Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV: Aktiivimallin vastustaja Racine asuu Helsingin arvoalueella Krunikassa

Vierailija
01.07.2022 |

ja kertoo maksavansa asuntonsa vuokran erilaisten tukien avulla. Hastatteluhetkellä yhdeksän vuotta työttömänä ollut Rachel vastustaa työnhakijoihin kohdistuvia velvotteita koska on itse syytön tilanteeseensa
Olen todellakin ollut yhdeksän vuotta työttömänä ja asun Kruununhaassa. Se on kuitenkin hevonpaskaa, että en esimerkiksi haluaisi muuttaa halvempaan asuntoon. Kysymys on vain siitä, että maksuhäiriömerkintöjen ja työttömyyden vuoksi se on mahdoton tehtävä, Racine sanoo MTV:lle.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikös se ollut joku niistä miniyksiöistä tyyliin 18 m2 tai jotain. Asukoon vaan, en kyllä itse niin pienessä tilassa haluaisi asua.

Niin. Asutko yhteiskunnan loisena yli 70 neliön kämpässä? En itsekkään haluaisi, siksi asunkin yksin 107 neliön kämpässä. Koska maksan kaiken itse.

Vierailija
22/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö jokaisen työttömän asua jossain kulahtaneessa lähiössä?

Onko reilua että työttömät asuu paremmin kuin työssäkäyvät?

on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

on.

Eipään.

Vierailija
24/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniulotteinen ja mutkikas kysymys. Miten niin "onko reilua"? Miksi se ei olisi "reilua", tai mitä "epäreiluakaan" siinä sitten on?

Mikä ihmeen itsestäänselvyys se teidän työssäkäyvien mielestä muka on, että jokaikisellä matalapalkkaisella ja ei-koulutusta-vaativaa työtä tekevälläkin pitäisi olla omistusasunto arvokiinteistöstä tai jonkinlaisesta vanhan rahan linnakkeesta Helsingin eliittialueella?

Miksi teillä kaikilla "työssäkäyvillä" - lue: matalapalkkaisilla tai keskituloisilla suorittavan portaan työtä tekevillä duunareilla - on niin suuret luulot itsestänne?

Ja sitten tuohon teidän ajattelupakettiinne kuuluu vielä aina, että on yhteiskunnan, markkinoitten, talousjärjestelmän, tukijärjestelmän, pankkien tai Herra ties minkä vika, että teidän omat kykynne eivät ole riittäneet unelma-asuntoonne, ja sitten se on aina asunnon jo omistavien tai esim. rahoitusjärjestelmän velvollisuus kustantaa teille ylellinen miljonäärin elämä ja luksusasunto, kun te itse ette osaa muuta kuin itkeä sitä että joku muu asuu paremmassa paikassa kuin te. Ja että asumistukijärjestelmä pitäisi lakkauttaa, kun juuri te, juuri tämänhetkisessä elämäntilanteessanne ette saa sitä, vaikka seuraavien yt:itten jälkeen olisittekin sitä saamassa; silloin se sitten varmaan taas kelpaisikin teille.

Te työssäkäyvät keskiluokkaiset (piilokommunistit) olette aina ahnehtimassa muiden omaa ja mitenkään te ette itse saa vallitsevissa olosuhteissa elämäänne parannettua.

Ja huomatkaa nyt taas te tämänkin keskustelun "työtä tekevät", että tuo Racinekin (käsitykseni mukaan) asuu vuokralla: yhteiskunta tai "asumistukijärjestelmä" ei ole sitä asuntoa hänelle omakseen ostanut.

Juuri tuon takia minä inhoan teitä suurimman osan aikaa elämästänne töitä tehnyttä väkeä. Te olette lynkkausmielialalla minuakin vastaan, kun vaaditte minun eläkeläisen asumistukeni lakkauttamista, ja te nostatte jotenkin itsenne jalustalle, kaikkien yleisten ja muita väestöryhmiä koskevien kaupankäynnin lainalaisuuksien yläpuolelle, te kuvittelette ansainneenne sillä useinkin hyvin matalalla koulutuksellanne ja osaamisellanne jonkun eriskummallisen herrakansan aseman. Minä tai esim. tuo Racine emme ole teille mitään velkaa.

Missä muussa maassa esim. kaupan alan rivityöntekijällä tai lakaisukoneen kuljettajalla on varaa ostaa vähintään 50 neliön - ei teille ainakaan sitä pienempi milloinkaan kelpaa - luksusasunto maan pääkaupungin kalleimmasta kaupunginosasta?

"Kuure vanhast' lähtien olen mää mottimettäs töitä teheeny ja työpäiväm päätteks isä vyönsoljell' selkä anto ja kuustoista kilomettri koulu hiihdettii ja illall takasi ja niin paljo mää olen elämäss kärsi ssaanu..."

Tuo suomalainen itkuinen valitushenki asuu teissä työssäkäyvissä kunnes aurinko sammuu, vaikka sukupolvet vaihtuvat, maa kaupungistuu, elämä modernisoituu ja ulkoiset puitteet vaihtuvat.

Terveisin erittäin köyhä mies, joka ei asu edes koko Helsingissä ollenkaan, ja joka asuu vielä teitäkin vaatimattomammin huonokuntoisessa pikkuyksiössä, vaatimatta kuitenkaan toisten omaisuuden sosialisointia.

Vierailija
25/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana jouten olo! Työloisia vituttttaaa! 

Vierailija
26/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Racinesta tehdyn jutun mukaan hän asuu pienessä yksiössä jonka osti töissäoloaikanaan.

Jaa, taisinkin olla väärässä Racinen asumismuodon suhteen: yksiö siis onkin hänen omansa eikä hän asukaan vuokralla, kuten edellä vielä luulin. Pahoittelen erehdystäni.

Mutta yhtä kaikki siinä olen varmasti kuitenkin oikeassa, että "asumistukijärjestelmä" tai "yhteiskunta" eivät ole sitä hänen yksiötään hänelle ilmaiseksi antanut, kuten moni työssäkäyvä ylimys varmasti haluaa uskoa.

Vierailija
27/28 |
01.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frank Eläkeläinen Rahaton Köyhä kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Racinesta tehdyn jutun mukaan hän asuu pienessä yksiössä jonka osti töissäoloaikanaan.

Jaa, taisinkin olla väärässä Racinen asumismuodon suhteen: yksiö siis onkin hänen omansa eikä hän asukaan vuokralla, kuten edellä vielä luulin. Pahoittelen erehdystäni.

Mutta yhtä kaikki siinä olen varmasti kuitenkin oikeassa, että "asumistukijärjestelmä" tai "yhteiskunta" eivät ole sitä hänen yksiötään hänelle ilmaiseksi antanut, kuten moni työssäkäyvä ylimys varmasti haluaa uskoa.

Kyllähän jutussa selvästi puhutaan vuokrasta.

Vierailija
28/28 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan edelleen työtön?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi