Voiko hirvi olla kävelijälle vaarallinen?
Semmoinen käveli ohitseni kävelylenkillä. Mietin vain, että olisikohan voinut hyökätä kimppuun. Onneksi jolkotteli vain ohi minusta välittämättä. Kaikkeen sitä voi kaupungissakin törmää.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähäänkään pitää ääntä hirvi kyllä kuulee ihmisen ja lähtee karkuun. Useamman kerran metsäkävelyillä nähnyt hirviä ja lähtevät herkästi karkuun ja muutaman emä ja vasa yhdistelmän ja nekin lähteneet karkuun mutta aina kun liikun metsässä tai metsäisillä teillä pidän ääntä koska tällöin välttää törmäämästä isompiin eläimiin lähietäisyydellä.
Mä oon miettinyt tätä kun aina sanotaan että pitää pitää ääntä, niin mitä sillä tarkoitetaan? Pitääkö olla päällä jotain kahisevaa, ääntelettekö te siellä metsässä vai mitä?
No jos metsässä kävelee sitä voi puhua tai lauleskella itsekseen välillä, ei nyt kokoajan tarvitse äänessä olla varsinkin jos aukeampaa maastoa mutta tiheämmässä metsässä ja varsinkin taimikossa kannattaa olla äänessä koska hirvi tai muu eläin ei välttämättä näe tai kuule lähestymistäsi.
Hirvijahdissa ajohenkilöinä huudetaan esim. EEOO tai HUHUU tai voi vaan väkevien voimistamana laulaa vaikka Eltankkajärven jäätä nuotin vierestä, niin kyllä hirvet kaikkoaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi hyökätä, yleensä pysähtyy uhittelemaan. Paina pääsi ja poistu sivuttain mahd pienenä, älä katso silmiin.
Nyt oli kyse hirvestä, ei persusta.
Vierailija kirjoitti:
Juu lehdethän on aina täynnä uutisia hyökkäyksistä ja kuolemantapauksista ;-)
No kyllähän noita uutisia hirvihyökkäyksistä löytyy kun googlettaa. Ei ne toki kauhean yleisiä ole, mutta ihan mahdollisia.
vihreä marttyyri kirjoitti:
olet taatusti vihreä soita puolue toimistoon. tiä vaikka sieltä tulisi kuningas ehdotus että kävely tiet polut pitää hirvi aidata. voisit myös vaatia että uudelle maalle tuotaisi 10 sutta 10 ahmaa 10 karhua. siellä olisivat suojelijoiden hellässä huomassa ihmiset jotka ne söisivät saisivat vihreän pyhimyksen arvon
Sun puoluekannasta ei ole kyllä epäilystäkään kirjoitustaitojesi perusteella.
Olen minäkin kohdannut hirven metsässä, tai itse asiassa niitä oli kaksi, sillä tavoin, että juoksivat ihan törkeästi nenäni edestä polun ylitse ja jäivät sitten varpuja maiskuttelemaan.. Kaksi isoa hirveä, kevät aikaa... eivät piitanneet meikäläisestä pätkääkään...