja osallistuivat näin syntipukin kivittämiseen). Onhan se sanomattakin selvää, että OIKEASTI vahva ihminen ei paina toista alas, puhu selän takana pahaa, tunkeudu fyysisesti toisen iholle ja arvostaa toisen yksityisyyttä.
Eiköhän tämäkin työyhteisö ollut ihan puhtaasti se klassinen "narsisti ja narsistin hovi". Johtoporras ei puutu asiaan mitenkään, pikemminkin vain kehuu ja puolustaa näitä vaikeita persoonia. Kaikki vika on aina kiusatussa, kiusattu on aina se vääränlainen jota saa kohdella huonosti ja jolta saa viedä oikeuksia. Kiusaaja ei myönnä mitään, ei joko uskalla tai ymmärrä.
Tämä eräässä Pohjois-Suomen kaupungissa.
Riippuu ihan paikasta. Tein joskus noita hommia, joissain oli oikein okei ja jossain ei edes nimiään suostuneet esittäytyessä kertomaan. Pääasiassa hyviä keittiöitä tuli tehtyä.